Kosmos (1) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Kosmos
Gdzie są wszyscy?
Załoga, która potrzebna jest do sterowania statkiem, rozpierzchła się po jego wnętrzu. Simon musi sprawić, by każdy z jej członków znalazł się mostku. Na początek rozejrzyj się po górnym pokładzie. Weź stojący na mostku (obok koła steru) złoty puchar . Po schodkach (na prawo od steru) zejdź na pokład. Za otwartą klapą przejścia do maszynowni leży małpi szkielet - weź z niego jedną kość . Przejdź w lewo i z podłogi podnieś parę gwoździ . Podejdź do masztu, przy którym Bagienny tradycyjnie miesza w garnku, i ze stojącej obok beczki zabierz puszkę wielorybiego tłuszczu oraz pijawki .
Do złotego pucharu nabierz wody z wiadra obok, a z okręconej wokół masztu liny zerwij piracką flagę . Spróbuj też podnieść kuchenną rękawicę Bagiennego. Wreszcie zagadnij niestrudzonego kucharza (dwukrotnie). Simon dowie się, że nie ma on zamiaru zaprzestać gotowania, dostanie też zgodę na zabranie rękawicy.
Przejdź pod ścianę po prawej i weź leżący tam mop oraz porzucony kawałek dalej kombinezon płetwonurka . Zejdź do maszynowni (otwarte przejście po prawej).
Zastaniesz tam śpiącego na stojąco, mocno zamroczonego Wilka. Zabierz leżącą po prawej drewnianą klatkę . Przejdź w lewo i z usypanej tam sporej kupy węgla weź trochę węgla, a w zasadzie węglowego pyłu . Zawróć i wejdź do kapitańskiej kajuty (po prawej; za schodami na pokład).
Tam z kolei usadowiła się za biurkiem samozwańcza kapitan (o, przepraszam - kapitanka!) Czerwony Kapturek. Zabierz rzucony obok skrzyni gorset . Przejdź w stronę okna i weź stojącą tam metalową butelkę oraz leżącą obok kilt . Zdejmij też z karnisza dwa kółka od zasłon .
Wiem, gdzie wisi młot
Przyjrzyj się wygiętej desce w podłodze, na prawo od łóżka. Zajrzyj pod nią - to tajna skrytka Narrowa, w której leży gadający wojowniczy młot Zygfryd. Porozmawiaj z nim. Simon nie wątpi, że taki młot bardzo by mu się przydał, ale najpierw musi spełnić jego życzenie, czyli dostarczyć mu puchar pełen smoczej krwi.
Z powodu chwilowego braku smoka na dawcę (a w zasadzie dawczynię) krwi Simon typuje Kapturka. Podejdź zatem do łóżka i połóż na nim zabrane z górnego pokładu pijawki. Następnie pogadaj z dziewczynką. Simon opuści kajutę, a Kapturek położy się spać. Jednak nieproszeni goście w pościeli nie pozwolą mu na wypoczynek. Kiedy po chwil Simon znów znajdzie się w kajucie, po rozmowie z dziewczynką podejdź do łóżka i zabierz z niego nasycone pijawki . Wodę z pucharu (jeśli napełniałeś go na górnym pokładzie) przelej do zabranej z okna kajuty metalowej butelki, a do pucharu wyciśnij krew z pijawek. Pełen "smoczej" krwi puchar daj Zygfrydowi. Otrzymasz trzy propozycje odciągnięcia Bagiennego od garnka. Wybierz jedną z nich (pozostałe opcje przestają być wówczas dostępne).
Droga urwisa
Wyposażony w młot maszeruj na górny pokład. Pokaż Bagiennemu kość małpki, zabraną wcześniej ze stosu za klapą do maszynowni. Kiedy Bagienny będzie ją oglądał, szybciutko złap za stojące przy kotle wiadro i ugaś nim płomień pod kotłem. Niestety, okaże się, że uparty kucharz ma zapalniczkę, którą ponownie rozpali ogień. Zejdź do maszynowni i przy pomocy młota rozwal zapalniczkę Simona.
Wróć na górny pokład i weź z kąta kolejną kość małpki, którą wręcz Bagiennemu. Kiedy ten będzie nią zajęty, podmień zapalniczki (zapalniczka Bagiennego leży na podłodze z prawej strony ogniska). Oczywiście zabierz jeszcze jedną kość małpki i daj ją stworkowi, po czym wykorzystaj jego nieuwagę, by wodą z wiadra ponownie zalać ognisko. Bagiennemu nie pozostanie nic innego, jak powrócić na mostek.