Gwiazda Śmierci | Opis przejścia Simon the Sorcerer 5 poradnik Simon the Sorcerer 5: Kto nawiąże kontakt?
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Oko Śmierci
Niech moc będzie z tobą!
Ponieważ lądowanie nie przebiegło tak sprawnie, jak powinno, wcielasz się tym razem w Wilka, który jako jedyny przytomny na posterunku zostaje wyznaczony na nowego kapitana. Jego zadaniem jest wyłączenie głównego komputera Obcych. Pojawia się Mistrz Ionas, który chce przekazać Wilkowi swoją niemałą wiedzę na temat mocy. A dokładnie - nauczyć go posługiwania się czterema jej rodzajami.
Czytanie w myślach:
Po wybraniu tego typu mocy musisz zgadnąć, o jakiej liczbie od 0 do 9 pomyślał w tym momencie Mistrz. W tym celu kliknij - usytuowanym na pasku w dole ekranu - symbolem czytania w myślach (pierwszy od lewej) na Ionasie. Pojawi się cyfra 6, którą wybierz jako odpowiedź (druga).
Kontrolowanie myśli:
Po zdecydowaniu się na ten typ mocy otrzymasz polecenie kontrolowania chrząszcza, który skromnie przycupnął sobie na prawo od Wilka. Użyj na nim symbolu kontrolowania myśli (drugi od lewej). Wybierz polecenie: "Zrób trzy okrążenia i połóż się spać" (trzecie od góry).
Przewidywanie przyszłości:
Po wybraniu tego typu mocy Ionas zapyta, kiedy Wilk użyje jej po raz pierwszy. Odpowiedź jest oczywista: teraz (pierwsza od góry).
Telekineza:
Po wybraniu tego typu mocy Ionas zażąda, by Wilk mocą koncentracji uniósł ramię ośmiornicy. Użyj ikonki telekinezy (ostatnia) na ogromnej macce leżącej za oboma panami.
Przejdź przez most
Po skończonej rozmowie z Ionasem przejdź pod zamknięte drzwi, które chwilę wcześniej przekraczali dwaj Obcy z Simonem. Po lewej mieści się tam sterująca mostem konsola. Użyj na niej mocy przewidywania przyszłości, by poznać jej kod - Wilk zobaczy, jak zmieniają się ustawienia konsoli. Teraz kliknij ją (zbliżenie) i zrób dokładnie to samo, co przed chwilą obserwowałeś, tzn.: najpierw ustaw wszystkie pokrętła szpicem do góry, wciskając dziwny przycisk (górny), a potem ustaw prawe górne pokrętło w lewo, prawe dolne w prawo i lewe górne w dół (w tej kolejności!), po czym wciśnij podejrzany przycisk (dolny). Pojawią się dwie brakujące odnogi mostu. Wędruj górną, wiodącą do otwartego przejścia.
Znajdziesz się w sterowni, gdzie użyj na jednym z Obcych mocy czytania w myślach. Dzięki temu język Obcych stanie się zrozumiały. Następnie potraktuj któregoś z nich mocą kontrolowania i wydaj im polecenie, by ignorowali poczynania Wilka. Wejdź dalej i zważ bohatera na wadze.
Wyślij mnie w górę!
Opuść sterownię i przejdź mostem do oszklonej sali obok (po prawej). To teleport. Kliknij znajdującą się przy wejściu konsolę, a następnie przyciski na klawiaturze (warunek: Wilk musi rozumieć, co czyta, czyli znać język Obcych, i zważyć się wcześniej na wadze). Wyjdź ze zbliżenia i przejdź na środek salki. Użyj na konsoli mocy telekinezy. Wilk zostanie przeniesiony do głównego komputera.
Komputer? Komputer!
Zagadnij go - system zażąda hasła. By je poznać (rój karaluchów), użyj na komputerze mocy przewidywania. Następnie kliknij go raz jeszcze i wybierz prawidłowe hasło (pierwsze), po czym pogawędź z maszyną tak długo, by Wilk mógł zadać pytanie, które sprawi komputerowi trudność (prośba o herbatę). Kiedy rozmówcy utkną na kwestii "z, bez", akcja przeniesie się do sterowni, gdzie Simon, wyjaśniwszy wszystkie niejasności z Obcymi, podejmie się trudnej misji mediacji pomiędzy zielonymi stworkami a kretami. W zależności od wybieranych opcji dialogowych możesz spowodować kilka różnych zakończeń: niepomyślne (zniszczenie jednego bądź drugiego ze światów) i pozytywne (kataklizmowi udaje się zapobiec w ostatniej chwili). By doprowadzić do optymistycznego finału, w momentach kiedy Simon musi zdecydować się na jeden spośród kilku różnych wariantów wypowiedzi, wybierz kolejno na przykład opcję: pierwszą, pierwszą, czwartą, pierwszą, pierwszą, pierwszą, czwartą, pierwszą i trzecią (to oczywiście jedna z wielu ścieżek). Po skończeniu gry warto posłuchać rozmowy bohatera z Alix (w trakcie listy płac), wysłuchać historyjek o każdej z postaci i wreszcie obejrzeć początkowe sceny z udziałem Obcych (nowa zakładka w głównym menu), w których porozumiewają się oni zrozumiałym językiem.