Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sacred 3 - poradnik do gry

Sacred 3 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Claire, paladynka Serafii | Postacie w Sacred 3 poradnik Sacred 3

Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019

Claire, paladynka Serafii

Claire jest wyjątkowo szybką i zwinną fechmistrzynią. - Claire, paladynka Serafii | Postacie w Sacred 3 - Sacred 3 - poradnik do gry
Claire jest wyjątkowo szybką i zwinną fechmistrzynią.

"Jako istota boska Claire jest straszliwym przeciwnikiem dla wszelkiego zła. Może wezwać potęgę niebios, która zmiecie wrogów. Nie można jednak lekceważyć jej fizycznych zdolności - jest zabójczą szermierką, wirująca na polu bitwy niczym święty wicher kary. Szybkość oraz zwinność powalają jej uderzyć w dowolnym miejscu, dzięki czemu w jednej chwili może wspierać atak, by za moment bronić sojuszników walczących na dystans."

Claire rzeczywiście jest idealną szermierką - porusza się na polu bitwy z niezwykłą gracją oraz szybkością, dzięki czemu walka z przeciwnikami to prawdziwa przyjemność. Do dyspozycji oddano także wspomagające w ataku sztuki walki, zadające obrażenia i przerywające ataki wielu przeciwnikom jednocześnie.

Styl walki

Wypuszczenie kilku Piorunów w krótkim odstępie czasu szybko eliminuje zagrożenie. - Claire, paladynka Serafii | Postacie w Sacred 3 - Sacred 3 - poradnik do gry
Wypuszczenie kilku Piorunów w krótkim odstępie czasu szybko eliminuje zagrożenie.

Claire to bardzo potężna wojowniczka, jednakże głównymi zaletami, jakie posiada są szybkość i zwinność. Potrafi ona z gracją przeskakiwać pomiędzy kolejnymi przeciwnikami, a jej mobilność idealnie pasuje do stylu gry tą postacią - szybkie przemieszczanie się, jeszcze szybsze ataki oraz sprytne uniki sprawią, że gra Claire będzie prawdziwą poezją. Z dostępnych broni polecałbym Boży Gniew - duża szansa na trafienia krytyczne, które po ulepszeniu Święty Duch będą sypać się jak z rękawa. Alternatywę stanowi zadający spore obrażenia bazowe Strażnik Cytadeli. Z dostępnych umiejętności warto zastanowić się przy wyborze lekkich sztuk walki - osobiście preferowałbym tutaj Piorun lub Święte słowo, ale Wyrok również jest warty uwagi, gdyż pozwala na zadawanie przeciwnikom bardzo dużych obrażeń (jednakże sam atak tego nie robi - oznaczonych wrogów trzeba jeszcze zaatakować w konwencjonalny sposób). Z kolejnego zestawu Boska aura wydaje się najlepszym wyborem - długi czas trwania oraz wysokie obrażenia czynią ten atak naprawdę wartym rozważenia. Z drugiej strony Wir również jest ciekawym atakiem- także zadaje dobre obrażenia, a ponadto cechuje się dużym zasięgiem oraz możliwością powalania wrogów. Osobiście wybrałem Piorun oraz Boską aurę - pozwalało to na zapewnienie sobie niezłej ochrony, zarówno jednym, jak i drugim atakiem.

Lekkie sztuki walki

Nazwa

Możliwe ulepszenia

Opis

Piorun

Ładunek elektrostatyczny (lvl 2, wydłuża czas lotu błyskawicy o połowę oraz zwiększa obrażenia o 10%)

Tęgie wiatry (lvl 12, zwiększa obrażenia o 20% oraz prędkość pocisku o 50%)

Elektryfikacja (lvl 12, zwiększa o 80% obrażenia zadane po trafieniu krytycznym)

Niepomyślna prognoza (lvl 20, podwaja szanse na trafienie krytyczne)

Burza z piorunami (lvl 33, zwiększa zasięg pocisków o 30%)

Szczątkowa moc (lvl 33, daje 50% szansy na zdobycie małej kuli energii po trafieniu krytycznym)

Wysyła przed postać promień, w którego środku znajduje się błyskawica zadająca obrażenia przeciwnikom będącym w zasięgu ataku. Świetnie sprawdza się przeciwko skupiskom wrogów, szczególnie po wypuszczeniu kilku błyskawic na raz - wtedy przeciwnicy otrzymują ogromne obrażenia. Idealnie nada się do torowania sobie drogi.

Święte słowo (lvl 3)

Święty krzyk (lvl 7, zasięg zwiększony o 40%)

Echo (lvl 14, zwiększa szerokość ataku o 30%)

Zagłuszenie (lvl 14, zwiększa obrażenia o 30%)

Wyrok (lvl 25, szansa na powalenie większa o połowę)

Niewyczerpany oddech (lvl 37, koszt energii potrzebny na użycie zmniejszony o 20%)

Ostatnie słowo (lvl 37, obrażenia zwiększone o 30%)

Atak, który potrafi powalać wrogów oraz przerywać ich ataki. Jest to często bardzo przydatne - użycie tej sztuki walki kilka razy pod rząd znacząco zwiększa szanse na powalenie kilku przeciwników jednocześnie, dzięki czemu można sprawnie wykonać na nich zgładzenie.

Wyrok (lvl 5)

Bez uziemienia (lvl 11, zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 100%)

Uszkodzenie nerwów (lvl 17, obrażenia po trafieniu krytycznym zwiększone o 80%)

Inkwizycja (lvl 17, zasięg zwiększony o 30%)

Kara (lvl 26, zwiększone o 30% obrażenia)

Próba zemsty (lvl 39, zasięg zwiększony o 30%)

Odpowiedzialność (lvl 39, obrażenia przeciw większym wrogom zostają podwojone)

Nie jest to atak w dosłownym tego słowa znaczeniu - postać tylko oznacza wrogów, znajdujących się przed nią. Takie oznaczenie pozwala jednak w kolejnym, normalnym ataku, na zadanie dodatkowych, sporych obrażeń. Jest to bardzo przydatne, ale warto pamiętać, że samo użycie Wyroku nie czyni wrogom nic złego, nie pozwala więc na błyskawiczne zadanie obrażeń.

Łańcuch błyskawic (lvl 8)

Zabójczy dotyk (lvl 15, zwiększa o 15% zadawane obrażenia oraz zasięg przeskoku pomiędzy kolejnymi celami)

Arcygrom (lvl 22, dodaje dwa przeskoki)

Wysokie napięcie (lvl 22, zwiększa obrażenia o 30%)

Wstrząsający koniec (lvl 31, zadaje dwukrotnie większe obrażenia przeciwnikom, których poziom HP jest mniejszy niż 20%)

Przytłaczająca moc (lvl 42, zwiększone obrażenia o 30%)

Doładowanie (lvl 42, daje 20% szansy na wypuszczenie dodatkowej błyskawicy)

Błyskawice przeskakują pomiędzy kolejnymi wrogami. Atak sprawdza się szczególnie przeciwko tym przeciwnikom, którzy znajdują się odpowiednio blisko siebie, gdyż błyskawice mają ograniczony zasięg "przeskoku". Jest to największa wada tego ataku - gdy przeciwnik znajdzie się poza zasięgiem innych wrogów seria ataku zostaje przerwana.

Ciężkie sztuki walki

Wir wywołany przez Boską aurę zadaje obrażenia na obrzeżach oraz, co pewien czas, również wewnątrz. - Claire, paladynka Serafii | Postacie w Sacred 3 - Sacred 3 - poradnik do gry
Wir wywołany przez Boską aurę zadaje obrażenia na obrzeżach oraz, co pewien czas, również wewnątrz.

Nazwa

Możliwe ulepszenia

Opis

Wir

Gwałtowne wichry (lvl 4, zwiększa długość promienia ataku o 50%)

Czoło fali (lvl 13, zwiększa szerokość promienia ataku o 50%)

Zamęt (lvl 13, obrażenia zwiększone o 30%)

Siła dębu (lvl 21, obrażenia zadawane dużym przeciwnikom zwiększone o 375%)

Oko cyklonu (lvl 32, zwiększa obrażenia o 70%, podnosząc przy tym koszt energii o połowę)

Kompresja (lvl 32, szansa na trafienie krytyczne zostaje zwiększona o 80%)

Claire używa swoich skrzydeł powodując potężny wiatr, zadający obrażenia oraz odrzucający przeciwników na pewną odległość. Ulepszenia pozwalają na znaczące zwiększenie obrażeń, dzięki czemu staje się on całkiem dobrym atakiem, szczególnie przeciw dużym przeciwnikom (którzy są zwykle najtrudniejsi do pokonania).

Szybujące światło (lvl 2)

Święty nurek (lvl 10, zwiększa obrażenia o 10% oraz daje 4% szansy na zdobycie małej kuli zdrowia po trafieniu)

Fala uderzeniowa (lvl 18, zwiększa zasięg o 50%)

Śmierć z wysoka (lvl 18, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%)

Silne uderzenie (lvl 27, obrażenia większe o 30%)

Wybraniec bogów (lvl 36, zmniejsza koszt energii potrzebny na wykonanie ataku o 25%)

Boski pancerz (lvl 36, podczas wykonywania ataku gracz jest trzy sekundy niewrażliwy na obrażenia)

Postać rzuca się do przodu, a następnie uderza przeciwników z powietrza. Atak zadaje obrażenia na pewnym obszarze wszystkim znajdującym się w okręgu wrogom. Niestety, z racji dynamiki rozgrywki czasami trudno "wymierzyć" odległość pokonywaną przez Claire tak, aby postać spadła właśnie przy wybranym przeciwniku.

Boska aura (lvl 6)

Burzowa pogoda (lvl 16, czas pomiędzy atakami błyskawic skrócony o 30%)

Wir kary (lvl 23, zwiększa promień ataku o 50%)

Przetoczenie (lvl 23, zwiększa obrażenia o 30%)

Długotrwała burza (lvl 29, zwiększa czas działania ataku o 50%)

Błogosławiona dusza (lvl 44, podnosi o 150% obrażenia, podwajając jednocześnie koszt potrzebnej na użycie energii)

Wszechwiedza (lvl 44, podwaja szanse na trafienie krytyczne)

Bardzo dobry atak obszarowy, o długim czasie działania. Wytwarza wokół Claire wir, który zadaje wrogom rany atakując ich błyskawicą. Z racji słabych początkowo obrażeń warto zainwestować w Przetoczenie oraz Błogosławioną dusze, dzięki temu będzie to zabójcze połączenie dobrych obrażeń oraz długiego czasu działania.

Uzbrojenie

Nazwa

Możliwe ulepszenia

Opis

Strażnik Cytadeli

Na kolana! (lvl 4, zwiększa obrażenia o 10% oraz szansę na powalenie przeciwników o 20%)

Wola siostry (lvl 12, zwiększa o 30% zadawane obrażenia)

Wiele w jednym (lvl 12, o 30% zwiększony zasięg)

Znikąd ratunku (lvl 20, rozbicie wywołuje superprzełamanie obrony)

Bestiobójca (lvl 33, obrażenia zwiększone o 10%, przeciwnicy o większych gabarytach mogą stać się wrażliwi na silny cios)

Pośród poległych (lvl 33, szansa na powalenie wrogów wzrasta o połowę)

Broń jest dostępna od początku. Zwiększysz jej poziom po ukończeniu zadań: ZBIORNIK W KHORADZIE, SANKTUARIUM ICECREEK, RUINY AZABRAK.

Skrucha

Nie czyń zła (lvl 4, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%)

Nieustępliwość (lvl 12, szansa na zdobycie kuli energii wzrasta o 100%)

Droga ku łasce (lvl 12, 50% szans na zdobycie średniej kuli energii przy co trzecim ataku)

Wbrew przeciwnościom (lvl 20, rozbicie wywołuje superogłuszenie)

Przeszywający wicher (obrażenia po trafieniu krytycznym zwiększone o 80%, a szybkość o 33% na 6 s po udanym krytyku)

Boskie przebaczenie (trafienie krytyczne wykonane na przeciwniku posiadającym mniej niż 30% HP zadaje obrażenia zwiększone o 300%)

Broń jest dostępna po wykonani misji VORIOS. Zwiększysz jej poziom kończąc następujące zadania: N'AQUALI, BRAVEROCK, SZARA ZASŁONA.

Boży Gniew

Porażenie (lvl 4, zwiększa obrażenia po trafieniu krytycznym o 80%)

Trzecie oko (lvl 12, szansa na trafienie krytyczne wzrasta o 100%)

Granica równowagi (lvl 12, zwiększa obrażenia o 20% oraz daje 2% szans na zdobycie małej kuli zdrowia podczas atakowania)

Boska groza (lvl 20, rozbicie wywołuje superprzerwanie)

Święty duch (lvl 33, gwarantowane trafienie krytyczne przy co trzecim ataku)

Odrodzenie (lvl 33, 10% szans na zdobycie małej kuli zdrowia po trafieniu krytycznym)

Broń jest dostępna po wykonaniu misji ZATOKA PELIASA. Zwiększysz jej poziom kończąc następujące zadania: KOPALNIE ALKAZABA, FORTECA ENIGMARA, ASHGAR.

Dostępne bronie przy późniejszych ulepszeniach różnią się od siebie w pewnych aspektach. Strażnik Cytadeli pozwala na zadawanie dużych obrażeń bazowych, a Boży Gniew stawia na obrażenia krytyczne, do których zapewnia spore bonusy. W środku znajduje się Skrucha również dająca pewne bonus do obrażeń krytycznych oraz zwiększająca szansę na zdobycie kuli energii - przyda się głównie graczom bardzo często używającym sztuk walki.