Zdobądź klucz | Włochata Planeta Samorost 3 poradnik Samorost 3
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Zdobądź klucz
Czas wykonać główny cel twojego pobytu na Włochatej Planecie. Przenieś się do sekcji widocznej na zdjęciu powyżej. Zwróć uwagę na obszary zaznaczone okręgami. Zadanie polega na obudzeniu owada widocznego na zdjęciu. Wejdź w interakcje za pomocą trąbki z obszarem widocznym obok bohatera. Zobaczysz w jaki sposób tego dokonać. Następnie skieruj się do komina zaznaczonego okręgiem.
Ustaw się obok wejścia widocznego na zdjęciu powyżej. Będzie to niezbędne aby bohater wybrał odpowiednią drogę do zejścia z domku na którym stoi. Przytrzymaj LPM na kominie. Zamykając jego wylot sprawisz, że dym pozostanie w domku i zacznie wylatywać przez okno. Po chwili przez drzwi domku wyskoczy owad i zacznie kaszleć przed domem.
Nie masz w tym momencie zbyt wiele czasu, więc gdy tylko zobaczysz, że zwierzątko wybiegło z domu natychmiast wejdź do niego przez otwarte drzwi.
Wejście do domku zaprowadzi cię do obszaru za śpiącym owadem. Pociągnij za haczyk widoczny na obrazku. Przyciśnij LPM i pociągnij kursor w dół ekranu. W obszarze zaznaczonym okręgiem w prawym górnym rogu ekranu zobaczysz strumień dymu. Zejdź z platformy korzystając z wyjścia zaznaczonego okręgiem. Znajdziesz się na samym dole lokacji.
Użyj dolnego wejścia zaznaczonego na obrazku. Korzystając z niego znajdziesz się na najwyższym punkcie tej sekcji, co umożliwi ci interakcję z czułkami śpiącego owada. Twoim zadaniem będzie wejście w interakcję z jego czułkami w odpowiedniej kolejności, żeby go obudzić.
Poprawna kolejność interakcji jest następująca (w odniesieniu do numeracji z obrazka powyżej): 1, 3, 3, 2, 4, 1.
Obudzony owad rozświetli lokację. W tej chwili możliwa jest z nim kolejna interakcja, która wyświetli kolejną podpowiedź i umożliwi zdobycie kolejnej pamiątki dźwiękowej.
Treść podpowiedzi ukaże kolejną sekwencję z jaką trzeba poruszyć czułki owada, żeby wydobyć z nich kolejną melodię.
W tej sytuacji kombinacja wygląda następująco: 3, 4, 1, 2, 3, 3, 1, 1, 4, 4, 4, 2, 2, 2
Po wykonaniu odpowiedniej kombinacji cały obszar rozświetla się jeszcze mocniej. Jednocześnie zdobywasz kolejną pamiątkę do kolekcji (Osiągnięcie Jing Jang - Steam). Po zdobyciu pamiątki skieruj się do lokacji po prawej stronie (ze sklejonym naczyniem) i wejdź do jaskini której wejście pojawiło się po napełnieniu naczynia.
Bohater zejdzie po nitce do jaskini w której siedzą dwa owady. Podobnie jak w poprzednich przypadkach powinny zainteresować cię ich czułki. W tej sytuacji kombinacja jest jednakowa jak w przypadku owada z sąsiedniej lokacji.
Pierwsza sekwencja: 1, 3, 3, 2, 4, 1
Po wykonaniu tej sekwencji owady rozświetla jaskinię. Żeby zdobyć klucz musisz na ich czułkach uruchomić jeszcze sekwencję Jing Jang.
Druga sekwencja: 3, 4, 1, 2, 3, 3, 1, 1, 4, 4, 4, 2, 2, 2
Po wykonaniu odpowiednich sekwencji z dna jaskini wyłoni się klucz. Zabierz go klikając na nim LPM i skieruj bohatera do wyjścia z jaskini.