Star Wars Battlefront 2: Tryby gry - porównanie, opis Battlefront 2 poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2020
W tym rozdziale opisane zostały tryby gry wieloosobowej. Dostępnych jest sześć trybów różniących się celami, ilością graczy, długością trwania oraz nagrodami: Uderzenie, Potyczka, Natarcie Myśliwców, Bohaterowie i złoczyńcy, Tryb Arcade oraz Galaktyczny Szturm.
Poniższa tabela wskazuje na główne różnice pomiędzy dostępnymi trybami rozgrywki wieloosobowej:
Nazwa trybu | Ilość graczy | Czas rozgrywki | Dostępność maszyn | Dostępność bohaterów | Wynagrodzenie w kredytach |
Uderzenie | 16 | 10-15 min | NIE | NIE (dwie klasy wsparcia) | 200-400 |
Potyczka | 20 | ok. 15 min | NIE | NIE (dwie klasy wsparcia) | 200-300 |
Natarcie myśliwców | 24 | 5-20 min | TAK | TAK (statki bohaterów) | 100-300 |
Bohaterowie i złoczyńcy | 8 | 5-10 min | NIE | TAK | 100-200 |
Galaktyczny Szturm | 40 | ok. 20 min | TAK | TAK | 200-300 |
Tryb Arcade | 1-2 | ok. 3 min | NIE | TAK | 100 (5x dziennie) |
Wynagrodzenie w tabeli powyżej jest uzależnione głównie od twoich postępów (ilość zabójstw, realizacja celów misji). W poniższych rozdziałach znajdują się szczegółowe informacje dotyczące każdego z trybów, opis celów oraz porady i wskazówki do każdego z nich.
- Tryb Arcade
- Kamienie milowe i nagrody trybu Arcade
- Uderzenie
- Potyczka
- Bohaterowie i złoczyńcy
- Galaktyczny Szturm
Tryb Arcade
Tryb Arcade jest trybem dla jednego gracza lub dwóch w trybie kooperacji, w którym zmagasz się z hordami przeciwników sterowanych przez komputer. Są to najczęściej cele typu pokonaj odpowiednią ilość przeciwników w wyznaczonym czasie. Dostępne są dwa scenariusze: Jasnej i Ciemnej strony. Każdy z nich liczy po 8 scenariuszy w trzech poziomach trudności, czyli razem 24 wyzwania na stronę. Do ukończenia wszystkich wyzwań potrzeba ok. 4-5 godzin.
Czy warto je wykonywać? Nie koniecznie. Nie nauczysz się z nich wiele, nie każdemu przyniosą także dużo rozrywki. Jednakże, pozwalają w szybki i skuteczny sposób przetestować klasy bohaterów, które należy wykupić, aby ich używać. Za rozegranie dowolnego scenariusza otrzymasz 100 kredytów x 10, które odnowią się po 10 godzinach, więc jest to dość szybki zarobek (nie musisz pomyślnie kończyć wybranego scenariusza). Jeśli ukończysz wszystkie wyzwania możesz także liczyć na sporą ilość kredytów oraz części do tworzenia, z racji ukończenia wielu kamieni milowych.
Podpowiedź: jeśli za wszelką cenę chcesz ukończyć wyzwania, a nie radzisz sobie w nich zbyt dobrze, pamiętaj że bronie dla klas i karty możesz również dobrać przed rozpoczęciem wyzwania, dlatego postępy w grze wieloosobowej mogą przyczynić się do ułatwienia wygrywania walk w scenariuszach.
Kamienie milowe i nagrody trybu Arcade
W trybie Arcade otrzymujesz po 100 kredytów dziennie pięciokrotnie. Wynagrodzenie zwiększysz, odblokowując wyzwania Kamieni milowych (dostępnych do wglądu z menu głównego, zakładka Kariera). Warto zapoznać się z Kamieniami milowymi przed realizacją wyzwań, by nie ominąć ciekawych nagród. Niektóre nagrody to także skrzynki, pozy, części do tworzenia. Pamiętaj, że te wyzwania dotyczą wyłącznie postępów w trybie Arcade i nie sumują się z postępami w innych trybach gry wieloosobowej lub kampanii. Zwróć uwagę, że większość nagród otrzymasz grając jako żołnierze, niż jako bohaterowie, choć w wielu wyzwaniach dostępni są tak jedni jak i drudzy.
Kamień milowy | Wymagania | Nagroda | Komentarz |
Moc jest z wami | Zdobądź 3 gwiazdki w każdym scenariuszu bitwy (łącznie 48) | Wygląd Hana Solo - "Przemytnik" | - |
Ukończ szkolenie | Ukończ wszystkie scenariusze Jasnej strony (łącznie 8) | Skrzynia kosmetyczna Jasnej strony | Skrzynia zawiera kostium lub pozę losowego bohatera Jasnej strony |
Podróż na Ciemną Stronę | Ukończ wszystkie scenariusze Ciemnej strony (łącznie 8) | Skrzynia kosmetyczna Ciemnej strony | Skrzynia zawiera kostium lub pozę losowego bohatera Ciemnej strony |
Szkolenie żołnierza | Pokonaj łącznie 500 wrogów | 250 kredytów | - |
Gotowość do walki | Pokonaj łącznie 1000 wrogów | 500 kredytów | - |
Gotowość bojowa | Pokonaj łącznie 2500 wrogów | 1000 kredytów | - |
Jeden strzał | Traf w głowę 1000 wrogów | 25 kryształów | - |
Istotne wsparcie | Wygraj 10 bitew zespołów, pokonując co najmniej 30 wrogów | 250 kredytów | - |
Urodzony dowódca | Wygraj 10 bitew zespołów, pokonując co najmniej 50 wrogów | 500 kredytów | Trudne wyzwanie - możliwe do uzyskania tylko w bitwach z 75-cioma przeciwnikami |
Poprowadź natarcie | Pokonaj 250 wrogów jako Żołnierz szturmowy | 25 części do tworzenia | - |
Utrzymaj pozycję | Pokonaj 250 wrogów jako Ciężki strzelec | 25 części do tworzenia | - |
Oficer polowy | Pokonaj 250 wrogów jako Oficer | 25 części do tworzenia | - |
Umiejętności specjalne | Pokonaj 250 wrogów jako Specjalista | 25 części do tworzenia | - |
Dobry refleks | Wygraj 20 bitew zespołów na eksperckim poziomie umiejętności SI | 1000 kredytów | Tylko wyzwania "za trzecią gwiazdkę" |
Przetrwaj natarcie | Wygraj 20 rozgrywek w trybie natarcia na eksperckim poziomie umiejętności SI | 1000 kredytów | Tylko wyzwania "za trzecią gwiazdkę" |
Cierpliwości! | Pokonaj 1000 wrogów bohaterem jasnej strony Mocy | 35 kryształów | - |
Potężny Jedi | Pokonaj 250 wrogów odrzucając ich jako Luke Skywalker | 250 kredytów | - |
Niech Moc cię prowadzi | Wygraj nie umierając 25 rozgrywek natarcia jako bohater Jasnej strony Mocy | 500 kredytów | - |
Emisariusz zła | Pokonaj 1000 wrogów bohaterem jasnej strony Mocy | 35 kryształów | - |
Zemsta błyskawiczna | Pokonaj 250 wrogów atakiem obrotowym ich jako Darth Maul | 250 kredytów | - |
Wyzwól w sobie gniew | Pokonaj 500 wrogów mieczem świetlnym jako bohater Ciemnej strony Mocy | 500 kredytów | - |
Uderzenie
Są to proste misje dla 16 osób. Jedna strona broni się, druga atakuje, chcąc zrealizować cele scenariusza. Robi to tak długo, aż nie wyczerpie się limit respawnów członków drużyny (widoczny w środkowej górnej części ekranu). Po ukończonej rundzie następuje kolejna runda, jeśli nie rozstrzygnie ona zwycięzcy - trzecia. W całym meczu nie następuje zmiana stron. Przeciętny czas trwania rundy to ok. 5 min. Jest to często lepszy tryb do nauki gry i zdobywania Kamieni milowych, niż potyczka, bowiem wielu przeciwników zajętych jest realizacją celów i mogą cię zignorować.
W tych zadaniach łatwo awansować w klasie postaci, gdyż rozgrywka jest bardzo dynamiczna. Nie występują tu pojazdy ani bohaterowie - jest to w zasadzie czysta walka między klasami. Możliwe są dwa scenariusze, dobierane losowo:
- Ukradnij wskazany obiekt, po czym dostarcz go do celu. Jeśli zostanie upuszczony, ktoś musi go podnieść. Jeśli nie zdąży zrobić tego w wyznaczonym czasie, wróci on na swoje poprzednie miejsce. W tych zadaniach liczy się nieszablonowość - próbuj obejść przeciwnika innymi drogami podczas ofensywy. Do eskortowania przedmiotu przydatne są dodatkowe klasy postaci, jak Szturmowiec Rakietowy (mobilność) czy Szturmowiec Ogniowy (wysoka odporność). Jeśli początkowy cel misji został wykonany, a czas rundy dobiega końca, nastąpi krótka dogrywka, w której napastnicy mogą spróbować jeszcze dostarczyć przedmiot do punktu ewakuacji.
- Przejmij dwa wskazane punkty. Po przejęciu nie można ich odbić, jedynie przerwać przechwytywanie (poprzez eliminację wszystkich przejmujących i odczekaniu chwili, aż punkt powróci do stanu neutralnego). Znajdując się w punkcie naciśnij klawisz akcji, by rozpocząć przechwytywanie, potem jedynie stój w pobliżu i odpieraj natarcia wroga. Dogrywka nastąpi tylko, jeśli ostatni punkt do przechwycenia jest w trakcie przechwytywania przez stronę atakującą.
Podpowiedź: W tym trybie dobrze sprawdzają się Specjaliści oraz Ciężcy strzelcy do obrony punktów, zaś Oficerowie i Żołnierze Szturmowi jako ofensywa. W trybie kradzieży obiektu możesz nierzadko dosłownie wbiec do budynku i ukraść go - w wielu przypadkach oponenci bardziej skupiają się na pilnowaniu drzwi i nabijaniu licznika zabić. Gdy twoja drużyna zdobywa artefakt, lokalizacja spawnu oponentów zmienia się - pojawiają się tam, gdzie musisz dostarczyć przedmiot.
Potyczka
Potyczka to najprostszy tryb rozgrywki, który jest odpowiednikiem klasycznego team deathmatch. Dwie drużyny ściągają się na dużej arenie w drużynach 10-cio osobowych. Wygrywa ta, która w sumie zabije więcej oponentów.
W górnej części ekranu widzisz, ile jednostek (respawnów) pozostało twojej drużynie i ile przeciwnej. Jest to świetny tryb do nauki gry, lecz nie licz na drużynę - tu jesteś całkowicie zdany na siebie. Może być świetną okazją do rozwinięcia swojej postaci - w Potyczce każdy zdobywa dużo zabójstw, dzięki którym odblokujesz nowe bronie i ulepszenia. Główne klasy dla tego trybu to Żołnierz szturmowy i Specjalista.
Porady:
- Jako Specjalista nie staraj się wcale obejmować wysokich pozycji, by mieć pogląd na cały obszar. Krąż po mapie trzymając się jej krawędzi.
- Nie ma dużego sensu czaić się na przeciwników w zaułkach i trudno dostępnych miejscach: miejsce respawnu dla obu drużyn stale zmienia się podczas rozgrywki.
- Jeśli chcesz zdobyć dużo punktów, staraj się obejść przeciwnika. Na wielu mapach znajdują się korytarza, w których gracze z reguły są bezpieczni zaraz po respawnie i udają się na środek mapy - w tym trybie możesz przejść na stronę wroga lub chodzić owymi korytarzami, a zgarniesz dużo zabójstw.
Bohaterowie i złoczyńcy
W tym trybie dwie drużyny po 4 graczy ścierają się między sobą jako bohaterowie. Kto pierwszy, ten lepszy - każdy z graczy wybiera unikalnego bohatera. Celem rozgrywki jest eliminacja wyznaczonych celów, którymi są losowi gracze. Po zabójstwie cele są na nowo wybierane dla obu drużyn. Punkty w górnej części ekranu reprezentują te właśnie postępy. Oznaczony gracz musi chronić się, by nie zginać i nie utracić punktów dla drużyny - kluczem jest gra drużynowa i trzymanie się razem. Jeśli nie jesteś oznaczony, możesz umierać bez szkody dla drużyny. Rozgrywka jest bardzo dynamiczna, mecz trwa ok. 5-15 minut.
W tym trybie łatwo o zdobycie wielu kamieni milowych (m.in. dla każdego z bohaterów dostępne są po 3 kamienie milowe związane z ich umiejętnościami) oraz poznanie cech i umiejętności bohaterów. Nierzadko przewagę mają gracze, którym udało się odblokować unikalne postaci (jak Darth Vader).
Porady:
- Warto szybko odblokować dodatkowego jednego czy dwóch bohaterów - głównie dlatego, byś miał większy wybór przed meczem i nie musiał na siłę grać jednostką, której nie lubisz.
- Zaczynając zabawę w tym trybie, pamiętaj że każdy bohater z mieczem świetlnym, gdy trzymasz przycisk celowania, odbija strzały z blastera (także unikalne). Odbicie może jednak trafić w ciebie lub twojego sojusznika. Jedynym wyjątkiem jest Darth Maul, który nie potrafi tego robić, więc możesz go śmiało ostrzeliwać.
- Pojedynczych przeciwników warto zwabiać w pułapki, np. miny za drzwiami lub miejsca, gdzie możesz ich zepchnąć z mapy (jeśli takie występują). Gdy naciera na cię cała grupa - uciekaj!
- Jeśli gracz bohaterem z mieczem świetlnym, po chwili bez wykonywania akcji miecz zostanie schowany. Dopóki nie zaczniesz korzystać z umiejętności / atakować / skakać, miecz pozostaje schowany, a dzięki temu nie jesteś widziany z daleka (mimo banału tego tricku, sprawdza się on świetnie).
Galaktyczny Szturm
Jest to domyślny tryb gry wieloosobowej. Na dużej mapie ściera się jednocześnie nawet 40 graczy wykonując cele misji. Wybierane są one losowo, także i strona po której grasz.
Występują dwa tryby rozgrywek: pierwszy - np. na Naboo lub Hoth - wielkie maszyny bojowe stale posuwają się do przodu. Jeśli obrońcy ich nie zniszczą (co jest trudne w tym pierwszym etapie), zostają wycofani do zamkniętych obszarów, gdzie bronią się w kolejnych dwóch etapach.
Przeciwnik zaś musi przeprowadzać stałą ofensywę. Pełna wygrana nastąpi, gdy wróg osiągnie wszystkie wyznaczone cele. Jako jednostka pozostałego czasu do zrealizowania celów, są ilości respawnów graczy, widoczne w górnej części ekranu. W innych trybach np. na Kamino, cały mecz rozgrywa się bez pierwszego etapu - te zadania dają dużą przewagę obrońcom.
Porady:
- Zazwyczaj po meczu następuje zmiana stron (jest to jednak wtedy niezależny mecz od zera) - jeśli nie jesteś zadowolony z postępów swojej drużyny lub nie chcesz uczestniczyć w tej walce, od razu rozłącz się i odszukaj inny mecz.
- Jeśli potrafisz, korzystaj z pojazdów, bohaterów i klas wsparcia. Odłożone punkty bitewne nie przydadzą ci się po zakończeniu rundy.
- Staraj się nie ginąć - droga od punktu respawnu (szczególnie w pierwszej fazie) jest dość długa. Zawsze też możesz liczyć na leczenie ze strony Oficera. Trzymaj się wyznaczonej drużyny, by lepiej realizować cele.
- Mapy nadają się świetnie dla każdej klasy żołnierzy. W pierwszych fazach szczególnie dobrze sprawdzają się Specjaliści i Żołnierze szturmowi z karabinami średniego/dalekiego zasięgu. Klasy Oficera (wspomagające) oraz Ciężkiego strzelca będą idealne do obrony wejść do bazy i starć w ciasnych pomieszczeniach.