Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - poradnik do gry

Sid Meier's Civilization IV: Warlords - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nowe cechy Przywódców | Podsumowanie nowości | Civilization IV Warlords poradnik Sid Meier's Civilization IV: Warlords

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Nowe cechy Przywódców

Dodatek wprowadza trzy nowe cechy charakteryzujące przywódców. Przynosi też daleko idące zmiany cech wśród "starych" Przywódców, tylko nieliczni zostali pozostawieni bez zmian. Po szczegóły odsyłam do civilopedii, tutaj omówię jedynie zastosowanie i efekty na grę nowych cech.

Pierwszą i najbardziej przydatną nową cechą jest Charyzmatyczny - Nowe cechy Przywódców | Podsumowanie nowości | Civilization IV Warlords - Sid Meiers Civilization IV: Warlords - poradnik do gry

Pierwszą i najbardziej przydatną nową cechą jest Charyzmatyczny.

  • Przyspiesza on o 25% tempo awansu jednostek. Super sprawa. O ile 2 pierwsze poziomy wymagają takiej samej ilości doświadczenia co zwykle (2 i 5) to już kolejne - nie. Powoduje to, że oddziały charyzmatycznego przywódcy błyskawicznie osiągają status super elitarnych - szczególnie przy wykorzystaniu Wielkich Generałów.
  • + 1 do zadowolenia w mieście z monumentem i +1 do zadowolenia w mieście z masztem radiowym. W każdej grze przydaje się pierwszy bonus - monumenty są tanie i przydatne same z siebie. Stonehedge, które zawsze jest przydatnym cudem, zyskuje bardzo poważne wzmocnienie(przypominam - zapewnia darmowe monolity w każdym mieście). Na tym etapie gry łatwe do uzyskania +1 do zadowolenia jest bardzo użyteczne - nie mamy zazwyczaj dostępu do zbyt wielu surowców luksusowych, z religią bywa też różnie - a monumenty buduje się z łatwością. Drugi bonus jest również przydatny, ale pojawia się na etapie gdy już mamy wiele innych alternatywnych metod uzyskania zadowolenia naszych obywateli. Z pewnością czyni Wieżę Eiffla znacznie bardziej pożądaną (przypominam darmowy masz radiowy w każdym mieście).

Drugą cechą jest Protekcyjny.

  • Zapewnia darmowe promocje Dyscyplina I i Służba garnizonowa I łucznikom i jednostkom posługującym się bronią palną. Naprawdę użyteczne - szczególnie przy strategii nastawionej na obronę a nie atak. Obie promocje są darmowe co powoduje, że kolejną możemy uzyskać po zdobyciu tylko 2xp. W sytuacji gdy mamy wyrównany poziom technologiczny z nieprzyjacielem posiadanie tej cechy może zadecydować o wygraniu wojny. Naprawdę nie jest łatwo zdobyć miasto bronione przez łucznika angielskiego z kilkoma poziomami cechy Służba garnizonowa i z Dyscypliną. O ile Służba garnizonowa I jest cechą czysto defensywną to Dyscyplina przydaje się również w działaniach zaczepnych - nasi łucznicy mogą pełnić więc również ograniczone zadania ofensywne. Cechy te jeszcze bardziej zaczynają się przydawać gdy mamy do czynienia z oddziałami wyposażonymi w broń palną, które są znacznie bardziej uniwersalne niż łucznicy. Poza tym posiadanie silnej defensywy przekłada się na lepsze możliwości ofensywne - po prostu można sobie pozwolić na trzymanie mniejszych garnizonów w miastach.
  • połowę niższy koszt budowy murów i zamków. Umiarkowanie przydatne. Oba budynki wznosi się stosunkowo rzadko, ale ta cecha czyni zasadnym budowę murów w nowych i nadgranicznych miastach. Poza tym zamek zyskał nieco w dodatku na przydatności dzięki +1 szlakowi handlowemu jaki zapewnia.

Trzecią nową cechą jest Imperialistyczny.

  • Dwukrotnie szybsze pojawianie się Wielkich Generałów. Bardzo miłe. Dzięki tej cesze nawet unikając dłuższych wojen i nie bawiąc się w militarną ekspansję mamy w ciągu jednej rozgrywki przynajmniej 2 Generałów. Gdy nie unikamy konfrontacji - ich ilość może przekroczyć 4-5. Zapewnia to wyraźną przewagę nad większością konkurentów.
  • 50% szybsza produkcja Osadników. Bardzo przydatne w początkowym stadium gry gdy toczy się walka o zajęcie jak największej ilości terytorium. Później bardzo traci na użyteczności. Niemniej to dobry początek często decyduje czy gra będzie wygrana czy wręcz przeciwnie.