Klatka Shaddara | Kampania w Sacred 3 poradnik Sacred 3
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Klatka Shaddara
CEL: Dostań się do Klatki Shaddar, uwolnij więźniów i zniszcz fabrykę broni
Wyjątkowo zaczynasz w samym centrum walk - szybko rozpraw się z przeciwnikami i ruszaj po schodach. Drobna uwaga: jeżeli odpowiednio wcześniej przerwiesz atak przeciwnika próbującego uderzyć w dzwon wrogowie nie pojawią się. Uderzenia w dzwon przywołujące więcej wrogów będziesz mógł również przerywać w dalszej części misji.
Użyj dźwigni, by otworzyć główną bramę
Cóż, nic prostszego - użyj wskazanej dźwigni, aby otworzyć bramę znajdującą się pod nią. Skieruj się jeszcze do końca drogi, gdzie znajdziesz skrzynię skarbów, a następnie przejdź przez małą bramę. Tuż za nią spotkasz minibossa z obstawą.
Zajmij się najpierw kusznikami stojącymi tuż przy nim, a następnie resztą zgrai. Uważaj na atak głównego, w tej chwili, wroga- stawia on na ziemi coś w rodzaju totemu, który po chwili wybucha. Upewnij się, że znajdujesz się odpowiednio daleko od środka eksplozji. Po walce, kierując się dalej otwórz kolejną bramę i przejdź do większego placu, gdzie zaatakuje Cię spora grupka przeciwników. Postaraj się najpierw eliminować "szamanów, gdyż kule, które tworzą, zadają spore obrażenia (o ile wcześniej nie przerwiesz tego ataku). Dodatkowo, uważaj na strzelców, którzy Cię namierzają - gdy kilka kresek schodzi się w jedną oznacza to, że za chwilę we wskazane miejsce padnie strzał.
Obroty koła
Dojdziesz do miejsca, w którym musisz sześć razy zakręcić kołem. Przy każdym przekręceniu będą się tutaj pojawiać wrogowie - uważaj szczególnie na tych strzelających z dystansu za pomocą kusz oraz na miejsca, w których będą pojawiać się przywoływane przez nich kolce (fioletowa obwódka). Dodatkowym utrudnieniem są padające z daleka strzały - warto pozostawać tutaj w ruchu i w miarę sprawnie eliminować przeciwników. Po szóstym przekręceniu koła ruszaj nowo otwartą drogą. Po chwili trafisz do większego pomieszczenia, gdzie zaroi się od oponentów. Największą trudność sprawią tu kusznicy oraz "szamani", których dobrze wyeliminować jak najszybciej. Przeciwników będzie trochę mniej, jeżeli nie dopuścisz do uderzenia w dzwon znajdujący się z prawej strony sali (szybko pokonaj wroga lub przerwij jego atak).
Pokrywy pieców
Po krótkiej wędrówce Twoim kolejnym zadaniem będzie zniszczenie dwóch pokryw pieców (wystarczy standardowy atak, możesz także sobie pomóc używając leżących tuż przy piecach bomb). Po rozwaleniu jednej z nich uważaj, gdyż co pewien czas z krat po których stąpasz będą wydobywać się wyziewy ognia - upewnij się, że znajdujesz się w bezpiecznym miejscu (kamienna posadzka). Doskakuj do drugiego pieca, zadawaj kilka ciosów, a następnie wycofuj się na upatrzoną pozycję. Jeśli chodzi o przeciwników to zdecydowanie najpierw wyeliminuj kuszników. Po zniszczeniu drugiej pokrywy zrobi się naprawdę gorąco - pojawi się miniboss. Podczas walki pamiętaj, aby nie stąpać po kratach w momencie, gdy te robią się czerwone i unikaj sygnalizowanych wcześniej ataków. Po pokonaniu przeciwnika kieruj się w prawą stronę - po drodze niszcz barykady i jak ognia ustrzegaj się... ognia.
Obroty koła
Po chwili znowu będziesz zmuszony kręcić kołem, dokładnie sześć razy. Przy kolejny falach staraj się najpierw eliminować strzelców z kuszami oraz "szamanów", gdyż to oni stanowią największe zagrożenie. Po udanej walce kieruj się po murze do kolejnego pomieszczenia pełnego przeciwników. Ponownie uważaj tutaj na robiących piruety wojaków oraz czarujących "szamanów" (możesz także powstrzymać słabszych przeciwników przed uderzeniem w dzwon - wrogów pojawi się wtedy mniej). Krótka walka i droga do bossa stanie otworem.
Zgładź naczelnika
Walka ta nie należy do najprostszych. Już na samym początku uważaj na szarżę swojego przeciwnika. Zlokalizuj także po bokach zielone pojemniki - mogą być bardzo przydatne. Pierwsza część potyczki jest raczej standardowa - unikaj ciosów oraz szarż wroga i wyprowadzaj własne ataki w odpowiednim momencie. Pamiętaj również, aby uważać na buchający z krat ogień. Gdy nadwątlisz zdrowie przeciwnika wyjdzie on na środek pomieszczenia, aby przygotować potężny atak (pomarańczowa poświata wokół niego).
Musisz się schować (screen), w innym przypadku bardzo mocno oberwiesz. Osłonią Cię miejsca po bokach areny - coś w rodzaju sterty kamieni. Następnie Shatterjak zacznie przygotowywać swój atak - wtedy jak najszybciej go przerwij i przystąp do normalnej walki. Uważaj na wezwane przez niego, wybuchające skarabeusze. Ataki te zostaną kolejno wykonane po trzy razy, a cała sytuacja powtórzy się jeszcze raz, gdy pasek życia Twojego przeciwnika będzie oscylował w okolicy 1/4 stanu początkowego - ponownie się schowaj, następnie przerwij jego atak i wykończ przeciwnika. Uwaga: Shatterjak strzela również z potężnej procy ogromną kulą ognia. Jest to śmiertelnie niebezpieczne, jednakże odpowiednio wcześniej sygnalizowane. Zejdź więc z linii ognia bądź ustaw się za przeszkodą, aby uniknąć sporych obrażeń.