Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

SOMA - poradnik do gry

SOMA - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA SOMA poradnik solucja

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019

13 - Laboratorium Theta

Zeskocz na dół i zregeneruj siły. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Zeskocz na dół i zregeneruj siły.

Gdy wylądujesz w szybie wentylacyjnym, odwróć się o 180 stopni i idź korytarzem - wkrótce dojdziesz do włazu, przez który dotrzesz do właściwej części laboratorium. Zeskocz na dół, a następnie odwróć się w stronę od której przybywasz - będzie tam na ścianie narośl, z którą można wejść w interakcję, by zregenerować utracone zdrowie.

Wetknij kabel do obudowy komputera, by przywrócić zasilanie. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Wetknij kabel do obudowy komputera, by przywrócić zasilanie.

Gdy zregenerujesz zdrowie, odwróć się do tyłu i podejdź do stołu na wprost - znajdziesz tutaj fotografię. Na tablicy, znajdującej się mniej więcej na środku pomieszczenia znajdziesz zdjęcie i kilka kartek-notatek. Teraz skręć w lewo i idź przed siebie - gdy dojdziesz do biurka, wsadź w gniazdo Omnitool, by wywołać Catherine. Gdy rozmowa dobiegnie końca, złap leżący po twojej lewej stronie kabel i wetknij go do obudowy komputera, który stoi tuz obok.

Odpowiednie ustawienie modułów do aktywacji. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Odpowiednie ustawienie modułów do aktywacji.

Uruchomi to wspomniany komputer. Podejdź do niego i aktywuj go - czeka cię tutaj zagadka logiczna. Musisz uruchomić (tak żeby były podświetlone) konkretne moduły, tak by nie przeciążyć pamięci komputera. Musisz uruchomić (podświetlić) następujące moduły (spójrz na obrazek powyżej):

  • sys_physics_rigid
  • sys_physics_fluid
  • sys_phys_buoy
  • sys_wmod_atmo
  • sys_interface_scan
  • sys_wmod_dynlight
  • sys_gen_veg_adv
  • scn_forest
  • pkg_soma_hum
  • env_mod_river
  • ext_moon_full
Zmniejsz Resource Alloc. by łatwiej było ci spauzować symulację na Dummy. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Zmniejsz "Resource Alloc." by łatwiej było ci spauzować symulację na "Dummy".

Gdy to wykonasz, wciśnij klawisz "NEXT". Na kolejnym ekranie wybierz opcję "Dummy", a następnie "Start Simulation". Twoim zadaniem jest teraz zatrzymać symulację (wciskając "Pause Simulation") w momencie, gdy w polu "Loaded Module" pojawi się słowo "Dummy". W tym momencie jest to praktycznie niewykonalne, gdyż ładowane moduły przeskakują zbyt szybko. By ułatwić sobie zadanie, zmniejsz wartość "Resource Alloc." do 5% - dzięki temu, z łatwością wyłapiesz moment, w którym załadowany będzie odpowiedni moduł i będziesz w stanie zatrzymać symulację.

Widoczny w oddali budynek ze znaczkiem radioaktywności. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Widoczny w oddali budynek ze znaczkiem radioaktywności.

Gdy zatrzymasz symulację na wskazanym module, wduś przycisk "Run Diagnostics". Twoje zadanie przy tym terminalu dobiegło końca, jednak zanim opuścisz to pomieszczenie, skieruj się do pomarańczowej konstrukcji, z ikoną radioaktywności na drzwiach. Otwórz kopułę i wejdź do środka, by Catherine mogła przeskanować twoje ciało.

Uruchomić windę

Na wprost terminal do transferu danych i winda, na lewo bardzo użyteczna mapa okolicy. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Na wprost terminal do transferu danych i winda, na lewo bardzo użyteczna mapa okolicy.

Wyciągnij z gniazda Omnitool i udaj się do drzwi, które do otwarcia wymagają właśnie tego. Gdy przejdziesz proces czyszczenia i otworzą się drzwi, udaj się na wprost. Na końcu tunelu, przy wejściu do windy, znajdziesz tam terminal do transferu danych, a także mapę okolicy. Część tekstu w tym rozdziale odnosić się będzie właśnie do tej mapy, która tutaj jest - znacznie ułatwi ona nawigację.

Mapa okolicy - rzadkość w tej grze. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Mapa okolicy - rzadkość w tej grze.

Twoim głównym celem podczas pobytu w tej lokacji jest uruchomienie windy, która znajduje się obok terminalu do transferu danych i mapy (1 na mapie powyżej) - brakuje w niej w tym momencie chipa, który naturalnie musisz zdobyć. Chip znaleźć można w pomieszczeniu o nazwie "Omega Management" (punkt 2 na mapie powyżej). Drzwi są jednak zablokowane, a jedyny dostęp prowadzi przez szybę, którą trzeba najpierw rozbić - problem jest taki, że pod ręką nie ma żadnego przedmiotu i będzie trzeba przeszukać okoliczne pomieszczenia, by go zdobyć (np. krzesło).

Warto pilnować poziomu zdrowia - potwór potrafi pojawić się w najgorszym momencie. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Warto pilnować poziomu zdrowia - potwór potrafi pojawić się w najgorszym momencie.

W poszukiwaniu przedmiotu musisz uważać także na potwora, który pląta się po okolicy. Ma on paskudny zwyczaj włażenia do pomieszczeń, w których akurat jesteś, a które nie mają drugiego wyjścia, co zakończy się atakiem potwora. Nasłuchuj go i wypatruj, by uniknąć takich sytuacji - w korytarzach nie jest jednak ciemno, więc potwór będzie w stanie zobaczyć cię ze sporej odległości, gdy złapie cię na otwartej przestrzeni.

Miejsc do uzupełnienia zdrowia na szczęście nie brakuje. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Miejsc do uzupełnienia zdrowia na szczęście nie brakuje.

Jeśli będziesz tego potrzebować, na mapie oznaczone zostały miejsca (punkty H na mapie), w których zdobyć można leczenie. Jest to skład (Storage - punkt H1 na mapie) niedaleko windy, przejście po lewej stronie mapy (punkt H2 na mapie). Krzesło, dzięki któremu wybić możesz szybę, znaleźć możesz w sali Payload Design ( punkt O1 na mapie), w Conference Room (punkt O2 na mapie), w Examination Room (punkt O3 na mapie), czy w Office (punkt O4 na mapie)

Jest tutaj trochę rzeczy do odkrycia i zbadania. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Jest tutaj trochę rzeczy do odkrycia i zbadania.

Dodatkowe rzeczy, które można tutaj znaleźć, przeczytać lub po prostu się z nimi zaznajomić to:

  • Dwie tablice w Payload Design (punkt O1 na mapie)
  • Nagranie audio w Examination Room (punkt O3 na mapie)
  • Komputer w Office (punkt O4 na mapie)
  • Transfer danych, 3 notatki (dwie na i jedna w biurku), komputer w Security Checkpoint (punkt 3 na mapie)
  • Transfer danych i tablica w Casing (punkt O5 na mapie)
  • Transfer danych na trupie, w Omega Management (punkt 2 na mapie)
Bezpieczniej jest otworzyć drzwi z poziomu terminalu. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Bezpieczniej jest otworzyć drzwi z poziomu terminalu.

Gdy skończysz już przeszukiwanie terenu, czas zabrać się za zdobycie chipa. Masz dwa wyjścia, jeśli chcesz dostać się do Omega Management - możesz wybić szybę za pomocą krzesła, bądź otworzyć drzwi z poziomu komputera w Security Checkpoint. Pierwsza metoda nie wymaga dostania się do daleko położonego pomieszczenia, jednak narobi kupę hałasu, który ściągnie potwora. Dlatego warto wybrać metodę numer dwa.

Dostań się do pomieszczenia Security Checkpoint (punkt 3 na mapie), pozbieraj wszystko co się da (patrz lista wyżej), a następnie aktywuj komputer. Wejdź w opcję Override Door Lock, skąd możesz odblokować dostęp do Omega Management. Haczyk jest jeden - musisz najpierw zablokować dostęp do innego pomieszczenia, by zyskać zasilanie. Wybierz jedno z nich (np. Storage, gdzie znajduje się jedynie leczenie), zablokuj je klikając na nie, a następnie kliknij na Omega Management, by odblokować drzwi.

Ekran służący do aktualizacji chipu. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Ekran służący do aktualizacji chipu.

Gdy to zrobisz, udaj się do wspomnianego pomieszczenia - uważaj, by nie zauważył cię wróg. Wejdź do środka i zlokalizuj zwłoki leżące na fotelu - w ręce trupa znajdziesz upragniony chip. Trzeba będzie wydrzeć nieboszczykowi przedmiot za pomocą klawisza interakcji. Wróć teraz do Security Checkpoint, wsadź znaleziony chip do czytnika na biurku, a następnie odpal ponownie komputer. Przeklikaj ekran powitalny, sygnalizujący załadowanie chipu, a następnie wybierz opcję "Key Control" i "Update Connector Chip". Zabierz chip i wyjdź z pomieszczenia.

Umieść chip na środku, a następnie zabezpiecz go dźwigniami - pospiesz się, gdyż zbliża się wróg! - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
Umieść chip na środku, a następnie zabezpiecz go dźwigniami - pospiesz się, gdyż zbliża się wróg!

Na korytarzu zapanują egipskie ciemności, dlatego uważaj, by nie wbiec przypadkiem we wroga - gdy zapędzi cię w róg, ciśnij gdzieś jakimś przedmiotem, by go odciągnąć. Udaj się teraz do windy (punkt 1 na mapie), wsadź nowo zaktualizowany Connector Chip do panelu na lewo od wejścia, a następnie przeciągnij dwie dźwignie znajdujące się pod i nad chipem. Po wszystkim zamknij skrzynkę od panelu kontrolnego i wduś na niej przycisk, po czym szybko wbiegnij do windy i z panelu wybierz przycisk "Maintenance", by uruchomić windę.

By wydostać się z windy, otwórz klapę na podłodze. - 13 - Laboratorium Theta | Opis przejścia SOMA - SOMA - poradnik do gry
By wydostać się z windy, otwórz klapę na podłodze.

Przejażdżka jednak nie potrwa zbyt długo i winda ulegnie awarii. Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, otwórz klapę w podłodze, a następnie zejdź po drabinie.