Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry

South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy postaci w South Park Fractured But Whole Poradnik South Park: The Fractured But Whole

Zastanawiasz się, która klasa postaci jest najlepsza i którą klasę w South Park wybrać? Opisujemy je wszystkie wraz z poradami walki i najlepszych umiejętności.

Ostatnia aktualizacja: 29 sierpnia 2018

Poniższy rozdział zawiera informacje na temat dostępnych klas postaci bohatera oraz moment, kiedy kolejne z nich zostają odblokowane. Na koniec rozgrywki bohater może korzystać ze wszystkich klas postaci i swobodnie wybierać umiejętności.

Pod koniec gry będziesz mógł posługiwać się wszystkimi klasami jednocześnie, do tego czasu będziesz otrzymywał dostęp do kolejnych wraz z postępami w fabule - Klasy postaci w South Park Fractured But Whole - South Park: The Fractured But Whole - poradnik do gry
Pod koniec gry będziesz mógł posługiwać się wszystkimi klasami jednocześnie, do tego czasu będziesz otrzymywał dostęp do kolejnych wraz z postępami w fabule

Klasę postaci zdefiniujesz w końcowych fazach Prologu. Nie jest to decyzja na stałe, w każdej chwili możesz zmienić klasę postaci (u Szopa w jego kryjówce) i nie niesie to za sobą żadnych konsekwencji. Klasa definiuje jedynie umiejętności jakimi posługujesz się podczas walki. Po rozpoczęciu misji Wojna bohaterów otrzymasz dostęp do drugiej klasy postaci, z większej puli dostępnych klas. Dzięki temu będziesz mógł dla swojego bohatera wybrać umiejętności z jednej i drugiej specjalizacji, możesz je dostosować w każdej chwili poza walką z poziomu telefonu. Poniżej znajdziesz listę dostępnych klas postaci oraz opis ich umiejętności. Opisane poniżej kategorie klas oznaczają, kiedy zostają odblokowane - czyli po kolejnych misjach "Jak to się wszystko zaczęło" z określonymi numerami 1-4.

Pędziwiatr

Pędziwiatr, klasa podstawowa, niezbyt skuteczna. Klasa I kategorii.

  1. Kwantowa Pięść (Quantum Fist) - silny atak dosięgający wroga oddalonego o dwa pola.
  2. Podwójne Uderzenie (Double-Edge) - zabiera kolejną turę i pozwala ci wykonać dwa ruchy.
  3. Supersoniczna Szarża (Supersonic Dash) - umiarkowanie silny atak: pojawiasz się za przeciwnikiem i odpychasz go przed miejsce, w którym stałeś - taktyczny atak dla uzyskania dodatkowego ataku od sojusznika.
  4. Nadprzestrzenna Furia (Hyperspace Fury) - atak zadaje bardzo wysokie obrażenia sąsiadującemu oponentowi i dodatkowo go odpycha.

Brutal

Brutal, klasa podstawowa. Początkowo dobrze nadaje się do rozstrzygania małych starć i walk 1vs1. W dalszym etapie gry staje się w zasadzie jedną z najgorszych klas. Klasa I kategorii.

  1. Brutalny Cios (Brutal Bash) - silny cios zadany najbliższemu oponentowi z efektem odepchnięcia.
  2. Wyburzenie (Wrecking Ball) - uderz silnym ciosem przeciwnika stojącego do 3 miejsc przed tobą i popchnij go.
  3. Analna Demolka (Gastro Smash) - uderz, odepchnij i zadaj efekt obrzydzenia sąsiadującym oponentom.
  4. Tęgie Lanie (Full-Force Fisting) - jeden z najmocniejszych ciosów zadawany pojedynczemu przeciwnikowi, bez dodatkowych efektów.

Blaster

Blaster, klasa podstawowa, mało taktyczna, lecz silna. Klasa I kategorii.

  1. Potrójne Oparzenie (Triple Burn) - silny atak dystansowy, który dodatkowo podpala wroga.
  2. Gorąca Fala (Heat Wave) - uderz i odepchnij z umiarkowaną siłą do trzech wrogów ustawionych pionowo przed bohaterem.
  3. Wiązka Plazmy (Plasma Beam) - zrań przeciwników stojących w jednym rzędzie umiarkowanie silnym atakiem.
  4. Dupny wystrzał (Backfire Blast) - umiarkowanie silny atak, który podpala przeciwników i wywołuje obrzydzenie, przydatny w walce z wytrzymałymi oponentami.

Elementalita

Elementalita, jedna z lepszych klas, szczególnie gdy bohater walczy 1vs1. Klasa II kategorii.

  1. Piaskowa Pułapka (Sand Trap) - zadaje umiarkowane obrażenia przeciwnikom na wprost od ciebie lub pod kątem - jest to dobra umiejętność.
  2. Lodowe Więzienie (Ice Prison) - zadaj umiarkowane obrażenia przeciwnikowi i zmuś go do pominięcia kolejnej tury (odczekaj jedną turę, by użyć ponownie).
  3. Wodny pomocnik (Hydro Helper) - ta umiejętność leczy w umiarkowanym stopniu wybranego sojusznika lub siebie w zasięgu dwóch pól. Co ważne, usuwa także negatywne efekty i poprawia jego atak.
  4. Atak żywiołów (Elemental Onslaught) - zadaje niskie obrażenia, lecz dodatkowo mrozi i elektryzuje przeciwników na bardzo rozległym obszarze, dlatego nie wykonają oni kolejnego ruchu i doznają dodatkowych obrażeń od elektryczności.

Cyborg

Cyborg, dość zrównoważona klasa postaci. Klasa II kategorii.

  1. Fatalne Przyciąganie (Fatal Attraction) - przyciągnij do trzech przeciwników w linii prostej do siebie i zadaj im niewielkie obrażenia.
  2. Protokół Znieważania Twojej Starej (Ganz Technique) - uzyskaj nieprzeniknioną tarczę do następnej swojej tury. Przed ponownym użyciem musisz odczekać turę.
  3. Uwolnienie Faradaya (Faraday Uncaged) - zadaj umiarkowane obrażenia oponentowi na wprost ciebie oraz dodatkowo popchnij go i wywołaj u niego porażenie elektryczne.
  4. Najcięższe Działa (The Big Guns) - umiejętność ta zadaje ogromne obrażenia przeciwnikom w linii prostej (do trzech miejsc).

Telepata

Telepata. Jest to raczej bohater wspomagający. Każda z umiejętności może być wykorzystana przy niewielkiej mobilności bohatera. Klasa II kategorii.

  1. Mentalna Tarcza (Psi-Shield) - zapewnij sobie lub towarzyszowi w odległości maksymalnie 3 pól potężną Tarczę ochronną.
  2. Obezwładniające Olśnienie (Dazzling Flash) - zadaj umiarkowane obrażenia przeciwnikowi oddalonemu o maks. 4 pola i wywołaj u niego konfuzję, by zaatakował najbliższą postać. Odczekaj 2 tury przed ponownym użyciem.
  3. Telepatyczna Eksplozja (Cerebral Blast) - umiarkowanie silny atak o polu ataku w kształcie litery "x" i dużym zasięgu. Dodatkowo obniża obronę trafionych przeciwników.
  4. Czyste Czakry (Chakra Cleanse) - jedna z najsilniejszych technik dostępnych w grze - w bardzo wysokim stopniu leczy pobliskich sojuszników i zapewnia im duży poziom Tarczy; nie usuwa negatywnych efektów.

Zabójca

Zabójca. Silna klasa, lecz mało taktyczna. Dobra, jeśli nie posiadasz zbyt wiele zdrowia i musisz chronić swojego bohatera. Klasa III kategorii.

  1. Szybkie cięcie (Quick Cut) - silny atak, który dodatkowo wywołuje krwawienie.
  2. Obrotowe cięcie (Spin Slash) - zaatakuj średnią mocą wielu przeciwników po przekątnych i wywołaj krwawienie. Dzięki dużemu zasięgowi jest to bardzo skuteczny atak.
  3. Nieuchwytny cień (Shadow Swap) - zadaj wysokie obrażenia i zamień się miejscami z sąsiadującym przeciwnikiem. Po tym ruchu otrzymujesz niewidzialność, lecz nie możesz użyć tej techniki przez dwie tury.
  4. Doskok Śmierci (Deadly Dive) - bardzo silny atak na jedną jednostkę nawet oddaloną o 3 pola. Dodatkowo otrzymuje ona efekt krwawienia a bohater tymczasową niewidzialność.

Gadżeciarz

Gadżeciarz. Klasa wspomagająca, w zasadzie jedna z najsłabszych, jeśli używana jest samodzielnie. Klasa III kategorii.

  1. Bombowy Kumpel (Boom-Boom Buddy) - postaw pułapkę, która wybuchnie po turze lub gdy zostanie zniszczona, raniąc przeciwników wokoło średnią mocą.
  2. Celny Ostrzał (Straight Shooter) - rozstaw działko raz na 3 tury, które atakuje wszystkich wrogów w linii prostej zaraz po rozstawieniu i co każdą turę ze średnią mocą.
  3. Kula Gigawoltowa (Gigavolt Globe) - zrań do czterech wrogów atakiem średniej mocy powodującym dodatkowo porażenie elektryczne.
  4. Podniebny Niszczyciel (Hyperspace Fury) - jeden z lepszych ataków. Powoduje bardzo wysokie obrażenia, na wskazanym obszarze 3x3.

Roślinomanta

Roślinomanta. Jest to zdecydowanie jedna z silniejszych klas. Słabo nadaje się jedynie podczas walk z bossami, chyba że główny bohater domyślnie pełni rolę supportera. Klasa IV kategorii.

  1. Oczyszczające płatki (Puryfying Petals) - najsilniejsza dostępna technika leczenia Leczy bohatera i sojuszników w odległości do 3 pól dodatkowo usuwając negatywne efekty i zwiększając tymczasowo siłę obrażeń. Wymaga odczekania 3 tur przed ponownym użyciem.
  2. Słodki zapach (Sweet Scent) - przyciągnij oponenta oddalonego nawet o 4 pola, zadaj mu spore obrażenia i oczaruj, by walczył po twojej stronie przez 2 tury.
  3. Cierniste korzenie (Root Burst) - zadaj niewielkie obrażenia, wywołaj krwawienie i odrzuć oponentów na obszarze 3x5.
  4. Dar Natury (Nature's Gift) - technika działa podobnie jak Makaronowy Obrazek, lecząc sojuszników na polu bitwy, potrafi także ożywić tych znokautowanych (poza Mysterionem w postaci ducha). Niestety, ilość przywracanego zdrowia nie jest bardzo duża.

Mistrz Sztuk Walki

Mistrz Sztuk Walki. Jedna z najsilniejszych klas, bardzo zbalansowane umiejętności bojowe. Idealna do gry na niskim lub średnim poziomie trudności jako pełnoprawna klasa. Klasa IV kategorii.

  1. Cios Smoczej Mocy (Dragon Force Punch) - bardzo mocny cios z odrzuceniem, wymaga jednak odczekania tury przed ponownym użyciem.
  2. Smoczy Taniec (Dragon Reversal) - zadaj wysokie obrażenia wszystkim oponentom wokoło ciebie.
  3. Smoczy Półobrót (Dragon Reversal) - zadaje wysokie obrażenia, odrzuca, spowalnia i dodatkowo wywołuje obniżenie obrony u przeciwnika do 3 pól od ciebie.
  4. Smoczy Krok (Dragon Swagger) - ta umiejętność jest dość ciekawa, gdyż gwarantuje bohaterowi tarczę o ogromnej mocy, wywołując furię u wszystkich wrogów na arenie. Dzięki niej możesz obronić innych bohaterów przed niebezpiecznymi atakami wrogów.