Scenariusz 5 - Narodziny Rzymu | Scenariusze | Civilization IV Warlords poradnik Sid Meier's Civilization IV: Warlords
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
5. Scenariusz - Narodziny Rzymu
Uwagi ogólne:
Każda z 5 cywilizacji w grze ma swoje atuty i unikalne (mini)drzewko rozwoju technologicznego. Poniżej krótko omówię każą z nich, proponując bardziej szczegółową strategię dla jednej z nich - Kartaginy.
Unikalne zasady:
Do zwycięstwa będzie potrzebne uzyskanie dostępu minimum do 2 unikalnych surowców - z których każdy jest położony nieopodal każdej ze stolic w grze (każdej z wyjątkiem Twojej). Ponieważ każdy z surowców daje +10 punktów na turę musisz prowadzić agresywną strategię - bez tego przeciwnicy zdobędą taką punktację iż możliwe że nawet zdobywszy 2 lub 3 surowce nie zdarzysz nadrobić strat z czasów małej aktywności.
Omówienie cywilizacji:
Rzym
Atuty: silna uniwersalna piechota. Tylko jedna ścieżka technologiczna. Zwarte imperium.
Wady: Centralne położenie - a więc zagrożenie z każdej strony.
Naturalna kolejność ekspansji: Celtowie, Kartagina, Grecja.
Kartagina
Atuty: świetna kawaleria do zwalczania piechoty , możliwość ulepszenia statków (jako jedyna nacja), słonie i duża liczba miast.
Wady: rozproszone terytorium na dwóch kontynentach, nieunikniona wojna z plemionami hiszpańskimi.
Naturalna kolejność ekspansji: Rzym, Celtowie, Grecja bądź Egipt.
Grecja:
Atuty: znakomita anty-kawaleryjska piechota, nieźli łucznicy.
Wady: Słabe położenie - centralne miejsce na mapie, rozproszone terytorium.
Naturalna kolejność ekspansji: Rzym, Celtowie, Kartagina bądź Egipt.
Egipt:
Atuty: Duże miasta, Cuda, możliwość produkcji dużej ilości Wielkich Ludzi, zrównoważone siły zbrojne (są dość skuteczni łucznicy, piechota i rydwany) - z bardzo przyzwoitymi możliwościami obronnymi.
Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie