Uwolnij statek | Wielka Kłoda Samorost 3 poradnik Samorost 3
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Uwolnij statek
Po powrocie do lokacji startowej przeprowadź interakcję z gniazdem widocznym na powyższym obrazku. Po uwolnieniu pszczoły zamieszkała ona w tym gnieździe, dzięki czemu będzie możliwe wykonanie finalnego zadania w tej lokacji.
Wywołaj pszczołę z gniazda klikając na nim LPM. Następnie uderz kilkakrotnie w kwiat po lewej stronie (zaznaczony okręgiem). Pszczoła podleci do niego żeby go zapylić, po krótkiej chwili wzniesie się nad kwiat i będzie czekała na dalsze komendy. Kliknij wtedy LPM w druga roślinę. Pszczoła zapyli kwiat sprawiając że jego liście opadną i ukaże się owoc. Zerwij owoc pociągając za niego. Pusta łodyga szybko zwiędnie a Ty będziesz mógł do sąsiednich dołków wrzucić nasiona żółte i zielone.
Na powyższym obrazku została ukazana konfiguracja kwiatów, która będzie potrzebna do wykonania zadania.
1- owoc czerwony
2- owoc zielony
3- owoc żółty
Mając dostępną taką konfigurację wywołaj pszczołę z gniazda. Klikaj LPM na kwiecie nr 1, kiedy pszczoła go zapyli klikaj na kwiat nr 2. Po zapyleniu opadną płatki i powstanie zmutowany owoc czerwono - zielony. Poczekaj aż łodyga po kwiecie nr 2 uschnie i wrzuć do otworu w korze zmutowane nasiono.
Po zasadzeniu zmutowanego nasiona wyrośnie z niego kwiat o złotym zabarwieniu. Twoim celem jest wykonanie kombinacji pomiędzy zmutowanym kwiatem a kwiatem nr 3 z poprzedniego zestawienia. Kliknij na gniazdo i poczekaj aż pszczoła zbliży się do kwiatów. Kliknij kilkukrotnie LPM na zmutowany kwiat i poczekaj aż pszczoła na nim usiądzie. Gdy pszczoła sfrunie z kwiatu kliknij LMP na kwiat z białymi płatkami. Po zapyleniu płatki szybko opadną a w korycie pojawi się Mandragora. Przytrzymaj na niej wciśnięty LPM i wykonaj ruch w górę ekranu.
Mandragora trafi do ekwipunku bohatera. Przemieść się do lewej krawędzi ekranu i przejdź do sekcji w której była postać pod namiotem.
Podejdź do namiotu i przeciągnij mandragorę na osobę zaznaczoną na powyższym obrazku. Po krótkiej chwili czajnik widoczny na obrazku zamieni się w strefę interakcji. Użyj na nim trąbki, po chwili pojawi się scenka. Po obejrzeniu jej właściciel czajnika wleje wywar z mandragory do kubka i wręczy ci go. Zabierz kubek i przenieś się do lokacji startowej.
Przenieś kubek z ekwipunku na obszar zaznaczony na obrazku. Bohater wyleje z kubka wywar na złośliwe pnącze. Po kontakcie z gorącym wywarem roślina wycofa się do wnętrza konaru jednocześnie umożliwiając bohaterowi opuszczenie tej lokacji. Wsiądź na statek i wzbij się w przestrzeń kosmiczną.
Na powyższym obrazku widoczny jest następny cel podróży, Planeta Wulkanów.