Pokonaj hydrę | Planeta mnichów Samorost 3 poradnik Samorost 3
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Pokonaj hydrę
Po wejściu do jaskini bohater będzie musiał wspiąć się na wysoka drabinę do wnętrza wieży.
Głównym zadaniem na tym etapie gry jest zdobycie magicznego kamienia, który jest w posiadaniu wyrodnego mnicha. Żeby zdobyć kamień będziesz musiał skłonić mnicha do opuszczenia wieży. Zwróć uwagę na obiekty zaznaczone okręgiem na zdjęciu. Mnich znajduje się na najwyższym poziomie budynku, niżej jest machina do destylacji a na poziomie na którym jest bohater znajduje się piec.
Twoim zadaniem będzie destylacja alkoholu. W tym celu wrzuć odchody z kosza widocznego na zdjęciu do pieca. Najpierw kliknij LPM na koszu, bohater go podniesie i zarzuci na plecy. Podejdź do pieca i kliknij LPM na kratkę widoczną na zdjęciu.
Po wrzuceniu odchodów do ognia przesuń kursor myszy na drążek od miecha widoczny na zdjęciu. Przytrzymaj LPM na miechu i poruszaj myszą w górę i w dół ekranu. Musisz wykonywać ta czynność do momentu, aż czajnik przy maszynie destylującej zacznie gwizdać.
Następnie zobaczysz jak wyrodny mnich podchodzi do maszyny i opróżnia zawartość słoja. Po wypiciu alkoholu mnich staje się strasznie pobudzony i zaczyna krążyć po dachu budynku.
Pojedyncza dawka alkoholu to jednak za mało, żeby się go pozbyć. Chwyć kosz i zejdź z nim po drabinie do sterty odchodów u podnóża góry. Kiedy zejdziesz już na półkę skalną użyj LPM na zwierzaku, żeby skłonić go do zdjęcia bohatera na ziemię.
Podejdź do sterty odchodów i kliknij na nie LPM. W następstwie bohater zacznie napełniać nimi koszyk. Po napełnieniu koszyka wywołaj ponownie zwierzaka, który podsadzi bohatera ponownie na półkę.
Uwaga: W tym miejscu może pojawić się błąd, który sprawi, że na półce skalnej koszyk z odchodami zniknie z pleców bohatera. Jeśli zauważysz taką sytuację musisz ponownie wejść po drabinie do wieży i wrócić na dół. Po wyjściu z budynku koszyk będzie czekał przy stercie odchodów.
Kiedy uda ci się wnieść pełen koszyk do budynku powtórz jeszcze raz cały proces destylacji alkoholu. Po drugim słoju alkoholu wyrodny mnich wskoczy na metalową hydrę i zacznie krążyć po wyspie.
Uwaga: W niektórych przypadkach dopiero po trzeciej dawce alkoholu mnich opuszcza wieżę.
Jeśli pozbyłeś się już mnicha to możesz bezpiecznie przejść na najwyższy poziom wieży i zabrać magiczny kamień (zaznaczony na obrazku). Kliknij LPM na kloszu, którym jest osłonięty. Bohater zabierze kamień i schowa go w ekwipunku.
Wyjdź z korzystając z głównego wyjścia. Miejsce w którym kursor zmieni się w strzałkę zostało zaznaczone okręgiem. Po wyjściu z wieży kieruj się do swojego statku.
Wzbij się w przestrzeń kosmiczną i przenieś się na księżyc wskazany na obrazku.
Po lądowaniu od razu zauważysz metalowego rycerza leżącego na powierzchni księżyca. Zejdź ze statku i użyj magicznego kamienia na czubek głowy rycerza. Przytrzymaj LPM na kamieniu w prawym górnym rogu ekranu i przeciągnij go na obszar widoczny na obrazku.
Korzystając z magii kamienia, metalowy rycerz ożyje. Kiedy znajdzie się w pozycji widocznej na zdjęciu kliknij LPM na obszarze zaznaczonym okręgiem. Bohater szybko wyjaśni rycerzowi, że jego celem jest hydra.
Rycerz wzbije się w powietrze i rzuca wyzwanie wyrodnemu mnichowi. Po efektownej walce hydra zostaje pokonana.
Po lądowaniu na planecie mnisi przynoszą bohaterowi specjalny dopalacz do jego statku. Dopalacz zwiększa zasięg statku i pozwala wrócić do domu pomijając wiele przystanków.
Po przywróceniu ładu na świecie nasz bohater przyłącza się do mnichów jako posiadacz czwartej trąbki. Przeciągnij trąbkę na bohatera, żeby dołączyć do gry. W czasie melodii wyświetlane są nazwiska autorów gry. Po zakończeniu wspólnej gry kliknij LPM w dowolnym miejscu. Do kolekcji zostanie udostępniona kolejna pamiątka (Osiągnięcie Cztery flety - Steam). Główne zadanie wykonane!