Unieszkodliw drugiego strażnika | Finał w opuszczonym lunaparku Testament Sherlocka Holmesa poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Unieszkodliw drugiego strażnika

Wyjdź z baraku i maszeruj na główną drogę w lunaparku - od miejsca, gdzie Holmes podłożył ostatnią kupkę banknotów skieruj się w lewo. Idź przed siebie. Przy jednym z baraków po lewej (w biało-czerwone pasy, za "Henrys Picture Show") zwisa lina, weź ją.

Wędruj dalej w stronę wielkich drewnianych wrót po lewej. Holmes zauważy drugiego strażnika i ucieknie pod znajdujący się naprzeciwko wrót namiot z napisem "Freak Show".

To tutejszy gabinet osobliwości. Po schodkach wejdź do środka.

Na krześle na prawo od wejścia leży korba. Zabierz ją.

W głębi pomieszczenia zauważ niedużą klatkę. Okaże się, że jest w niej trzymany oszalały człowiek i że blokuje ją znajdujący się na jej wieku pręt, którego koniec przez okienko za klatką wystaje na zewnątrz baraku.

Zainteresuj się też maszynerią zainstalowaną na słupie w centrum pomieszczenia.

W zbliżeniu obadaj okrągły drewniany bloczek linowy i do otworu w nim doczep korbę.

Zakręć nią - przesuniesz zwisający z rusztowania pod sufitem hak nad klatkę z zamkniętym w niej nieszczęśnikiem.

Doczep zatem do haka zabraną z mijanego po drodze baraku linę.

Koniec liny przywiąż do pręta blokującego wyjście z klatki.

Wejdź na niewielką scenę na wprost drzwi. Znajduje się tam stolik z ewidentnie laboratoryjnymi akcesoriami.

W zbliżeniu rzuć okiem na leżący na nim dziennik Hansa. Przeczytaj go.

Otwórz lewą szufladę stolika. Jest w niej schowana wiadomość od kierownika wesołego miasteczka. Dowiesz się z niej, że w ostatnim tygodniu działalności lunaparku za klucze do gabinetu osobliwości odpowiadała Martha.

Przejdź w pobliże wyjścia i przyjrzyj się przyczepionemu do stojaka plakatowi kobiety z brodą. To wspomniana Martha.

W zbliżeniu zbadaj lewe ramię kobiety na plakacie. Przetnij to miejsce scyzorykiem. Znajdziesz schowany tam klucz.

Teraz musisz tylko sprowokować wartownika, by zajrzał do gabinetu osobliwości. W tym celu przewróć stojące przy barierce (na wprost plakatu kobiety z brodą) skrzynki z butelkami.

Kiedy strażnik wejdzie do środka, z miejsca, gdzie ukrył się Holmes, przejdź pod wejście do "Freak Show" (w lewo, stojąc twarzą do namiotu; trzeba go częściowo obejść, trzymając się cały czas prawej strony ścieżki) i zamknij drzwi znalezionym przed chwilą kluczem.

Następnie wróć do miejsca, gdzie przed chwilą Sherlock schował się przed strażnikiem (w prawo, stojąc twarzą do drzwi; częściowo obejdź namiot).

A tam najpierw popchnij wystający przez okno pręt (w dole okienka), a następie pociągnij za przyczepioną do niego linę (nieco wyżej i bardziej po lewej).

Droga wolna - wędruj zatem dalej główną drogą w stronę wielkich wrót (w lewo, stojąc twarzą do namiotu, a potem cały czas prosto), aż w pobliżu karuzeli do Holmesa dołączy Watson.