Uruchom alarm | Ucieczka z więzienia Westgate Testament Sherlocka Holmesa poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Uruchom alarm

Teraz zejdź do sutereny i maszeruj pod celę Schielmana. Zagadnij go przy uaktywnionym piórze w ekwipunku. Dzięki temu Holmes otrzyma interesujące go informacje.
Następnie wędruj do sekretariatu, by ostrzec naczelnika przed planowaną (najprawdopodobniej) ucieczką Schielmana. Zastaniesz tam emocjonującą scenę rodzinną, którą Holmes bezceremonialnie przerwie i zażąda przeszukania celi Szczurobójcy. Jednak nie przyniesie ono żadnych efektów.
Na prośbę Holmesa jako Watson udaj się do stróżówki. Po chwili z sutereny dobiegną wrzaski, a strażnicy zdecydują się tam wejść. Niestety - druga krata okaże się zamknięta. Watson zostanie poproszony o włączenie alarmu.

Spróbuj wcisnąć dzwonek znajdujący się na ścianie z lewej strony okratowanych drzwi, przekonasz się jednak, że urządzenie nie działa. Powiadom o tym stojącego za kratą Jamesa. Strażnik poprosi, by Watson wziął z pokoju klucze i poszedł pod drzwi na końcu korytarza dla gości, by podać je O'Sullivanowi.

Weź zatem pęk kluczy leżący na biurku, przy którym wcześniej siedział O'Sullivan.

Wyjdź ze stróżówki i maszeruj korytarzem ciągnącym się pomiędzy stróżówką a recepcją.

Podaj strażnikowi klucze przez kratę (przy uaktywnionych w ekwipunku kluczach kliknij dymek w dole kraty).

W tym momencie pojawi się Holmes i obaj panowie udadzą się do stróżówki, by naprawić alarm. Kliknij urządzenie, a wyświetli się plansza z łamigłówką, w której musisz przemieścić metalową strzałkę z dołu ekranu do centrum układu, w przerwę pomiędzy dwiema połówkami koła. Po drodze trzeba omijać blokujące trasę blaszki oraz uważać na krążące wokół sztabki - po zderzeniu z nimi strzałka wraca na początek układu. Postaraj się zacząć, kiedy dolne sztabki właśnie rozjeżdżają się z dołu w górę. Omiń z prawej blaszkę na drugim okrążeniu i potem zmierzaj po skosie w lewo do centrum układu, by na samym końcu skręcić w prawo i wpakować strzałkę w szczelinę.

Po wszystkim jako Watson udaj się do sutereny, by wraz ze strażnikami sprawdzić cele. Przy celi Hansa przyjrzyj się jej okratowanym drzwiom - okaże się, że są otwarte.

Wejdź do środka i zbadaj leżącego pod kocem mężczyznę. Następnie opuść celę oraz suterenę i przez stróżówkę wyjdź do holu przy recepcji, gdzie zagadnij Holmesa. Znalazłszy się na zewnątrz, zrób parę kroków drogą przed siebie. Na koniec musisz określić, gdzie Sherlock ma spotkać się z Watsonem (w Whitechapel lub Kensington).
(Przy okazji zdobędziesz siódme osiągnięcie: "Ucieczka z więzienia").
W "Dokumentach" pojawi się wyjaśnienie Holmesa na temat ostatnich wydarzeń (Ucieczka z więzienia Westgate). Po przeczytaniu kliknij PPM, by zapoznać się z drugą częścią opowieści Sherlocka (Ucieczka z więzienia Westgate ciąg dalszy).