Vajra, łucznik Khukuri | Postacie w Sacred 3 poradnik Sacred 3
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Vajra, łucznik Khukuri
"Atakując z oddali, Vajra jest postrachem wszystkich wielbicieli walki wręcz, potrafi podziurawić wrogów strzałami, a sam sprytnie unika przy tym obrażeń. Stosuje wiele sztuk i technik rozwiniętych przez Khukuri w celu okiełznania mroźnych górskich mocy, które pomagają ograniczyć mobilność przeciwnika"
Łucznik to wybór dla graczy chcących atakować swoich rywali z dalsza, samemu będąc przy tym w mniejszy sposób narażonym na atak. Przed obrażeniami dodatkowo chronią sztuki walki, które pomagają trzymać wrogów na dystans.
Styl walki
Gra łucznikiem nieco różni się od standardowego wpadania pomiędzy wrogów i sieczenia ich, chociaż i taka taktyka jest możliwa. Polecam jednak trzymanie się lekko na uboczu i "spamowanie" strzałami z daleka oraz, w miarę potrzeby, wykonywanie uników. Możliwość ataków dystansowych jest dużą przewagą, gdyż w wielu sytuacjach można zacząć ostrzeliwać przeciwnika, nim ten zaatakuje, a czas potrzebny mu na podejście do postaci gracza to czas, w którym jest on pod ciągłym ostrzałem. Łatwiej jest również eliminować wrogów atakujących z dystansu - szamanów, czy kuszników, którzy często uprzykrzają życie stojąc na obrzeżach i strzelając do walczącego gracza. Ze sztuk walki polecam wybrać Przebijający strzał - atak, mimo, iż czasami można nim nie trafić w wybranego przeciwnika, jest wystarczająco potężny, aby większość z nich znacząco nadwątlić, a jego duży zasięg jest dodatkowym, niepodważalnym atutem. Z drugiego zestawu dobrze jest wybrać Mrożącą bombę, a w późniejszym czasie Lodową eksplozję - ataki te pozwalają na lepsze radzenie sobie z większymi grupami przeciwników jednocześnie. Jako zwieńczenie takiego "buildu" warto zastanowić się nad Dotykiem nieba, pozwalającym na częstsze zadawanie obrażeń krytycznych. Dla graczy stawiających na ilość, czyli więcej pocisków i strzał, które jednak będą zadawać mniejsze obrażenia, dobrym wyborem będzie Gradobicie, Nawałnica oraz Śnieżny pocisk - ataki oraz łuk wspomagają zalewanie wrogów dużą ilością pocisków, co świetnie sprawdza się podczas walki z licznymi grupami przeciwników.
Lekkie sztuki walki
Nazwa | Możliwe ulepszenia | Opis |
Przebijający strzał | Strzelec wyborowy (lvl 2, zwiększa obrażenia o 20% oraz o 50% przeciwko dużym przeciwnikom) Prosto w trzewia (lvl 12, zwiększa obrażenia o 30%) Opanowanie (lvl 12, koszt energii potrzebny na wykonanie ataku zmniejszony o 20%) Harpun (lvl 20, obrażenia zadane przy trafieniu krytycznym zwiększone o 80%) Rzeź (lvl 33, szansa na trafienie krytyczne podwojona) Potężny pęd (lvl 33, prędkość pocisku zwiększona o 50%, a zadawane obrażenia o 15%) | Silny atak, strzała potrafi przebić kilku wrogów jednocześnie, zadając poważne obrażenia. Przy wyborze ulepszeń lepiej wybrać Prosto w trzewia oraz Rzeź, dzięki czemu znacząco wzmocni się ten atak. Jedynym minusem jest tutaj celność - czasami można w cel po prostu nie trafić. |
Strzała mrozu (lvl 3) | Dotyk zimy (lvl 7, zasięg eksplozji zwiększony o 50%) Opływowe strzały (lvl 14, prędkość pocisku zwiększona o 50%, a zadawane obrażenia o 20%) Poniżej zera (lvl 14, prędkość pocisku zwiększona o 20%, a zadawane obrażenia o 50%) Siarczysty mróz (lvl 25, zwiększa obrażenia o 30% oraz odrzuca przeciwników na większą odległość) Szok termiczny (lvl 37, wrogowie zostają zamrożeni na pewien czas) Zabójca Yeti (lvl 37, szansa na trafienie krytyczne zostaje podwojona) | Wypuszcza dużą strzałę lodu, która po trafieniu w przeciwników wybucha, zadając dodatkowe obrażenia. Dzięki wielkości strzały łatwo jest trafić w większych wrogów. Należy uważać, w kogo się celuje, gdyż wypuszczony pocisk wybucha przy zetknięciu z pierwszym napotkanym przeciwnikiem, przez co może on nie dolecieć do pożądanego celu. |
Krzyk zamieci (lvl 5) | Straszliwy pomruk (lvl 11, zasięg zwiększony o 30%, a obrażenia o 15%) Dźwiękowy wybuch (lvl 17, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%) Buntowniczy okrzyk (lvl 17, zasięg zwiększony o 30%, obrażenia o 15%) Bez wysiłku (lvl 26, koszt energii zmniejszony o 20%) Słowo śmierci (lvl 39, zadaje dwa razy większe obrażenia przeciwnikom posiadający mniej niż 20% HP) Obezwładniający wrzask (lvl 39, wrogowie zostają zamrożeni na pewien czas) | Przerażający krzyk - tylko na pozór. Obrażenia nie są mocną stroną tego ataku, jednakże to nie w nich drzemie jego siła. Otóż uderzenie może ogłuszać oraz powalać wrogów, a dodatkowo (po ulepszeniu Obezwładniający wrzask) zamrażać ich - pozwala to na szybszą eksterminację przeciwników i chwile wytchnienia w cięższych sytuacjach. |
Gradobicie (lvl 8) | Urodzony myśliwy (lvl 15, zmniejsza koszt potrzebnej energii o 15%) Wybuchowy grad (lvl 22, wystrzeliwane pociski eksplodują zadając dodatkowe obrażenia) Lawina (lvl 22, wystrzeliwuje 3 dodatkowe pociski) Przebijające odłamki (lvl 31, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o połowę) Upiorny deszcz (lvl 42, każdy pocisk trafia dodatkowego wroga = zwiększony zasięg) Niezwykły grad (lvl 42, zasięg pocisków zwiększony o 30%) | Wystrzeliwuje w stronę wroga pociski, mające całkiem dobry zasięg i zadające obrażenia na szerokim obszarze przed postacią. Ilość pocisków można dodatkowo zwiększyć, dzięki czemu jeden atak obejmie dużą grupę przeciwników. |
Ciężkie sztuki walki
Nazwa | Możliwe ulepszenia | Opis |
Mrożąca bomba | Detonacja (lvl 4, zasięg zwiększony o 40%) Zimny jak lód (lvl 13, czas do wybuchu zmniejszony o 75%) Lodowiec (lvl 13, obrażenia zwiększone o 30%) Potęga zimy (lvl 21, wydłuża czas zamrożenia o 50% oraz zwiększa o 10% zadawane obrażenia) Epoka lodowcowa (lvl 32, obrażenia po trafieniu krytycznym zostają zwiększone o 80%) Utrzymanie ciepła (lvl 32, po trafieniu w cel gracz otrzymuje 1% swojej maksymalnej energii) | Bardzo przydatny atak. Ustawia na ziemi lodową bombę, która po chwili eksploduje. Wrogowie, oprócz obrażeń, często zostają również zamrożeni, co pozwala na atakowanie ich, samemu pozostając względnie bezpiecznym. Podczas tego ataku wykonywany jest automatyczny unik, dlatego tez zwracaj uwagę, w którą stronę skierowana jest Twoja postać. |
Nawałnica (lvl 2) | Żadnego schronienia (lvl 10, obrażenia po trafieniu krytycznym zostają zwiększone o 80%) Burza zemsty (lvl 18, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%) Ulewa (lvl 18, wystrzeliwuje trzy dodatkowe pociski) Wyczerpująca burza (lvl 27, po trafieniu w cel gracz otrzymuje 1% swojej maksymalnej energii) Ogłuszający wybuch (lvl 36, mniejszy zasięg oraz obrażenia zwiększone o 40%) Skupiony strumień (lvl 36, zwiększony zasięg oraz obrażenia o 15%) | Bardzo szybko wystrzeliwuje kilkanaście niewielkich pocisków. Znakomity atak na mniejszych przeciwników, których dosłownie zmiata z ziemi. Na mocniejszych rywali również będzie przydatny, głownie dzięki ilości ataków, jakie można wykonać posiadając pełny pasek energii. |
Lodowa eksplozja (lvl 6) | Odpalenie (lvl 16, szansa na trafienie krytyczne zwiększona dwukrotnie) Ostre odłamki (lvl 23, zwiększa zasięg działania ataku) Niszczycielska siła (lvl 23, zasięg zwiększony o 30%, obrażenia o 10%) Krótki lont (lvl 29, skraca czas do wybuchu o 75%) Doświadczony traper (lvl 44, zmniejsza koszt energii potrzebnej na atak o 1/4) Konserwacja (lvl 44, zwraca 75% kosztów energii za bomby, które nie dosięgły celu) | Atak podobny do Mrożącej bomby, z tą różnicą, że przeciwnicy nie zostają zamrożeni. Jest to zrekompensowane jednak większymi obrażeniami, jakie atak ten zadaje. Pozwala to na sprawną eliminację przeciwników, którzy za bardzo otoczyli gracza. |
Uzbrojenie
Nazwa | Możliwe ulepszenia | Opis |
Śnieżny pocisk | Skrystalizowane łzy (lvl 4, zwiększa obrażenia o 20%) Dar lodowej panny (lvl 12, zwiększa szanse na wystrzelenie dwóch pocisków jednocześnie o 70%) Wyziębienie (lvl 12, zwiększa szansę na ogłuszenie wrogów) Eteryczne strzały (lvl 20, rozbicie wywołuje superprzełamanie) Burza śnieżna (lvl 33, 100% szansa na dodatkowy pocisk przy co trzecim ataku) Lawina (lvl 33, dwukrotnie zwiększona szansa na trafienie krytyczne) | Broń jest dostępna od początku. Zwiększysz jej poziom po ukończeniu zadań: ZBIORNIK W KHORADZIE, SANKTUARIUM ICECREEK, RUINY AZABRAK. |
Diamentowy pył | Grot z zadziorami (lvl 4, obrażenia zwiększone o 20%) W poszukiwaniu widnokręgu (lvl 12, atak przeszywa 1dodatkowy cel = zwiększony zasięg) Zaklęcie przeciw złu (lvl 12, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%) Zamieć (lvl 20, rozbicie wywołuje superogłuszenie) Wyrwa w niebiosach (lvl 33, trafienie krytyczne powoduje obrażenia zwiększone o 80%) Ściana dźwięku (lvl 33, zwiększa prędkość pocisku o 50% oraz przebija 1 dodatkowy cel) | Broń jest dostępna po wykonani misji VORIOS. Zwiększysz jej poziom kończąc następujące zadania: N'AQUALI, BRAVEROCK, SZARA ZASŁONA. |
Dotyk nieba | Groty z kości Yeti (lvl 4, obrażenia zwiększone o 20%) Kryształowa eksplozja (lvl 12, zwiększa zasięg ataku) Tropiciel serc (lvl 12, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 80%) Odmrożenie (lvl 20, rozbicie wywołuje superprzełamanie) Nieludzka celność (lvl 33, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%) Odstrzał (lvl 33, trafienie krytyczne wykonane na przeciwniku posiadającym mniej niż 30% HP zadaje obrażenia zwiększone o 300%) | Broń jest dostępna po wykonaniu misji ZATOKA PELIASA. Zwiększysz jej poziom kończąc następujące zadania: KOPALNIE ALKAZABA, FORTECA ENIGMARA, ASHGAR. |
Wybór uzbrojenia może w pewien sposób wpłynąć na przebieg rozgrywki. Śnieżny pocisk oferuje ulepszenia pozwalające na szybsze wystrzeliwanie coraz to większej ilości pocisków, Diamentowy Pył pozwala na znaczące podniesienie zasięgu broni, natomiast Dotyk Nieba cechuje się dużą szansą na trafienie krytyczne. Osobiście polecałbym któryś z dwóch ostatnich łuków - zwiększony zasięg pozwala na atakowanie wrogów będących nawet poza "horyzontem", a częstsze trafienia krytyczne w prostej linii prowadzą do zadawania większych obrażeń.