Zdobądź klej | Włochata Planeta Samorost 3 poradnik Samorost 3
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Zdobądź klej
Po wylądowaniu na kolejnej planecie zastaniesz powyższy widok. W chwili obecnej w tej sekcji nie będziesz w stanie wykonać żadnego zadania. Potłuczone elementy naczynia, które widzisz na obrazku możesz ustawiać, aczkolwiek po chwili naczynie się rozpadnie. Skieruj bohatera do lewej krawędzi ekranu i przejdź do kolejnej sekcji.
Twoim oczom ukaże się następujący widok. Możesz próbować interakcji z otoczeniem, natomiast na tym etapie nie będzie z niej żadnych korzyści więc najlepiej kieruj się dalej w lewą stronę i idź do kolejnej sekcji.
Po przejściu do kolejnej sekcji masz dwie możliwe interakcje do wykonania. Jeśli chcesz bezpośrednio podążyć za wątkiem głównym, użyj interakcji na wózku widocznym na obrazku. Bohater wskoczy na niego i przeniesie się na drugą stronę urwiska. Możesz również w tym momencie odblokować kolejną pamiątkę dźwiękową. Poczekaj aż pojawi się ptak widoczny na obrazku, kliknij na niego LPM. Po krótkiej scence otrzymasz kolejną pamiątkę. (Osiągnięcie Kornik - Steam).
Wejście na wózek przeniesie cie od razu do ostatniej lokacji po tej części planety. Zwróć uwagę na dużą roślinę rosnąca nad urwiskiem, będzie niezbędna do ukończenia bieżącego zadania. Okręgiem został oznaczony obszar interaktywny. Przeciągnij na niego trąbkę, żeby zobaczyć treść zadania.
Treść wskazówki widoczna jest na powyższym obrazku. Zadanie polega na przestawieniu kwiatów tataraku rosnących w jeziorze w taki sposób, żeby w obszarze zaznaczonym okręgiem ułożenie nasion wyglądało tak jak na podpowiedzi.
Zanim zaczniesz przestawiać kwiaty na łodygach tataraku musisz podejść do krawędzi sekcji i obudzić śpiące zwierzaki. Kliknij na każdego z nich LPM i możesz przystąpić do realizacji zadania. Każda łodyga tataraku wraz z umieszczonym na niej kwiatem odpowiada ułożeniu innego nasiona z podpowiedzi. W całym procesie bardzo pomocna jest możliwość wykonania zbliżenia na roślinę.
Zbliżenie rośliny możliwe jest za pośrednictwem kliknięcia na nią LPM. Podczas zbliżenia możesz dowolnie operować "suwakami" na tataraku. Interakcja jest możliwa poprzez kliknięcie LPM, przytrzymanie go na odpowiednim kwiatostanie i przeciągnięcie go w górę lub w dół. Za każdym razem kiedy kwiat zostanie przemieszczony zobaczysz zmianę położenia na roślinie. Na powyższym obrazku zilustrowane jest prawidłowe ułożenie kwiatów. Pierwszy z prawej kwiat odpowiada pierwszemu od góry nasionu na powyższym obrazku. Każdy kolejny kwiat w lewą stronę oznacza niższe nasiona.
Poprawne wykonanie zadania sprawi, że obudzone zwierzaki zaczną śpiewać w odpowiednim rytmie, a ze szczytu rośliny odpadnie jej fragment, co umożliwi kontynuowanie zadania.
Podejdź do rośliny, przytrzymaj na niej LPM i ruszaj myszką w taki sposób, żeby roślina przechyliła się otworem do stawu. Kiedy roślina znajdzie się pod takim kątem jak na powyższym zdjęciu, z jej wnętrza wypadnie nasiono. Nasiono wpadnie do stawu i natychmiastowo w stawie wyrośnie nowa roślina.
Przenieś bohatera w obszar zaznaczony okręgiem na powyższym zdjęciu. Analogicznie do większej rośliny przechyl nową roślinę. Tym razem w stronę bohatera. Po przechyleniu pod odpowiednim kątem, wieczko rośliny się otworzy a ze środka wyleci klej. Bohater zabierze klej z rośliny i będzie mógł go użyć do sklejenia naczynia, które wcześniej się rozpadało.
Wejdź na wózek, trzymając wciśnięty LPM przesuwaj myszą od prawej do lewej strony ekranu jednocześnie oglądając animację w której bohater będzie przeciągał wózek na drugą stronę urwiska. Po zejściu z wózka skieruj się do lokacji z pękniętym naczyniem.
Teraz możesz przystąpić do klejenia naczynia. Przeciągnij klej na każdy z elementów naczynia. Po nałożeniu kleju powinien mieć białą obramówkę.
Po nałożeniu kleju na wszystkie elementy ułóż je przeciągając LPM pojedyncze elementy i osadzając je na podstawie naczynia.