Dostań się na drugą stronę galerii | Finał w opuszczonym lunaparku Testament Sherlocka Holmesa poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Dostań się na drugą stronę galerii
Wyszedłszy na galerię, zrób parę kroków w stronę schodów. Holmes zorientuje się, że Moriarty ze swoimi oprychami przebywa na parterze, ale tylko w jego centrum. Po lewej natomiast jest obszar przesłonięty ściankami działowymi, które dałoby się być może wykorzystać, by dostać się na drugą stronę galerii, do pokoju z telefonem.
Kliknij dolną część szczebla w balustradzie po lewej - dowiesz się, że jeśli Holmes przyczepi do niego linę, będzie mógł po niej zejść. Są takie dwa miejsca w balustradzie, drugie znajduje się z drugiej strony przewieszonego przez nią prześcieradła czy inszej materii.
Zatem wróć na chwilę do sypialni profesora i ze stojącej przy oknie szafy zabierz dwa prześcieradła. Zwiąż je, tworząc linę.
Następnie skieruj się ku schodom i ze stojącego przy nich regału (z wyrzuconymi zeń książkami) zabierz deski (w sumie 5), które stanowiły półki.
Zawróć i maszeruj na drugi koniec galerii. Oprzyj jedną z desek o balustradę (musisz kliknąć w górnej części pierwszego szczebla na lewo od przewieszonego przez poręcz prześcieradła). W widoku FPP możesz przyjrzeć się widniejącym w dole ściankom działowym. To labirynt, w którym kiedyś zwiedzający Nawiedzony Dom, byli straszeni i zaskakiwani tym, że np. niektóre ze ścianek zamykały się im przed nosem. Teraz Holmes może je wykorzystać, by oprzeć na nich deski i przedostać się po nich na drugą stronę. Sęk w tym, że nie wszystkie ścianki stoją odpowiednio. Trzeba zatem zejść na dół i je poprzesuwać.
W tym celu przymocuj do jednego ze szczebli linę z zabranych z szafy w sypialni prześcieradeł (musisz kliknąć w dolnej części pierwszego szczebla na lewo od przewieszonego przez poręcz prześcieradła). Po linie opuść się na parter (kliknij ją symbolem dłoni).
Wejdź w korytarz na wprost liny i zainteresuj się ruchomą ścianką zaraz na samym jego początku (po lewej). Obadaj jej zawias - jest zardzewiały i Holmes obawia się, że będzie piszczeć przy jej przesuwaniu.
Nasmaruj go zatem oliwą z butelki zabranej z gabloty z bronią i popchnij ściankę, by zmienić jej położenie.
Jednak nie wchodź w tak powstały korytarz, tylko maszeruj dalej prosto przed siebie korytarzem od zwisającej liny, zakręć razem z nim w prawo, a na rozwidleniu (przy czarnym krzyżu na ścianie po lewej) skieruj się w lewo.
Dalej zakręć razem z korytarzem w lewo i wejdź w ślepy zaułek (zaraz na początku), gdzie popchnij znajdującą się tu ruchomą ściankę (po prawej).
Wejdź w tak powstałe przejście i natychmiast pakuj się w kolejny ślepy zaułek po lewej (zaraz z brzegu).
Popchnij znajdującą się tu ściankę (na wprost). Po prawej powinieneś mieć namalowane monstrum z wielkimi szponami, a po lewej (za ścianą) wielkiego pająka.
Następnie w tak powstałym przejściu popchnij kolejną ruchomą ściankę (po prawej).
I to wystarczy, możesz wracać do miejsca, gdzie z balustrady zwisa lina (w prawo, na rozwidleniu znów w prawo i potem już tak, jak prowadzi korytarz, aż do liny), by wspiąć się po niej na piętro.
Teraz wejdź na opartą o balustradę pierwszą deskę (nie klikaj jej dłonią, bo Holmes ją zabierze, po prostu zbliż się do niej, a Sherlock wejdzie na nią automatycznie).
Stojąc na niej, z uaktywnionym zestawem desek w ekwipunku, kliknij najbliższą ściankę działową (czasem punkty, w których należy kliknąć, znajdują się w co najmniej dziwnych miejscach, niemniej nie przeszkadza to Holmesowi w tworzeniu pomostu), by Sherlock oparł o nią drugą deskę.
Wejdź na nią i kliknij następną ściankę, by Holmes oparł o nią trzecią deskę - pamiętaj, by przemieszczać po nich Sherlocka kursorem w kształcie fajki, kliknięcie ręką spowoduje, że położoną przed chwilą deskę bohater zabierze z powrotem.
Wejdź na kolejną deskę i kliknij najbliższą ściankę, by Holmes oparł o nią czwartą deskę.
Wejdź na następną deskę i kliknij najbliższą ściankę, by Sherlock oparł o nią piątą deskę.
Kiedy będziesz już niemal przy balustradzie po przeciwnej stronie galerii, skończą się deski. Obróć się wtedy na tej, na której stoisz, i zabierz (symbol dłoni) deskę wcześniejszą.
Ponownie obróć się i oprzyj ją o balustradę. Przejdź po niej na drugą stronę.