Otwórz tajną skrytkę właściciela strzelnicy | Finał w opuszczonym lunaparku Testament Sherlocka Holmesa poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Otwórz tajną skrytkę właściciela strzelnicy
Zainteresuj się księgą rachunkową stoiska leżącą na szafce obok lampy (na wprost wejścia).
W zbliżeniu kliknij jej lewą stronę, by ją zamknąć.
Zauważ, że okładka jest wygięta. Rozetnij ją nożem od dołu z lewej strony.
Wyciągnij ukrytą pod nią kartkę (tajne rachunki) z numerami tajnych kont. Widnieje też na niej dziwna adnotacja odnośnie gazeli.
Przejdź w głąb pomieszczenia, a tam wąskim przejściem po lewej - do drugiego.
Przyjrzyj się drewnianym figurkom zwierząt wystającym z blatu po prawej. Okaże się, że jesteś w strzelnicy dla dzieci.
Zwróć uwagę na środkowy plakat przy blacie z drewnianymi zwierzątkami. Coś za nim jest. Oderwij plakat za pomocą scyzoryka.
Holmes ujawni w ten sposób skrytkę. Zbadaj ją - brak dziurki od klucza.
Zauważ też kartkę leżącą na drewnianej półce naprzeciwko figurek zwierząt. To napisana ołówkiem dość tajemnicza notatka. Jest ona wskazówką, jak otworzyć skrytkę.
Przede wszystkim musisz znaleźć brakujące w strzelnicy zwierzątka. Jedno zlokalizujesz w stojącej na półce naprzeciwko kasie. Otwórz ją i wyjmij drewniany cel w kształcie małpy.
Drugi leży w poprzednim pomieszczeniu na szafie na wprost wejścia. To cel w kształcie lwa.
Brakuje jeszcze trzeciego, który odnajdziesz na zewnątrz za schodkami przy sąsiednim budynku. To cel w kształcie żyrafy.
Przy okazji zwróć uwagę na umiejscowioną z brzegu budynku skrzynkę telefoniczną, od której biegnie kabel do odległego domostwa.
Wróć do namiotu strzelnicy i przejdź do pomieszczenia z drewnianymi zwierzątkami. Zainstaluj znalezione cele (małpę, żyrafę i lwa) na wolnych miejscach.
Kliknij zwierzątka, a pojawi się plansza, na której masz ustawić cele zgodnie z informacjami na obu kartkach. Zamieniasz je miejscami, klikając jedną figurką na drugiej. Klikając strzałką skierowaną w dół/górę, obniżasz je lub podwyższasz. Klikając strzałką skierowaną w prawo/lewo, obracasz je w daną stronę.
Po najechaniu na konkretną figurkę u góry wyświetli się dotycząca jej adnotacja. Dowiesz się w ten sposób, że:
- gazela powinna być ustawiona tyłem do lwa;
- hiena i zając powinny być umieszczone obok siebie i zwrócone w swoją stronę;
- zając i żyrafa są sąsiadami;
- szympans powinien znajdować się z brzegu;
- obok szympansa powinien wylądować sęp, a niedaleko stać żyrafa;
- tylko słoń może być ulokowany pomiędzy drapieżnikami i ustawiony tyłem do lwa.
A zatem: weź szympansa i wstaw go jako pierwszego od lewej (kliknij figurką małpy na figurce lwa). Szympans powinien być zwrócony w lewo, by nie widzieć czającego się za nim sępa.
Figurkę lwa wstaw na miejsce słonia (przedostatnie). Lew powinien być zwrócony w prawo, by widzieć uciekającą gazelę.
Figurkę słonia wstaw na miejsce gazeli (trzecie od prawej). Słoń powinien być zwrócony w lewo, aby stać tyłem do lwa.
Figurkę gazeli wstaw na miejsce żyrafy, na ostatnią pozycję. Gazela powinna być zwrócona w prawo (kliknij strzałkę skierowaną w prawo), żeby stać tyłem do lwa.
Figurkę żyrafy wstaw na miejsce sępa (trzecie od lewej). Żyrafa powinna być zwrócona w lewo, aby obserwować zajście między szympansem a sępem.
Figurkę sępa wstaw na miejsce zająca (drugie od lewej), aby ptaszysko wylądowało obok szympansa. Sęp powinien być zwrócony w lewo, aby dopaść małpkę.
Figurkę zająca wstaw na miejsce hieny (czwarte od lewej), aby znalazła się obok żyrafy. Zając powinien być zwrócony w prawo (kliknij strzałkę skierowaną w prawo), aby obserwować czyhająca na niego hienę.
Figurkę hieny wstaw na puste miejsce po szympansie (piąte od lewej), w ten sposób słoń znajdzie się między dwoma drapieżnikami. Hiena powinna być zwrócona w lewo, aby czaić się na zająca.
Reasumując, kolejność od lewej powinna być następująca: szympans, sęp, żyrafa, zając, hiena, słoń, lew, gazela.
Zając, lew i gazela mają być zwrócone w prawo, pozostałe figurki w lewo.
Wszystkie zwierzęta, które zginęły (szympans, zając, hiena, gazela), kliknij strzałką skierowaną w dół, aby je pochylić.
Ustawiwszy cele w sposób podany i zobrazowany powyżej, otworzysz tajną skrytkę (i zdobędziesz dwudzieste szóste osiągnięcie: "Prawo natury").
W środku znajdziesz sporo banknotów. Wyjmij je.