Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Kosmos
Gdzie są wszyscy?
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Załoga, która potrzebna jest do sterowania statkiem, rozpierzchła się po jego wnętrzu. Simon musi sprawić, by każdy z jej członków znalazł się mostku. Na początek rozejrzyj się po górnym pokładzie. Weź stojący na mostku (obok koła steru) złoty puchar . Po schodkach (na prawo od steru) zejdź na pokład. Za otwartą klapą przejścia do maszynowni leży małpi szkielet - weź z niego jedną kość . Przejdź w lewo i z podłogi podnieś parę gwoździ . Podejdź do masztu, przy którym Bagienny tradycyjnie miesza w garnku, i ze stojącej obok beczki zabierz puszkę wielorybiego tłuszczu oraz pijawki .
![]() | ![]() |
Do złotego pucharu nabierz wody z wiadra obok, a z okręconej wokół masztu liny zerwij piracką flagę . Spróbuj też podnieść kuchenną rękawicę Bagiennego. Wreszcie zagadnij niestrudzonego kucharza (dwukrotnie). Simon dowie się, że nie ma on zamiaru zaprzestać gotowania, dostanie też zgodę na zabranie rękawicy.
![]() | ![]() |
Przejdź pod ścianę po prawej i weź leżący tam mop oraz porzucony kawałek dalej kombinezon płetwonurka . Zejdź do maszynowni (otwarte przejście po prawej).
![]() | ![]() |
Zastaniesz tam śpiącego na stojąco, mocno zamroczonego Wilka. Zabierz leżącą po prawej drewnianą klatkę . Przejdź w lewo i z usypanej tam sporej kupy węgla weź trochę węgla, a w zasadzie węglowego pyłu . Zawróć i wejdź do kapitańskiej kajuty (po prawej; za schodami na pokład).
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Tam z kolei usadowiła się za biurkiem samozwańcza kapitan (o, przepraszam - kapitanka!) Czerwony Kapturek. Zabierz rzucony obok skrzyni gorset . Przejdź w stronę okna i weź stojącą tam metalową butelkę oraz leżącą obok kilt . Zdejmij też z karnisza dwa kółka od zasłon .
Wiem, gdzie wisi młot
![]() | ![]() |
Przyjrzyj się wygiętej desce w podłodze, na prawo od łóżka. Zajrzyj pod nią - to tajna skrytka Narrowa, w której leży gadający wojowniczy młot Zygfryd. Porozmawiaj z nim. Simon nie wątpi, że taki młot bardzo by mu się przydał, ale najpierw musi spełnić jego życzenie, czyli dostarczyć mu puchar pełen smoczej krwi.
![]() | ![]() |
Z powodu chwilowego braku smoka na dawcę (a w zasadzie dawczynię) krwi Simon typuje Kapturka. Podejdź zatem do łóżka i połóż na nim zabrane z górnego pokładu pijawki. Następnie pogadaj z dziewczynką. Simon opuści kajutę, a Kapturek położy się spać. Jednak nieproszeni goście w pościeli nie pozwolą mu na wypoczynek. Kiedy po chwil Simon znów znajdzie się w kajucie, po rozmowie z dziewczynką podejdź do łóżka i zabierz z niego nasycone pijawki . Wodę z pucharu (jeśli napełniałeś go na górnym pokładzie) przelej do zabranej z okna kajuty metalowej butelki, a do pucharu wyciśnij krew z pijawek. Pełen "smoczej" krwi puchar daj Zygfrydowi. Otrzymasz trzy propozycje odciągnięcia Bagiennego od garnka. Wybierz jedną z nich (pozostałe opcje przestają być wówczas dostępne).
Droga urwisa
![]() | ![]() |
Wyposażony w młot maszeruj na górny pokład. Pokaż Bagiennemu kość małpki, zabraną wcześniej ze stosu za klapą do maszynowni. Kiedy Bagienny będzie ją oglądał, szybciutko złap za stojące przy kotle wiadro i ugaś nim płomień pod kotłem. Niestety, okaże się, że uparty kucharz ma zapalniczkę, którą ponownie rozpali ogień. Zejdź do maszynowni i przy pomocy młota rozwal zapalniczkę Simona.
![]() | ![]() |
Wróć na górny pokład i weź z kąta kolejną kość małpki, którą wręcz Bagiennemu. Kiedy ten będzie nią zajęty, podmień zapalniczki (zapalniczka Bagiennego leży na podłodze z prawej strony ogniska). Oczywiście zabierz jeszcze jedną kość małpki i daj ją stworkowi, po czym wykorzystaj jego nieuwagę, by wodą z wiadra ponownie zalać ognisko. Bagiennemu nie pozostanie nic innego, jak powrócić na mostek.