Skontaktuj się ze Scotland Yardem; Rozwiąż kwestię bomb | Finał w opuszczonym lunaparku Testament Sherlocka Holmesa poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Skontaktuj się ze Scotland Yardem

Maszeruj przed siebie, aż dotrzesz pod drzwi po tej stronie galerii. Otwórz je kluczem zabranym ze stolika w sypialni Moriarty'ego.

Wejdź do środka i skorzystaj ze stojącego na biurku telefonu.

Po rozmowie z Lestrade'em Holmes usłyszy rzucającego kulkami w okno Watsona. Oczywiście otwórz okno.
Rozwiąż kwestię bomb

Spod nawiedzonego domu udaj się na karuzelę. Pora rozbroić bomby, przejdź zatem do panelu sterowania. Otwórz wiszącą po prawej skrzynkę telefoniczną.

Podłącz do niej zabrany z Nawiedzonego Domu telefon.

Następnie kliknij panel sterowania.

Pojawi się plansza zagadki, na której - klikając znajdujące się wewnątrz szare kulki - masz sprawić, że kulki na obrzeżu zaświecą się. Kulki wewnątrz zmieniają kolor: od szarego (nieaktywne) przez żółty, zielony i niebieski po czerwony. Różne barwy kulek wewnątrz zapalają różne kulki na obrzeżu. Zasada jest taka, że wewnętrznych różnokolorowych kulek ostatecznie musi być po równo: po 4 żółte, zielone, czerwone i niebieskie.
W trakcie klikania kulek będą pojawiać się komunikaty, że kolejne z zagrożonych wybuchem miejsc zostały odłączone od panelu sterującego bombami. Pamiętaj jednak, że zmieniając kolory kulek wewnątrz, nie możesz spowodować, iż kulki odpowiadające któremuś z już odłączonych miejsc zgasną.

Jedno z prawidłowych rozwiązań tej zagadki na fotce powyżej.
Uporawszy się z nią, odblokujesz dwudzieste dziewiąte osiągnięcie: "Saper". Jeśli przez całą grę nie skorzystałeś z opcji pominięcia zagadki, zdobędziesz też trzydzieste osiągnięcie: "Mózg jak się patrzy".