Star Wars Battlefront 2: Specjalista - opis klasy, bronie, umiejętności Battlefront 2 poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2020
Snajper. Jest to klasa wyjątkowo trudna w awansowaniu na początkowych stadiach gry, niezalecany dla nowych graczy. Domyślna broń wymaga dwukrotnego strzału w głowę, by zabić przeciwnika; luneta dostarcza niski poziom przybliżenia. Klasa bardzo słabo radzi sobie w walkach na krótkim dystansie (w początkowych fazach gry), ma także bardzo niską wytrzymałość. Kluczem jest zajmowanie dobrych pozycji, skąd prowadzisz płynny ostrzał oraz wysoka celność (jeśli nie zabijesz szybko przeciwnika, sam zacznie do ciebie strzelać). Należy utrzymywać jak największy dystans - na średnich odległościach Oficer i Żołnierz szturmowy mogą mieć nad tobą dużą przewagę w celności i szybkostrzelności.
Opis klasy
Specjalizacja: Ostrzał dalekodystansowy, ukrycie
Mobilność: Średnia
Rola w drużynie: Ostrzał snajperski, pułapki
Wytrzymałość: Niska (100 punktów zdrowia)
Umiejętności:
- Granat porażający: Granat powoduje spowolnienie trafionych oponentów. Paraliż trwa przez 5 sekund, przeciwnicy w tym czasie nadal mogą prowadzić ostrzał. Na podłożu pozostaje przez kilka sekund naelektryzowane pole, które zadaje minimalne obrażenia osobom znajdującym się w zasięgu jego działania. Słaba umiejętność.
- Infiltracja: Ujawnia wszystkich przeciwników na twoim skanerze. Zakłóca pobliskie skanery wroga, dzięki czemu możesz dokonać infiltracji. Znacznie zwiększa tempo poruszania się. W czasie działania tej zdolności twoja broń średniodystansowa (trójstrzałowy pistolet) nie nagrzewa się. Zabicie przeciwnika odnawia czas działania zdolności. Potężna umiejętność w dobrych rękach.
- Lornetka termowizyjna: Widzisz wrogów w ciemnościach oraz przez ściany, znacznie ułatwia namierzanie wrogów. Po wybraniu umiejętności naciśnij klawisz celowania, by aktywować lornetkę. Czas działania i dostępność są nieograniczone. Dobrą praktyką jest trzymanie cały czas klawisza celownika i tylko przełączanie się między bronią a lornetką.
Powiązane kamienie milowe i nagrody
Poniższa tabela prezentuje Kamienie milowe, ich wymagania oraz nagrody za wypełnienie wskazanych wytycznych dla Specjalisty. Te wyzwania odblokujesz jedynie rozgrywając walki w trybie gry wieloosobowej.
Kamień milowy | Wymagania | Nagroda | Komentarz |
Stań się specjalistą | Graj Specjalistą przez 10 minut | 250 kredytów | - |
Wstępne szkolenie specjalisty | Uzyskaj 25 asyst pistoletem Stinger | 50 części do tworzenia | Pistolet musisz odblokować zakupując kartę Pistolet Stinger, która zastępuje domyślny granat |
Medal specjalisty | Graj Specjalistą przez 150 minut | Skrzynia specjalisty weterana | - |
Medal Grenadiera specjalisty | Spowolnij 30 wrogów granatami porażającymi | Skrzynia pistoletowa | - |
Linia strzału | Pokonaj 40 wrogów za pomocą umiejętności Infiltracji | Skrzynia Infiltracji | Gdy umiejętność jest aktywna widzisz pobliskich wrogów na radarze, zaś oni ciebie nie - przejdź na ich tyły i rozpocznij eliminację. |
Lornetka termowizyjna | Ujawnij 100 wrogów za pomocą Lornetki termowizyjnej | Skrzynia Ukrycia | Najlepiej trzymając klawisz celowania przełączaj się między snajperką a lornetką, by szybko znaleźć potencjalny cel. |
50 zabić jako specjalista | Pokonaj 50 wrogów | Odblokujesz broń IQA-11; 200 kredytów | - |
200 zabić jako specjalista | Pokonaj 200 wrogów | Odblokujesz broń A280-CFE; 200 kredytów | - |
500 zabić jako specjalista | Pokonaj 500 wrogów | Odblokujesz broń NT-242; 200 kredytów | - |
Sesja strzelecka - IQA-11 | Pokonaj 50 wrogów IQA-11 | Podwójne przybliżenie | - |
Szkolenie strzeleckie - IQA-11 | Pokonaj 150 wrogów IQA-11 | Zwiększona szybkość wylotowa | Pocisk szybciej dociera do celu przy strzale na dystans -wymagane ulepszenie do skutecznej eliminacji ruchomych celów |
Strzelec wyborowy - IQA-11 | Pokonaj 200 wrogów IQA-11 | Ulepszone chłodzenie | Powiększony magazynek (o 2 naboje) |
Sesja strzelecka - A280-CFE | Pokonaj 50 wrogów A280-CFE | Podwójne przybliżenie | - |
Szkolenie strzeleckie - A280-CFE | Pokonaj 150 wrogów A280-CFE | Ogień seryjny | Strzał serią 3x, jak w A280 szturmowca |
Strzelec wyborowy - A280-CFE | Pokonaj 200 wrogów A280-CFE | Strzał jonowy | Słabszy na piechotę, silniejszy na pojazdy, osłony i tarcze |
Sesja strzelecka - NT-242 | Pokonaj 50 wrogów NT-242 | Podwójne przybliżenie | - |
Szkolenie strzeleckie - NT-242 | Pokonaj 150 wrogów NT-242 | Ulepszone chłodzenie | Powiększony magazynek |
Strzelec wyborowy - NT-242 | Pokonaj 200 wrogów NT-242 | Strzał zakłócający | Słabszy na piechotę, silniejszy na pojazdy, osłony i tarcze |
Bronie i dodatki
W tym rozdziale opisane zostały bronie i dostępne ulepszenia dla klasy postaci Specjalista.
Poziom 1 (np. VALKEN-38X / DLT-19D)
Magazynek: 6 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: średni/daleki dystans Celność: wysoka Słaby karabin podstawowy. Niski poziom przybliżenia, bardzo niskie obrażenia. Wygodne strzelanie bez użycia celownika. Szybko awansuj w klasie, by odblokować drugi karabin. | details |
Ulepszenia: brak
Poziom 2 - IQA-11
Magazynek: 5 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: średni - bardzo daleki dystans Celność: wysoka Silny i wolno strzelny karabin snajperski, rzadziej używany przez graczy niż A280-CFE. Zadaje ok. 90% obrażeń przy strzale w głowę, dlatego oddawaj od razu dwa strzały. Bez ulepszenia pociski za wolno docierają do odległych, poruszających się celów. | details |
Ulepszenia:
- Podwójne przybliżenie - dodatkowe przybliżenie lunety (podczas celowania naciśnij klawisz ataku wręcz).
- Szybsze pociski - w domyślnej konfiguracji pociski za wolno docierają do bardzo odległych celów, to ulepszenie nieco poprawia ten parametr.
- Poprawione chłodzenie. Dzięki temu ulepszeniu otrzymujesz dwa dodatkowe strzały (czyli w sumie 7 naboi) nim broń ulegnie przegrzaniu.
Poziom 3 - A280-CFE
Magazynek: 6 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: krótki - daleki dystans Celność: wysoka Broń lepiej sprawdza się jako karabin szturmowy. Świetnie strzela bez użycia celownika. Zaleca się oddawanie strzałów w głowę z powodu niskiego parametru obrażeń. Popularny na wielu arenach. | details |
Ulepszenia:
- Podwójne przybliżenie - dodatkowe przybliżenie lunety (podczas celowania naciśnij klawisz ataku wręcz).
- Tryb serii - oddawaj strzały serią po 3, jak w klasycznym A280C. W tej broni rozrzut serii jest mniejszy i znacznie poprawia korzystanie z karabinku.
- Strzał jonowy - zadaje zwiększone obrażenia przeciwko tarczom/osłonom/pojazdom, mniejsze przeciwko piechocie.
Poziom 4 - NT-242
Magazynek: 3 sztuki Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: długi dystans Celność: wysoka W zasadzie najpotężniejsza broń w grze. Zabije praktycznie każdego jednym strzałem w głowę lub dwoma w tułów. Dobrze radzi sobie nawet z klasami wsparcia. Strzela wolno, lecz celnie. Warto szybko zaopatrzyć się w podwójne przybliżenie. | details |
Ulepszenia:
- Podwójne przybliżenie.
- Ulepszone chłodzenie - dodaje jeden dodatkowy nabój do magazynku.
- Strzał zakłócający - strzał jonowy: słabszy na piechotę, silniejszy na pojazdy, osłony i tarcze.
Karty ulepszeń
Tu znajduje się lista wszystkich dostępnych kart ulepszeń dla klasy Specjalista. Karty mogą być stworzone z części lub znalezione w skrzyniach. Każda z nich posiada 4 poziomy ulepszeń, dzięki którym poprawia się jakość działania umiejętności lub skraca czas do jej ponownego użycia.
Karty wzmocnień
Ikona | Nazwa karty | Efekt | Komentarz |
Ukrycie | Jesteś niewidoczny podczas strzelania oraz zadajesz zwiększone obrażenia w walce wręcz | Bardzo przydatna umiejętność dla snajpera - brak solidnej broni podręcznej sugeruje częste korzystanie z walki wręcz. | |
Strzelec precyzyjny | Strzał w głowę redukuje nagrzanie broni i zmniejsza ilość wytwarzanego ciepła do czasu kolejnego przegrzania. | Efektywne dopiero przy stylu walk na średnim dystansie (np. z A208-CFE). | |
Eksperckie posługiwanie się bronią | Efektywniejsze chłodzenie broni trwa dłużej. | ||
Zabijaka | Po pokonaniu wroga w walce wręcz otrzymujesz zdrowie i zdolności ulegają odnowieniu | Bardzo przydatna umiejętność dla snajpera - brak solidnej broni podręcznej sugeruje częste korzystanie z walki wręcz. | |
Ochroniarz | Zmniejsza obrażenia od wybuchów i toksyn. | - | |
Wola życia | Regeneracja zdrowia rozpoczyna się szybciej niż zwykle. | - | |
Łowca nagród | Otrzymujesz punkty bitewne w szybszym tempie. | - | |
Zaradność | Wszystkie zdolności mają krótszy czas odnawiania. | - |
Karty zdolności
Ikona | Nazwa karty | Zastępowana umiejętność | Efekt | Komentarz |
Ulepszony granat porażający | Granat porażający | Dłuższy czas i większy obszar działania. | - | |
Pistolet Stinger | Granat porażający | Uniemożliwia regenerację zdrowia trafionemu oraz zadaje niewielkie obrażenia w czasie (dodatkowe obrażenia przeciwko bohaterom). | Broń podręczna. Bardzo niski współczynnik ataku i celność. Niezalecana z powodu niskiej wydajności jej efektu specjalnego, który wiele postaci może nieco zniwelować. | |
Działko repulsorowe | Granat porażający | Fala uderzeniowa o niskim zasięgu, która odpycha i przewraca przeciwników. | Dostępne są dwa strzały. Broń skuteczna, jeśli wiesz, co zrobić po znokautowaniu przeciwnika... (szybki ostrzał / walka wręcz / ucieczka). | |
Uodparniająca infiltracja | Infiltracja | Zredukowane obrażenia w trakcie działania umiejętności, zmniejszony czas odnowienia. | Długość trwania umiejętności wynosi 30 sekund (jak nieulepszona). | |
Zakłócająca infiltracja | Infiltracja | Wrogie skanery zostają skutecznie zakłócone, twoi sojusznicy widzą ujawnionych przez ciebie oponentów w zasięgu twojego radaru. | Bardzo przydatna umiejętność, gdy grasz drużynowo. Czas trwania: 20 sekund. | |
Seryjna infiltracja | Infiltracja | Umiejętność trwa dłużej, gdy zabijesz przeciwnika. | - | |
Ulepszona Lornetka termowizyjna | Lornetka termowizyjna | Zaobserwowani oponenci zostają zaznaczeni na sojuszniczych radarach. | Najbardziej przydatny gadżet dla snajpera dalekiego zasięgu. Dodatkowo możesz namierzyć nią odsłoniętego wroga: będzie on oznaczony na wrogich radarach. | |
Pole osobiste | Lornetka termowizyjna | Tworzy barierę wokół bohatera blokując ostrzał z każdej strony. W trakcie działania nie możesz korzystać z broni (lecz możesz walczyć wręcz). | Służy jedynie do ewakuacji. Wytrzymałość osłony nie jest zbyt wysoka, nawet na najwyższym poziomie karty. Jeśli ktoś wejdzie w twoje pole, może zadać ci obrażenia. | |
Mina z potykaczem | Lornetka termowizyjna | Mina - pułapka. Możesz położyć na podłożu lub na ścianie. Eksploduje po przecięciu wiązki laserowej wychodzącej z miny. | Siła eksplozji jest wysoka, lecz silnie maleje z odległością od wybuchu. Wrogowie widząc wiązkę laserową łatwo nie wpadają na pułapkę. |