Magiczne Królestwo (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Magiczne Królestwo
Obcy atakują Magiczny Sklep!
Zaskoczony niespodziewaną wizytą Simon musi znaleźć jakiś sposób, by wydostać się ze sklepu. Podejdź do wiszącej na ścianie (na lewo od drzwi) półki z reklamacjami i weź leżący na niej z prawej strony woreczek z magicznym pyłem uspokojenia . Przejdź do stołu (na wprost drzwi), z którego zabierz magiczny przecinak .
Następnie skieruj się do kasy (na prawo od drzwi) i podkradnij z niej monetę . Weź też stojące pod oknem wiadro . Podejdź do różowego automatu z niespodziankami (po prawej), wrzuć do niego monetę, po czym odbierz torebkę z niespodzianką . Kliknij ją w ekwipunku (w dole ekranu) LPM, by ją rozpakować. Okaże się, że Simon stał się szczęśliwym posiadaczem zapałki , magicznej modeliny i naboju z magicznym ładunkiem .
W inwentarzu napełnij wiadro magicznym pyłem uspokojenia, a następnie postaw je na drzwiach. Magiczny przecinak załaduj nabojem z magicznym ładunkiem. Schowaj się za ladą i magicznym przecinakiem przetnij łańcuch drzwi, by wpuścić Obcych.
Plan B
Ponieważ magiczny pył jakoś nie podziałał, Simon musi opracować nowy plan. Sięgnij na półkę w rogu (za chłopakiem). Leży tam wysuwany palec wskazujący . Zabierz go i potraktuj nim klatkę królika (na półce z reklamacjami, na lewo od drzwi). Kiedy zwierzę zaatakuje Obcych, Simon da drapaka ze sklepu. Na zewnątrz spotka Alix, która wpadnie w poważne tarapaty...
Zasięgnij informacji
Maszeruj na rynek (w prawo), gdzie zbadaj piwniczny lufcik, tuż przy ziemi, na lewo od wejścia do ratusza. Porozmawiaj z zamkniętym tam Doktorem Waldenem. Mężczyzna zna sposób na ucieczkę z miasta (za to zgubił klucz do piwnicy), zatem Simon zobowiązuje się uwolnić go. Następnie przejdź w prawo i pogawędź ze stojącą z tej strony drzwi do ratusza Złotowłosą (jeśli rozmawiałeś z nią wcześniej, po konwersacji z Waldenem zagadnij ją ponownie). Ponieważ w interesie złodziejki też jest dostać się do ratusza, dowiesz się, że potrzebnym do tego kluczem kluczem dysponuje strażnik. Po skończonej wymianie zdań wędruj w stronę bramy miasta (w lewo).
Po drodze zatrzymaj się przed tym, co pozostało z Magicznego Sklepu. Na resztkach desek u góry zauważ kamerę wideo, niestety, jest ona za wysoko, a upadek na chodnik z pewnością ją uszkodzi. Weź trochę leżących na lewo od drzwi desek oraz śrubokręt z murka przy wejściu do sąsiedniego domu (po lewej). Skieruj się w stronę rynku (w prawo) i z suszącego się zaraz w przejściu na sznurku prania skradnij poduszkę . Wracaj pod sklep i połóż ją na pozostałościach muru, pod deskami, na których leży kamera. Wysuwanym palcem strąć kamerę na poduszkę.