Miasto kretów | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Miasto kretów
Strażnicy, strażnicy!
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Znalazłszy się pod ziemią, rozejrzyj się po wysypisku odpadków, na którym wylądował Simon. Weź obtłuczony garnek (w centrum ekranu), kupkę piasku (po prawej), klucz hydrauliczny (pod stertą śmieci) i trochę łatwopalnych śmieci . Maszeruj w lewo po schodach prowadzących do kreciego miasta.
![]() | ![]() |
Przed wejściem do wiodącej do niego wielkiej rury stoją dwaj kreci strażnicy. Odradzam rozmowę z nimi, bowiem nie wpuszczają obcych do miasta i Simon zostanie wypędzony na wysypisko. Jak zatem dostać się do wnętrza rury? Krety są ślepe, więc nie widzą, kto przed nimi stoi. Dysponują jednak niezłym węchem, więc dłuższe przebywanie w ich pobliżu kończy się wykryciem intruza. By przemknąć na obszar za strażnikami, trzeba uniemożliwić im wywęszenie tego, z kim mają do czynienia. W tym celu uderz kamieniem w klapę zawiadującą przepływem powietrza. Kiedy jego strumień skieruje się w stronę od kretów do Simona, szybciutko przejdź pomiędzy strażnikami do wnętrza rury.
Przejście przez chmurę zarodników
![]() | ![]() |
Chwilowo jesteś bezpieczny, o ile nie podejdziesz za blisko do siedzących na końcu tunelu kretów (po lewej). Celem Simona jest przedostanie się do laboratorium, ale z jego wnętrza wydobywa się paskudny zielony gaz. Niewątpliwie efekt jakiejś awarii. Trzeba ją zlikwidować. Przy pomocy klucza hydraulicznego ostukaj dwa segmenty rury tworzące ramiona litery U (po prawej: segment E i C). Simon zdemontuje jeden z nich (ten, który stukniesz jako drugi), stwierdzając, że jest zatkany. Zajrzyj do pudełka śniadaniowego w otworze tuż obok. Znajdziesz w nim garnek smalcu wraz z widelcem . Widelcem przetkaj zablokowany odcinek rury, a Simon automatycznie zainstaluje go z powrotem. Zielony dym zniknie.
![]() | ![]() |
Zanim wejdziesz do tajnego laboratorium Q, zajrzyj do skrzynki po lewej. Simon gwizdnie znajdującą się w niej maszynkę do golenia , a przy okazji także metalowe wieko skrzyni .
Perfumy
![]() | ![]() |
Wejdź do laboratorium i zakoś stojące przy wejściu puste wiadro . Rozejrzyj się po pomieszczeniu. Obsługujący robota kret śpi, zabierz więc leżącą obok niego pustą butelkę po alkoholu. Musisz stworzyć perfumy o krecim zapachu, jeśli chcesz swobodnie poruszać się po krecim mieście. Skorzystaj zatem z okazji i przy pomocy maszynki do golenia zdobądź trochę śmierdzącej sierści śpiącego kreta.
![]() | ![]() |
Następnie podejdź do urządzenia, z którego wydobywa się para. Jednym z potrzebnych składników perfum jest woda destylowana. Postaw więc wiadro pod rurą, z której bucha gorąca para, po czym przytknij do rury metalowe wieko skrzynki. W ten sposób skroplisz parę i wiadro napełni się wodą . Zabierz je.
![]() | ![]() |
Porozmawiaj z napędzanym alkoholem robotem bojowym. W ekwipunku napełnij pustą butelkę piaskiem i wręcz mu ją, po czym użyj pustej butelki na klapie na jego brzuchu. Odzyskasz alkohol , kolejny składnik niezbędny do wyrobu perfum.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Wróć na wysypisko w pieczarze i podejdź do paleniska (zbliżenie). Zapełnij je śmieciami, które podpal zapalniczką. Postaw na ogniu garnek, do którego nalej wody, alkoholu, dorzuć smalcu z garnuszka (niezbędny składnik perfum to również tłuszcz) i dodaj sierść kreta jako nośnik zapachu. Simon postoi chwilę w tej upojnej woni, jaką udało mu się skomponować, i przesiąknięty krecim smrodem może maszerować do kreciego miasta.
Bez kapelusza nie idzie mi tak dobrze
![]() | ![]() |
We wnętrzu rury zagadnij siedzącego w głębi kreta w sprawie spotkania z ich przywódcą. Kiedy Simon stanie przed krecią generalicją, odbędzie rozmowę, w wyniku której uda mu się odzyskać jego czarodziejski kapelusz. Porusz też palący temat Obcych. Otrzymasz krótkofalówkę oraz plany statku kosmicznego .