Miasto kretów | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Miasto kretów
Strażnicy, strażnicy!
Znalazłszy się pod ziemią, rozejrzyj się po wysypisku odpadków, na którym wylądował Simon. Weź obtłuczony garnek (w centrum ekranu), kupkę piasku (po prawej), klucz hydrauliczny (pod stertą śmieci) i trochę łatwopalnych śmieci . Maszeruj w lewo po schodach prowadzących do kreciego miasta.
Przed wejściem do wiodącej do niego wielkiej rury stoją dwaj kreci strażnicy. Odradzam rozmowę z nimi, bowiem nie wpuszczają obcych do miasta i Simon zostanie wypędzony na wysypisko. Jak zatem dostać się do wnętrza rury? Krety są ślepe, więc nie widzą, kto przed nimi stoi. Dysponują jednak niezłym węchem, więc dłuższe przebywanie w ich pobliżu kończy się wykryciem intruza. By przemknąć na obszar za strażnikami, trzeba uniemożliwić im wywęszenie tego, z kim mają do czynienia. W tym celu uderz kamieniem w klapę zawiadującą przepływem powietrza. Kiedy jego strumień skieruje się w stronę od kretów do Simona, szybciutko przejdź pomiędzy strażnikami do wnętrza rury.
Przejście przez chmurę zarodników
Chwilowo jesteś bezpieczny, o ile nie podejdziesz za blisko do siedzących na końcu tunelu kretów (po lewej). Celem Simona jest przedostanie się do laboratorium, ale z jego wnętrza wydobywa się paskudny zielony gaz. Niewątpliwie efekt jakiejś awarii. Trzeba ją zlikwidować. Przy pomocy klucza hydraulicznego ostukaj dwa segmenty rury tworzące ramiona litery U (po prawej: segment E i C). Simon zdemontuje jeden z nich (ten, który stukniesz jako drugi), stwierdzając, że jest zatkany. Zajrzyj do pudełka śniadaniowego w otworze tuż obok. Znajdziesz w nim garnek smalcu wraz z widelcem . Widelcem przetkaj zablokowany odcinek rury, a Simon automatycznie zainstaluje go z powrotem. Zielony dym zniknie.
Zanim wejdziesz do tajnego laboratorium Q, zajrzyj do skrzynki po lewej. Simon gwizdnie znajdującą się w niej maszynkę do golenia , a przy okazji także metalowe wieko skrzyni .
Perfumy
Wejdź do laboratorium i zakoś stojące przy wejściu puste wiadro . Rozejrzyj się po pomieszczeniu. Obsługujący robota kret śpi, zabierz więc leżącą obok niego pustą butelkę po alkoholu. Musisz stworzyć perfumy o krecim zapachu, jeśli chcesz swobodnie poruszać się po krecim mieście. Skorzystaj zatem z okazji i przy pomocy maszynki do golenia zdobądź trochę śmierdzącej sierści śpiącego kreta.
Następnie podejdź do urządzenia, z którego wydobywa się para. Jednym z potrzebnych składników perfum jest woda destylowana. Postaw więc wiadro pod rurą, z której bucha gorąca para, po czym przytknij do rury metalowe wieko skrzynki. W ten sposób skroplisz parę i wiadro napełni się wodą . Zabierz je.
Porozmawiaj z napędzanym alkoholem robotem bojowym. W ekwipunku napełnij pustą butelkę piaskiem i wręcz mu ją, po czym użyj pustej butelki na klapie na jego brzuchu. Odzyskasz alkohol , kolejny składnik niezbędny do wyrobu perfum.
Wróć na wysypisko w pieczarze i podejdź do paleniska (zbliżenie). Zapełnij je śmieciami, które podpal zapalniczką. Postaw na ogniu garnek, do którego nalej wody, alkoholu, dorzuć smalcu z garnuszka (niezbędny składnik perfum to również tłuszcz) i dodaj sierść kreta jako nośnik zapachu. Simon postoi chwilę w tej upojnej woni, jaką udało mu się skomponować, i przesiąknięty krecim smrodem może maszerować do kreciego miasta.
Bez kapelusza nie idzie mi tak dobrze
We wnętrzu rury zagadnij siedzącego w głębi kreta w sprawie spotkania z ich przywódcą. Kiedy Simon stanie przed krecią generalicją, odbędzie rozmowę, w wyniku której uda mu się odzyskać jego czarodziejski kapelusz. Porusz też palący temat Obcych. Otrzymasz krótkofalówkę oraz plany statku kosmicznego .