14 - Theta | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
14 - Theta

Gdy bohater się ocknie, wdrap się po drabinie na górze, by wejść do nowej lokacji. Nie ma co zbytnio się rozglądać, gdyż nie ma tutaj nic do zrobienia, a wszystkie drzwi, po za jednymi, są zablokowane. Podejdź do drzwi na lewo od wyjścia z windy, otwórz je i wejdź do przejścia. Potwór z poprzedniego poziomu zrobi ci małe kuku, jednak nie przejmuj się - tak ma być.

Gdy scena przerywnikowa się skończ, oswobodź bohatera i udaj się na drugi koniec pomieszczenia, na wprost - pociąg po prawej stronie nie kryje żadnych tajemnic. Pamiętaj tylko, by poruszać się cicho - potwór, z którym bohater przed chwilą poznał się "nieco bliżej" się tutaj kręci. Głowa nisko, latarka wyłączona i powinno być w porządku. Przejdź przez drzwi po lewej stronie, na końcu pomieszczenia, by dostać się do nowego.

Trafisz do pomieszczenia z kilkoma parami drzwi i kręcącym się wszędzie potworem - jest tu też bardzo ciemno, a z uwagi na fakt, iż kręci się tu przyjemniaczek, o użyciu latarki można pomarzyć. By przejść dalej, musisz dostać się do drzwi po przeciwnej stronie pomieszczenia - otwórz je, przejdź przez nie, a następnie przedostań się przez kolejne.

Trafisz obok narośli na ścianie, którą możesz wykorzystać by się wyleczyć. Szybko zregeneruj zdrowie i udaj się na drugi koniec pomieszczenia, gdyż z całą pewnością idzie za tobą wróg. Wduś guzik na ścianie, co otworzy wąskie przejście, przez które musisz się teraz przeczołgać i wyjść z drugiej strony.

Gdy trafisz do nowej lokacji, skręć w lewo i otwórz drzwi na wprost. Kawałek dalej znajdziesz kolejną narośl na ścianie, w razie gdyby przydało się leczenie. W razie, gdyby wróg nie pozwalał ci przejść dalej, złap jeden ze śmieci walających się pod nogami i rzuć gdzieś, by wywabić potwora. Wylecz się i otwórz kolejne drzwi, by przejść dalej.

Skryj się w ciemności, gdyż za tobą przyjdzie też potwór. Gdy sobie pójdzie, podejdź do kolejnego przycisku po prawej stronie, otwórz go i wejdź do wentylacji. Czeka cię teraz krótka chwile czołgania się, zakończona przejściem do nowego pomieszczenia.

Wyjdź z niego, a następnie kontynuuj przed siebie, aż dojdziesz do kolejnych drzwi, przez które rzecz jasna trzeba przejść - uważaj tylko na czyhającego niedaleko wroga. W kolejnym pomieszczeniu, po lewej stronie, czekają na ciebie drzwi, które są w tym momencie zablokowane - brakuje w nich zasilania. Udaj się zatem do pomieszczenia na wprost, gdzie będziesz w stanie przywrócić zasilanie.

Po przeciwnej stronie pomieszczenia, w stosunku do wejścia, znajdziesz metalową skrzynkę. Ściągnij pokrywę ze skrzynki, by odkryć wewnątrz mechanizm - pamiętaj by odłożyć klapę delikatnie, a nie cisnąć nią w dal, bo ściągniesz na siebie wroga! Pociągnij i wepchnij dźwignię kilka razy, aż pasek na boku się napełni, co przywróci zasilanie w drzwiach w poprzednim pomieszczeniu. Udaj się teraz tam, przejdź przez nie i zamknij za sobą, by nie dopuścić do siebie wroga.

Wreszcie jakieś pomieszczenie, w którym cokolwiek widać. Zeskocz na dół do wody, obróć się o 180 stopni i wdrap po drabinie na górę. Idź po kładkach przed siebie, ignorując pobliskie drabiny, gdyż nie jesteś w stanie się po nich wdrapać. Wskocz na kolejną platformę po prawej stronie, aż dojdziesz do, wydawałoby się, ślepego zaułku.

Zeskocz na dół, na metalowe pręty (mając po swojej prawej stronie mały wodospad), a stąd jeszcze niżej, by wylądować naprzeciw metalowych "drzwi". Odsuń je w bok, wejdź do tunelu, a następnie skręć w lewo, do małego pomieszczenia. Tutaj znajdziesz narośl, która przyda się do zregenerowania zdrowia po upadku.

Gdy przywrócisz utracone zdrowie, przeciągnij dźwignie znajdującą się na wprost od wejścia, co zaleje tunel, w którym jesteś i etap dobiegnie końca.