Star Wars Battlefront 2: Ciężki strzelec - opis klasy, bronie, umiejętności Battlefront 2 poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2020
Ciężki strzelec używa ciężkiego blastera, jest zarazem najmniej zwinną postacią. Zdecydowanie lepiej sprawdza się na krótkim dystansie (z lepszą bronią także i na średnim); dobrze nadaje się do utrzymywania punktów poprzez "straszenie" przeciwników ciągłym ostrzałem. Klasa posiada także nieznacznie wyższą wytrzymałość niż inne, lecz nie jest to mocno zauważalne.
Opis klasy
Specjalizacja: Kontrolowanie obszaru, obrona
Mobilność: Niska
Rola w drużynie: Wsparcie ogniowe, broń ciężka
Wytrzymałość: Wysoka (200 punktów zdrowia)
Umiejętności:
- Granat udarowy: Wybucha przy kontakcie z powierzchnią/obiektem/przeciwnikiem. Ma mniejszą siłę od np. Detonatora termicznego, lecz dużo większą skuteczność, szczególnie przydatny, gdy podczas walki na krótkim dystansie przegrzejesz broń.
- Działko strażnicze: Nazwa może być myląca - jest to bowiem tryb broni, nie gadżet. Pozwala przejść w tryb walki średniodystansowej wykorzystujący ciężki samopowtarzalny blaster o ogromnej sile rażenia. Poważnie ogranicza twoją mobilność, do użycia tylko przy kamerze 3-cio osobowej. Nie przegrzewa się, ma ograniczony czas działania. Podczas jego pracy nieznacznie zwiększa odporność sojuszników obok strzelca. Niestety nie jest to zbyt wygodna w użytkowaniu broń, posiada jednak ciekawe ulepszenia z kart...
- Tarcza bojowa: Niewielkie pole ochronne umożliwiające użytkownikowi korzystanie z głównej broni przy jednoczesnym powolnym posuwaniu się naprzód. Niektóre bronie nadal mogą cię zranić (np. miotacz ognia, ciosy wręcz) oraz nieosłonięte części ciała są podatne na normalne obrażenia. Zawsze kucaj - nogi są szczególnie podatne na celne strzały. Ma określoną wytrzymałość. Bardzo dobra umiejętność.
Powiązane kamienie milowe i nagrody
Poniższa tabela prezentuje Kamienie milowe, ich wymagania oraz nagrody za wypełnienie wskazanych wytycznych dla Ciężkiego Strzelca. Te wyzwania odblokujesz jedynie rozgrywając walki w trybie gry wieloosobowej.
Kamień milowy | Wymagania | Nagroda | Komentarz |
Początki ciężkiego strzelca | Graj Ciężkim strzelcem przez 10 minut | Skrzynia Pola | - |
Szkolenie ciężkiego strzelca | Pokonaj 25 wrogów | 50 części do tworzenia | - |
Medal ciężkiego strzelca | Graj Ciężkim strzelcem przez 150 minut | Skrzynia Ciężkiego strzelca weterana | - |
Udaremniona próba | Pokonaj 25 wrogów granatami udarowymi | Skrzynia Wyrzutni granatów | - |
Stawić opór wrogowi | Pokonaj 150 wrogów umiejętnością Działka strażniczego | Skrzynia Działka strażniczego | Najłatwiej zrealizować zadanie podczas Uderzenia, będąc obrońcą |
Wstępne szkolenie ciężkiego strzelca | Zdobądź 10 000 przyjmując obrażenia używając karty Obrońca | 250 kredytów | Musisz uprzednio zakupić kartę ulepszeń Obrońca |
50 zabić jako ciężki strzelec | Pokonaj 50 wrogów | Odblokujesz broń DC-15LE; 200 kredytów | - |
200 zabić jako ciężki strzelec | Pokonaj 200 wrogów | Odblokujesz broń FMWB-10K; 200 kredytów | - |
500 zabić jako ciężki strzelec | Pokonaj 500 wrogów | Odblokujesz broń TL-50; 200 kredytów | - |
Sesja strzelecka - DC-15LE | Pokonaj 50 wrogów DC-15LE | Zmniejszony odrzut | - |
Szkolenie strzeleckie - DC-15LE | Pokonaj 150 wrogów DC-15LE | Ulepszone przybliżenie | - |
Strzelec wyborowy - DC-15LE | Pokonaj 200 wrogów DC-15LE | Strzał wybuchający | - |
Sesja strzelecka - FMWB-10K | Pokonaj 50 wrogów FMWB-10K | Autochłodzenie | - |
Szkolenie strzeleckie - FMWB-10K | Pokonaj 150 wrogów FMWB-10K | Noktowizor | Skuteczny noktowizor do walk na nocnych arenach |
Strzelec wyborowy - FMWB-10K | Pokonaj 200 wrogów FMWB-10K | Strzał jonowy | Słabszy na piechotę, silniejszy na pojazdy, osłony i tarcze |
Sesja strzelecka - TL-50 | Pokonaj 50 wrogów TL-50 | Ulepszone chłodzenie | - |
Szkolenie strzeleckie - TL-50 | Pokonaj 150 wrogów TL-50 | Zmniejszony rozrzut broni | - |
Strzelec wyborowy - TL-50 | Pokonaj 200 wrogów TL-50 | Dodatkowy tryb ognia | Możesz naładować pocisk przed wystrzałem, zada od znacznie większe obrażenia. |
Bronie i dodatki
W tym rozdziale opisane zostały bronie i dostępne ulepszenia dla klasy postaci Ciężki strzelec.
Poziom 1 (np. DC-15 / RT-97C)
Magazynek: 40 sztuk Przeładowanie: wolne Zastosowanie: ogień zaporowy/krótki dystans Celność: niska Szybkostrzelny karabin, słaby do zabijania przeciwników (chyba, że wspomagasz się tarczą). Postaraj się szybko odblokować jego ulepszoną wersję (pierwsza odblokowana broń tej klasy). | details |
Ulepszenia: brak
Poziom 2 - DC-15LE
Magazynek: 40 sztuk Przeładowanie: wolne Zastosowanie: ogień zaporowy/krótki dystans Celność: niska Ulepszona wersja standardowej broni. Posiada możliwość modyfikowania - wtedy staje się wyjątkowo silniejsza. | details |
Ulepszenia:
- Zmniejszony odrzut - pozwala prowadzić w miarę skuteczną walkę na średnim dystansie.
- Poprawione przybliżenie - z kamery pierwszoosobowej otrzymujesz lunetę, z 3-cio - mocne przybliżenie.
- Wybuchowa amunicja. Pociski eksplodują po dotarciu do celu. Obrażenia nie są znacznie większe, jednak możesz skutecznie dobić wrogów za małymi osłonami. Zwróć uwagę, że modyfikacja ma także wady: amunicja zmniejszona do 25 sztuk oraz zmniejszona szybkostrzelność.
Poziom 3 - FWMB-10K
Magazynek: 30 sztuk Przeładowanie: wolne Zastosowanie: krótki/średni dystans Celność: wysoka Potężny karabin, świetny do walk 1vs1, nawet do celnych strzałów w głowę. Dużo większa moc ataku w porównaniu do poprzednika, lecz gorszy w prowadzeniu ognia zaporowego. Używana przez wielu graczy. | details |
Ulepszenia:
- Automatyczne chłodzenie -powoduje, że od razu po puszczeniu spustu następuje chłodzenie, jednak w domyślnym tempie. W dalszym ciągu bardziej optymalnym rozwiązaniem jest przeładowanie broni.
- Noktowizor - pozwala widzieć w ciemnościach, ułatwia także namierzanie wrogów pośród roślinności. Dodaje lunetę, dzięki której dużo łatwiej będzie ci strzelać na średnim dystansie (nie możesz używać jej z tarczą).
- Strzał jonowy - zwiększone obrażenia dla pojazdów i tarcz / osłon przeciwnika, zmniejszone obrażenia przeciwko piechocie.
Poziom 4 - TL-50
Magazynek: 20 sztuk Przeładowanie: szybkie Zastosowanie: krótki dystans Celność: niska Duży rozrzut powoduje, że broń nadaje się dla osób o słabszej celności. Bardzo dobry do walk na bardzo bliskim kontakcie, szczególnie w budynkach. Wygrywa z broniami typu CR-2, lecz może okazać się słabszy przeciwko celnym strzałom z np. S-5. | details |
Ulepszenia:
- Ulepszone chłodzenie - więcej amunicji w magazynku o 10 pocisków.
- Zmniejszony rozrzut.
- Dodatkowy tryb ognia - możesz naładować pocisk przed wystrzałem, zada od znacznie większe obrażenia.
Karty ulepszeń
Tu znajduje się lista wszystkich dostępnych kart ulepszeń dla klasy Ciężki strzelec. Karty mogą być stworzone z części lub znalezione w skrzyniach. Każda z nich posiada 4 poziomy ulepszeń, dzięki którym poprawia się jakość działania umiejętności lub skraca czas do jej ponownego użycia.
Karty wzmocnień
Ikona | Nazwa karty | Efekt | Komentarz |
Obrońca | Otrzymując obrażenia dostajesz punkty bitewne. | - | |
Strzelec precyzyjny | Strzał w głowę redukuje nagrzanie broni i zmniejsza ilość wytwarzanego ciepła do czasu kolejnego przegrzania. | Niezalecane - ciężki strzelec rzadko trafia celnie w głowę (choć jest to możliwe przy precyzyjnej broni, jak: FWMB-10K) | |
Eksperckie posługiwanie się bronią | Efektywniejsze chłodzenie broni trwa dłużej | Dedykowana umiejętność, gdy często prowadzisz ogień zaporowy. | |
Zabijaka | Po pokonaniu wroga w walce wręcz otrzymujesz zdrowie i zdolności ulegają odnowieniu | - | |
Ochroniarz | Zmniejsza obrażenia od wybuchów i toksyn. | - | |
Wola życia | Regeneracja zdrowia rozpoczyna się szybciej niż zwykle. | - | |
Łowca nagród | Otrzymujesz punkty bitewne w szybszym tempie. | - | |
Zaradność | Wszystkie zdolności mają krótszy czas odnawiania. | - |
Karty zdolności
Ikona | Nazwa karty | Zastępowana umiejętność | Efekt | Komentarz |
Ulepszony granat udarowy | Granat udarowy | Zwiększone pole rażenia i skrócony czas odnowienia. | - | |
Torpeda jonowa | Granat udarowy | Torpeda z rakietami namierzającymi cel - pojazd. | Brak możliwości wystrzelenia w cel niebędący pojazdem. | |
Ładunek detonitu | Granat udarowy | Podłóż ładunek i przy ponownym naciśnięciu detonuj go | Moc eksplozji podobna jak granat udarowy, niska odległość rzutu. Zastosowanie: pułapki. | |
Przenośne działko strażnicze | Działko strażnicze | Krótszy czas odnowienia, większa mobilność, lecz słabsza siła ataku. Minimalna regeneracja zdrowia i mniejsze obrażenia od wybuchów. | Duża mobilność (uciekniesz nawet przed granatem), bardzo celne - trafiać w głowę, gdyż zadaje niskie obrażenia. Głównie na średni/daleki dystans. | |
Superdoładowane działko strażnicze | Działko strażnicze | Krótszy czas odnowienia, minimalne eksplozje po uderzeniu pocisku. Minimalna regeneracja zdrowia i mniejsze obrażenia od wybuchów. | Podobnie jak powyższa wersja, tym razem o nieco większej sile ataku. Wybierana przez wielu graczy, ze względu na kompromis między siłą pocisków, a szybkością ich wystrzeliwania. Świetny do walki w budynkach i na bliskim kontakcie. | |
Działko z amunicją wybuchową | Działko strażnicze | Nie możesz ruszać się podczas strzału. Najsilniejszy wariant działka z silnie eksplodującymi pociskami; powolny ostrzał. | Znakomite działko, nikt nie odważy się wejść w jego pole rażenia. Trafisz nawet przeciwników chowających się za osłoną. Jeden do dwóch strzałów wymagany do zabicia oponenta. | |
Ulepszona tarcza bojowa | Tarcza bojowa | Zwiększona wytrzymałość tarczy, krótszy czas odnawiania. | Zalecana umiejętność do walk PvP i nie tylko... | |
Wyrzutnia granatów | Tarcza bojowa | Wystrzel 3 małe granaty, które eksplodują po kilku sekundach (mogą się więc odbić od ścian). | Granaty są bardzo słabe, choć znajdują zastosowanie w strzelaniu do wrogów za osłonami. | |
Wieżyczka jonowa | Tarcza bojowa | Silne obrażenia wobec tarcz i osłon oraz pojazdów. Namierza piechotę, gdy nie ma w zasięgu żadnych pojazdów. | Bardzo słaba wobec piechoty, nie nadaje się do trybów bez pojazdów. Spory zasięg, lecz dość długi czas namierzania. |