Star Wars Battlefront 2: Żołnierz szturmowy - opis klasy, bronie, umiejętności Battlefront 2 poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2020
Żołnierz szturmowy jest najczęściej pojawiającą się na mapach jednostką. Zawdzięcza to wysokiej uniwersalności i wysokiej skuteczności w bezpośredniej walce z innymi klasami jednostek. Dodatkowo nowo odblokowane bronie pozwalają zmodyfikować nieco jego specjalizację: karabin A208 zdecydowanie poprawi jest walkę na średnim dystansie, a CR-2 pozwoli eliminować wrogów w wąskich korytarzach. Domyślna broń może zawierać celownik (bez przybliżenia) lub nie, zależnie od frakcji.
- Opis klasy
- Powiązane kamienie milowe i nagrody
- Bronie i dodatki
- Karty ulepszeń
- Powiązane kamienie milowe
Opis klasy
Specjalizacja: Atak
Mobilność: Wysoka
Rola w drużynie: Atak bezpośredni, oskrzydlanie
Wytrzymałość: Średnia (150 punktów zdrowia)
Umiejętności:
- Detonator termiczny: Podstawowy granat o dużym promieniu rażenia zadający poważne obrażenia, wyposażony w detonator czasowy (5 sekund). Dobrze sprawdza się w zamkniętych pomieszczeniach.
- Szpica: Uzbrój się chwilowo w broń krótkiego zasięgu, która nie nagrzewa się (rodzaj strzelby powtarzalnej). Szybszy sprint. Zabicie przeciwnika odnawia czas działania zdolności. Używaj często, lecz głównie w zamkniętych pomieszczeniach lub po przegrzaniu broni podstawowej walcząc na krótkim dystansie. Czas trwania i regeneracji: 30 sekund. Każdy strzał skraca ten czas o 3 sekundy.
- Rzutka skanująca: Po wybraniu, strzel w wybranym kierunku przylepną rzutką. Wskaże ona tobie i sojusznikom przez ok. pół minuty, czy pobliżu rzutki znajdują się przeciwnicy i oznaczy dokładne położenie na mapie. Używaj często.
Powiązane kamienie milowe i nagrody
Poniższa tabela prezentuje Kamienie milowe, ich wymagania oraz nagrody za wypełnienie wskazanych wytycznych dla Żołnierza Szturmowego. Te wyzwania odblokujesz jedynie rozgrywając walki w trybie gry wieloosobowej.
Kamień milowy | Wymagania | Nagroda | Komentarz |
Początki żołnierza szturmowego | Graj Żołnierzem szturmowym przez 10 minut | 250 kredytów | - |
Szkolenie żołnierza szturmowego | Pokonaj 25 wrogów | 50 części do tworzenia | - |
Medal żołnierza szturmowego | Graj Żołnierzem szturmowym przez 150 minut | Skrzynia żołnierza szturmowego weterana | - |
Specjalista od detonatorów termicznych | Pokonaj 50 wrogów dowolnym rodzajem granatów | Skrzynia detonatora termicznego | Najlepiej sprawdzają się w budynkach. |
Medal Szpicy żołnierza szturmowego | Pięciokrotnie pokonaj 3 przeciwników za pomocą jednego użycia Szpicy | Skrzynia Szpicy | - |
Wstępne szkolenie szturmowca | Zdobądź 5000 punktów w asystach za pomocą Rzutki skanującej | Skrzynia rzutki skanującej | Używaj Rzutki skanującej kiedy tylko możesz. Każdy wykryty przeciwnik zalicza się do wyzwania. |
50 zabić jako żołnierz szturmowy | Pokonaj 50 wrogów | Odblokujesz broń A280; 200 kredytów | - |
200 zabić jako żołnierz szturmowy | Pokonaj 200 wrogów | Odblokujesz broń CR-2; 200 kredytów | - |
500 zabić jako żołnierz szturmowy | Pokonaj 500 wrogów | Odblokujesz broń EL-16HFE; 200 kredytów | - |
Sesja strzelecka - A280 | Pokonaj 50 wrogów A280 | Podwójne przybliżenie lunety | - |
Szkolenie strzeleckie - A280 | Pokonaj 150 wrogów A280 | Ulepszone chłodzenie | Powiększony magazynek |
Strzelec wyborowy - A280 | Pokonaj 200 wrogów A280 | Poprawiony zasięg | - |
Sesja strzelecka - CR-2 | Pokonaj 50 wrogów CR-2 | Zmniejszony odrzut | - |
Szkolenie strzeleckie - CR-2 | Pokonaj 150 wrogów CR-2 | Strzał jonowy | Słabszy na piechotę, silniejszy na pojazdy, osłony i tarcze |
Strzelec wyborowy - CR-2 | Pokonaj 200 wrogów CR-2 | Noktowizor i luneta | Skuteczny noktowizor do walk na nocnych arenach |
Sesja strzelecka - EL-16HFE | Pokonaj 50 wrogów EL-16HFE | Zmniejszony odrzut | - |
Szkolenie strzeleckie - EL-16HFE | Pokonaj 150 wrogów EL-16HFE | Poprawiony zasięg | - |
Strzelec wyborowy - EL-16HFE | Pokonaj 200 wrogów EL-16HFE | Podwójne przybliżenie lunety | - |
Bronie i dodatki
W tym rozdziale opisane zostały bronie i dostępne ulepszenia dla klasy postaci Żołnierz szturmowy.
Poziom 1 (np. F-11D / E-5 / DC-15A)
Magazynek: 25 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: krótki dystans Celność: wysoka Pociski wolno docierają do oddalonego celu tak, że można je nawet omijać bez użycia jakichkolwiek umiejętności. |
Ulepszenia: brak
Poziom 2 - A280
Magazynek: 8x3 serie Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: średni/daleki dystans Celność: średnia Celność pierwszego strzału jest wysoka, jednak karabin strzela seriami. Na dużych odległościach strzały za wolno docierają do celu ruchomego, dlatego sprawdza się w eliminacji celów statycznych. | details |
Ulepszenia:
- Podwójne przybliżenie - podczas korzystania z lunety użyj klawisza uderzenia wręcz, by zwiększyć przybliżenie.
- Poprawione chłodzenie - więcej amunicji, otrzymujesz do wystrzelenia dwie dodatkowe serie (razem 10x3 pocisków).
- Poprawiony zasięg broni.
Poziom 3 - CR-2
Magazynek: 50 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: krótki/średni dystans Celność: niska Ogromna szybkostrzelność gwarantuje wygraną w starciach bliskiego kontaktu. Słaby na średnim dystansie, może służyć jako ogień zaporowy. Jedna z częściej spotykanych broni wśród graczy, posiada ciekawe ulepszenia. | details |
Ulepszenia:
- Zmniejszony odrzut - poprawia celność broni,
- Strzał jonowy - pociski jonowe zadają nieznacznie mniejsze obrażenia ludziom i większe pojazdom. Dodatkowo świetnie niszczą działka, pojazdy i wszelkie osłony i tarcze (także tarczę Ciężkiego strzelca). Minimalnie poprawia celność.
- Noktowizor - dodaje przybliżenie przez lunetę do broni, umożliwiając widzenie w nocy. Przydaje się na nocnych mapach (wrogowie oznaczeni są białym kolorem na rozjaśnionym celowniku)
Poziom 4 - EL-16HFE
Magazynek: 25 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: średni/daleki dystans Celność: wysoka Karabin w zasadzie snajperski, automatyczny. Przy ciągłym ostrzale silnie podrzuca celownikiem, jednak przed kolejnym strzałem wraca on na miejsce, dlatego trzeba przyzwyczaić się do tej broni. Nieco niskie obrażenia. Domyślna luneta przy widoku pierwszoosobowym. | details |
Ulepszenia:
- Zmniejszony odrzut,
- Poprawiony zasięg,
- Podwójne przybliżenie - jeśli spodobała ci się ta broń, dodatkowe przybliżenie jest tym, czego potrzebujesz.
Karty ulepszeń
Tu znajduje się lista wszystkich dostępnych kart ulepszeń dla klasy Żołnierz szturmowy. Karty mogą być stworzone z części lub znalezione w skrzyniach. Każda z nich posiada 4 poziomy ulepszeń, dzięki którym poprawia się jakość działania umiejętności lub skraca czas do jej ponownego użycia.
Karty wzmocnień
Ikona | Nazwa karty | Efekt | Komentarz |
Szkolenie bojowe | Otrzymujesz nieco zdrowia za każdego pokonanego wroga | - | |
Strzelec precyzyjny | Strzał w głowę redukuje nagrzanie broni i zmniejsza ilość wytwarzanego ciepła do czasu kolejnego przegrzania. | - | |
Eksperckie posługiwanie się bronią | Efektywniejsze chłodzenie broni trwa dłużej. | Przydatne dla niewielu broni (głównie dla CR-2) | |
Zabijaka | Po pokonaniu wroga w walce wręcz otrzymujesz zdrowie i zdolności ulegają odnowieniu | - | |
Ochroniarz | Zmniejsza obrażenia od wybuchów i toksyn. | - | |
Wola życia | Regeneracja zdrowia rozpoczyna się szybciej niż zwykle. | - | |
Łowca nagród | Otrzymujesz punkty bitewne w szybszym tempie. | - | |
Zaradność | Wszystkie zdolności mają krótszy czas odnawiania. | - |
Karty zdolności
Ikona | Nazwa karty | Zastępowana umiejętność | Efekt | Komentarz |
Ulepszony detonator termiczny | Detonator termiczny | Ulepszony detonator: większe pole rażenia, krótszy czas odnowienia. | - | |
Wyrzutnia kwasu | Detonator termiczny | Broń wystrzeliwuje ładunek kwasowy. | Zadaje małe obrażenia przeciwnikom stojącym w chmurze kwasu. Przydaje się do blokowania przejść / obiektów. | |
Inteligentny granat jonowy | Detonator termiczny | Wybucha tylko przy pojazdach i osłonach, powoduje duże obrażenia. | Nie aktywuje się przy piechocie. | |
Szpica: Pociski | Szpica | Bardziej celny pocisk, dobrze sprawuje się na średnim/długim dystansie | Zmniejszona moc, znacznie gorszy na krótkim dystansie. Bazowy czas działania tej Szpicy jest krótszy o 10 sekund. | |
Odnawialna Szpica | Szpica | Umiejętność odnawia inne zdolności szybciej, po zabiciu wroga | Bazowy czas działania tej Szpicy jest krótszy o 10 sekund. | |
Seryjna Szpica | Szpica | Przedłuża czas działania zdolności po zabiciu wroga. | Bazowy czas działania tej Szpicy jest krótszy o 10 sekund. | |
Ulepszona rzutka skanująca | Rzutka skanująca | Większy zasięg, dłuższy czas działania. | - | |
Pokrzepienie | Rzutka skanująca | Po wystrzeleniu rzutki otrzymujesz regenerację zdrowia. | Nie dostajesz bonusu zdrowia, jedynie regeneracja rozpoczyna się natychmiast, a nie jak domyślnie, po kilku sekundach. | |
Pistolet błyskowy | Rzutka skanująca | Prosty pistolet o niskiej skuteczności ataku. | Zwykły strzał: pistolet blasterowy; alternatywny strzał (celowanie): oślepienie wroga. |