Magiczne Królestwo (2) | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Uwolnij Doktora Waldena
Wędruj teraz w lewo, tam gdzie przy zamkniętej bramie trzyma straż Franz. Zagadnij go w sprawie klucza do piwnic ratusza. Jednak strażnik za nic nie chce pożyczyć klucza, który odda tylko swemu zmiennikowi. Musisz przekonać go o beznadziejności sytuacji w związku z inwazją Obcych. Spróbuj zatem sfilmować teren za bramą przez otwór strzelniczy (na prawo od bramy), niestety, jest on za wysoko, a podest jest uszkodzony.
Biegnij pod ratusz i poproś o pomoc Złotowłosą. Kiedy dziewczyna, wspiąwszy się na Bagiennego, nakręci film, pokaż go Franzowi, a ten powoła Simona do straży miasta i przekaże mu tak pożądany przez naszego czarodzieja uniwersalny klucz .
Maszeruj więc pod ratusz i przez okienko piwnicy wręcz klucz Doktorowi. Po chwili dziwaczny mężczyzna opuści budynek, pogawędź z nim więc na wszystkie tematy.
Przepędź Obcych
Skieruj się w stronę miejskiego muru (przejście na lewo od gotującego Bagiennego), gdzie ukryty jest pojazd, o którym wspominał Doktor Walden. Niestety na przeszkodzie stoją dwaj Obcy. Simon musi ich stamtąd przepłoszyć. Przyda się do tego jego sylwestrowa fajerwerkowa rakieta, trzeba tylko naprawić uszkodzoną przez przybyszów wyrzutnię.
Zagadnij Waldena raz jeszcze, w efekcie czego otrzymasz garść śrubek . Jeśli posiadasz zabrane spod ruin Magicznego Sklepu deski i śrubokręt, masz wszystko, czego potrzebujesz. Użyj więc na rakiecie kolejno desek i śrubek (śrubokręt wystarczy po prostu mieć), po czym odpal ją zapałką.
Ucieczka
Poinformuj Waldena, że droga do szopy, w której ukryty jest jego pojazd, jest wolna. Teraz Simon musi wymyślić jakiś sposób na pokonanie muru tuż przy szopie, który to mur jest i mocny, i dość wysoki. Weź parę azbestowych rękawic wiszących na wewnętrznej stronie wrót szopy. Wróć na rynek i w przejściu po lewej, tuż przy stojącej na rogu pizzerii, zlokalizuj na bruku butelkę sosu chili . Oczywiście nie możesz tak żrącej substancji wziąć gołymi rękoma, posłuż się więc azbestowymi rękawicami.
Wracaj pod mur przy szopie. Potraktuj go zabezpieczoną rękawicami butelką sosu. Kiedy przejście stanie otworem, pojawią się dwaj tajni kreci agenci i Simon zostanie uprowadzony.