Napełnij naczynie | Włochata Planeta Samorost 3 poradnik Samorost 3
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Napełnij naczynie
Po sklejeniu naczynia możesz od razu przejść do sekcji po prawej stronie. Jeśli zależy ci na zdobyciu wszystkich pamiątek dźwiękowych ( i osiągnięć Steam), użyj sitka, które wisi na sznurku (widoczne na obrazku powyżej) żeby zasłonić wylatującą parę z łodygi.
Kliknij na sitko LMP i przytrzymaj przycisk. Wykonaj energiczny ruch w dół ekranu i puść przycisk. Sitko wskoczy na łodygę zasłaniając jej wylot. Po wykonaniu tych czynności przenieś kursor do prawej krawędzi ekranu i przejdź do kolejnej sekcji.
W tej sekcji w pierwszej kolejności użyj interakcji za pomocą trąbki w miejscu zaznaczonym na obrazku. Zobaczysz scenkę, która zilustruje ci, co musisz zrobić, żeby żółw się przesunął.
Podpowiedź którą zobaczysz po interakcji z żółwiem odnosi się do bąbli widocznych na jego skorupie. Używając LPM naciśnij na bąble, które zostały zamalowane w podpowiedzi, a żółw się przesunie.
Po naciśnięciu na wymagane bąble, żółw się przesunie odsłaniając przejście do kolejnej lokacji (zdjęcie powyżej). Po najechaniu na dziurę w roślinie kursor zamieni się w strzałkę, kliknij LPM żeby bohater wskoczył w otwór i przeniósł się do dolnej części planety. Interakcja z żółwiem pozwoli na odblokowanie kolejnej pamiątki dźwiękowej, aczkolwiek wygodniej będzie ją zdobyć po wykonaniu głównego zadania na Włochatej Planecie.
Korzystając z przejścia, które odsłonił żółw przeniesie cię do sekcji widocznej na powyższym obrazku. Twoim zadaniem jest przejście na drugą stronę urwiska przy pomocy lian widocznych na zdjęciu. Każda liana ma obszar, który możesz wykorzystać do interakcji, aczkolwiek, żeby była możliwa, liany muszą być zrównane ze sobą. Zwróć uwagę na fakt, że na linach zawieszone są nietoperze. To właśnie nimi będziesz manipulować, żeby umożliwić bohaterowi dalszą podróż. Żeby przenieść nietoperza na inna lianę kliknij i przytrzymaj LPM na nietoperzu i ruszając myszą przenieś go na koniec innej liany i puść LPM. Poniżej znajdziesz dokładnie zilustrowaną solucję przejścia przez urwisko.
W pierwszej kolejności zawieś obydwa nietoperze na lianach widocznych na obrazku. Pamiętaj, że wchodzenie na liany i przemieszczanie się pomiędzy nimi odbywa się za pośrednictwem LPM.
Druga konfiguracja widoczna jest na powyższym obrazku. Zarówno nietoperze i bohater po wejściu na lianę dociążają ją co sprawia, że opuszcza się ona coraz niżej.
Konfiguracja widoczna na obrazku umożliwia przejście na lianę blisko środka.
Odpowiednie dociążenie liany nietoperzem umożliwi przejście na kolejną lianę. Już niedługo będziesz po drugiej stronie urwiska.
Zamień miejscami nietoperze w taki sposób, żeby wisiały na lianach tak jak jest to widoczne na powyższym obrazku.
Bohater mógł przeskoczyć na kolejną lianę, natomiast czas zmienić ustawienie, aby mógł wspiąć się na kolejną.
Ustawienie nietoperzy na skrajnych lianach umożliwi przejście na wysepkę po drugiej stronie urwiska.
W tym momencie skieruj bohatera do lewej krawędzi ekranu i przejdź do ostatniej sekcji, która oferuje wyspa.
W ostatniej sekcji zwróć uwagę na obszary zaznaczone okręgami. Jest tutaj duży zbiornik, aczkolwiek nie ma w nim wody. Ze zbiornikiem połączona jest pompa i peryskop. Większymi okręgami zostały również zaznaczone części rur, którymi możemy manipulować.
Jeśli wejdziesz w interakcję z peryskopem zobaczysz, że jego soczewka jest skierowana na naczynie, które wcześniej skleiłeś. Jak łatwo możesz się domyślić, pompa służy do napełniania naczynia a peryskop do sprawdzania stanu wody w naczyniu.
Obiektem, który będzie niezbędny do ukończenia zadania będzie element wskazany na obrazku. Zadanie polega na zmianie obiegu wody na wyspie w taki sposób, żeby napełnić wodą duży zbiornik z którego będzie można potem napełnić sklejone naczynie. Zwróć uwagę, że łącznikiem wskazanym na obrazku możesz dowolnie manipulować a nawet zabrać go do ekwipunku. Zabierz łącznik i przejdź do drugiej instalacji.
Kolejnym etapem zadania jest rozłączenie rur zaznaczonych okręgiem. Wejdź w interakcję z obiektem. Przytrzymaj na nim LPM i pociągnij myszą w dół ekranu, żeby rury się rozłączyły.
Po rozłączeniu rur po prawej stronie wróć do rur po lewej stronie ekranu. Zwróć uwagę na położenie łącznika na zdjęciu. Łącznik musi być skierowany do górnego wylotu, żeby duży zbiornik został napełniony wodą.
Po napełnieniu dużego zbiornika przenieś łącznym do rur nad pompą. Połącz elementy w taki sposób jak na powyższym zdjęciu. Umożliwi to wpompowanie wody ze zbiornika do sklejonego wcześniej naczynia. Żeby wpompować wodę podejdź do dźwigni widocznej na zdjęciu. Kliknij i przytrzymaj LPM na dźwigni i ruszaj myszą w górę i w dół, żeby wprowadzić tłok pompy w ruch. Możesz sprawdzić efekt użycia pompy na peryskopie.
Jeśli na roślinę nad naczyniem naciągnąłeś sitko obok naczynia zaczną wyrastać kwiaty. Do pełnego wykonania zadania musisz cofnąć się do góry i zdjąć sitko z rośliny, żeby przez rurkę wypływała woda bezpośrednio do naczynia. Sitko możesz zdjąć poprzez przytrzymanie na nim LPM i energiczny ruch w dół ekranu.
Pamiętaj jednak żeby przed opuszczeniem tej sekcji ustawić łącznik w taki sposób jak na powyższym obrazku. W przeciwnym wypadku małpa, która siedzi po prawej stronie lokacji nie pozwoli ci z niej wyjść.
Po napełnieniu naczynia opuści się ono trochę niżej, jednocześnie wypychając w górę roślinę z której leciała woda. Będzie to skutkowało pojawieniem się wejścia do rośliny. W chwili obecnej możesz je zignorować. Podejdź do naczynia i poczekaj aż z wody wyskoczy złota rybka. Kliknij na nią LPM. W ten sposób zebrałeś kolejną pamiątkę (Osiągnięcie Złota Rybka - Steam). Przejdź teraz z powrotem do lokacji z żółwiem i zjedź na dół do nietoperzy.
Z uwagi na fakt, że naczynie jest już napełnione możesz zdobyć kolejną pamiątkę. Zadanie polega na uwolnieniu wszystkich sześciu nietoperzy widocznych na zdjęciu. Przytrzymaj LPM na zwierzaku i wykonaj ruch w dół ekranu puszczając przycisk. Kiedy wszystkie sześć nietoperzy będzie fruwać zdobędziesz pamiątkę (Osiągnięcie Nietoperz na Lianie - Steam). Po wykonaiu zadania przejdź w górę do sekcji z żółwiem.
Tym razem twoim zadaniem będzie ponowne wyciśnięcie bąbli na skorupie żółwia. Sprawi to, że żółw ponownie podejdzie do przodu zasłaniając przejście.
Wzór z bąbli jest identyczny do tego, który musiałeś wcisnąć, żeby żółw się odsunął.
Żółw przysunie się do bohatera i wypluje złotego robaka. Właśnie zdobyłeś kolejną pamiątkę (Osiągnięcie Złoty Robak - Steam).