Poniedziałek, 13 stycznia 2048 roku, Berlin, Sektor 36, Doomsday | State of Mind State of Mind poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
Od stacji kolejki maszeruj w dół - na murze po prawej zauważ ulotkę, reklamującą wirtualny świat Neverland, którą obejrzyj.
Kiedy skończy się mur, zwróć się nieco w prawo - klub Doomsday znajduje się niemal naprzeciwko stacji, po drugiej stronie ulicy. Zignoruj policyjne boty po prawej i podejdź do wykidajły wpuszczającego ludzi do klubu, przed którym stoi w kolejce parę osób. Zagadnij go - okaże się, że bez podania hasła lub tzw. "hasła polecającego" (od bywalca klubu) Richard nie wejdzie do środka.
Skieruj się zatem ku grupce osób stojących nieopodal (po lewej), przy fast foodzie. Jest wśród nich Faye, znajoma Richarda. Porozmawiaj z nią - dowiesz się, że w klubie przebywa ich wspólna koleżanka Mina. Niestety, w tym miejscu nie sposób się dokądkolwiek dodzwonić (połączenia są anulowane), o czym możesz się zresztą przekonać, próbując wybrać Minę na liście kontaktów.
W tej sytuacji zwróć się o pomoc do gostka gadającego obok (przy murze, po prawej) "przez telefon" (wyróżnia go czerwona smuga wokół twarzy). Ponieważ hasło da się załatwić dopiero na jutro, zapytaj go, jakim cudem ma zasięg i może rozmawiać. Dowiesz się, że w takich przypadkach przydaje się pewien "magiczny" gadżet (wizzard), oczywiście niezupełnie legalny. I drogi, ale nie masz innego wyjścia, kup więc ów cudowny wynalazek.
Teraz pozostaje już tylko z niego skorzystać - wejdź do ekwipunku, kliknij owo urządzenie, a następnie opcję obejścia zakłócającego sygnału (u góry po prawej). Pojawi się kolejna minigierka, w której małymi ruchami myszki masz spowodować, że dwie obracające się kule, zielona i różowa, najadą idealnie na siebie (w tym celu przesuń myszkę nieco w prawo), tworząc jedną kulę (wówczas ruchy powinny być już wręcz minimalne, a czasem nawet lepiej się wstrzymać i nie robić kompletnie nic) - kiedy zmieni ona kolor na szary (tak jak na fotce powyżej), wystarczy zaczekać 3 sekundy. Teraz możesz zadzwonić do Miny, co też i uczyń.
Po rozmowie z bywalczynią klubu należy już tylko zagadnąć wykidajłę i przejść przez bramkę. Maszeruj kawałek prosto, po czym podejdź do opuszczanych metalowych drzwi po lewej (zaraz przy siatce), za nimi idź prosto i w prawo, a na koniec przejdź przez prawe z dwojga sąsiadujących drzwi - za nimi natkniesz się na czekającą Minę.
Porozmawiaj z nią - jeśli chcesz wyczerpać wszystkie opcje, o Kosowskiego zapytaj na końcu. Możesz też dać jej pieniądze lub tego nie zrobić. Kiedy dziewczyna odejdzie, kieruj się za nią (prosto i w prawo), jeśli nie zdążyłeś poruszyć wszystkich tematów, lub przeciwnie - od miejsca na okalającym klub pasażu na piętrze, gdzie stoi Mina, maszeruj w lewo i w dół.
Tak dotrzesz na parkiet, gdzie podejdź do rezydującej za kontuarem (prawie na wprost zejścia) barmanki Louisy, o której wspomniała Mina, i zapytaj ją o Kosowskiego. Niestety, niczego się nie dowiesz (mimo kilkakrotnych prób) - z pewnością nie są w tej sytuacji pomocne komentarze stojącego obok Malcolma.
Wróć do Miny i pogadaj z nią na temat Louisy - tym razem musisz dziewczynie zapłacić (przynajmniej raz), by uzyskać numer telefonu barmanki. Odejdź na bok i skorzystaj z możliwości zadzwonienia do Louisy, by porozmawiać z nią w cztery oczy, bez wtrącania się Malcolma. W trakcie konwersacji pojawią się zakłócenia i włączy się do niej niejaki Phil - pogawędź i z nim.
Następnie od miejsca, gdzie podryguje Mina, przejdź kawałek dalej w prawo, do stanowiska DJ-a (a w zasadzie VJ-a). Z jego prawej strony stoi konsola, z której możesz skorzystać. Twoim zadaniem jest oślepienie trzech krążących nad parkietem dronów.
Ruchami myszki naprowadź kolejno wiązki lasera na dwa z nich, widoczne od razu. Trzeci znajduje się nieco wyżej, by go dorwać zmień perspektywę (klawisze W, S, A, D).
Kiedy zadanie zostanie wykonane (wyjdź ze zbliżenia na drony PPM), skieruj się do przejścia, które dotąd blokował solidny goryl, Karl (naprzeciwko stanowiska VJ-a). Korytarzem dotrzyj do znajdującego się w głębi (po prawej) pomieszczenia z oszkloną ścianą. Porozmawiaj ze stojącym przy stole po prawej Jeffem Kosowskim - usłyszysz ciekawe rzeczy (w tym o niejakim Adamie Newmanie), a po jego odejściu - ze stojącym przy drzwiach Philem.
Na koniec, zgodnie z wytycznymi Phila, podejdź do usytuowanego przy szybie terminalu i użyj go - na wstępie musisz przejąć kontrolę nad dronem (znana już minigierka z wirującymi i najeżdżającymi na siebie kulami).
Dalej zadaniem Richarda jest - sterując dronem - odnaleźć niejakiego Jacka, łysego faceta z brodą. Żeby mieć pewność, iż to właśnie on, należy go zeskanować (podlatując odpowiednio blisko, wciskając LPM i odczekując 5 sekund, kiedy zacznie się odliczanie - aż pojawi się komunikat, że skan jest zakończony). Dronem sterujesz myszką i klawiszami W, S, A, D oraz Shift (wznoszenie się) i Ctrl (opadanie).
Na terenie klubu znajduje się kliku gości odpowiadających opisowi i w poszukiwaniu owego Jacka możesz się trochę pobujać nad parkietem i na poziomie 2 (tam, gdzie podryguje Mina i rezyduje VJ), ale niecierpliwym podpowiem, że typek ów przebywa w ubikacji.
Leć zatem tak, by minąć z prawej stanowisko VJ-a, a za nim kiwającą się Minę, po czym skręć w lewo - do wyjścia z klubu, a w holu wleć do toalety (pomieszczenie na wprost) - interesujący Phila mężczyzna stoi wewnątrz przy drzwiach. Oczywiście zeskanuj go (po czym wyjdź ze zbliżenia PPM).
Po wszystkim porozmawiaj z Philem.