Alithea, lansjerka z Ankarii | Postacie w Sacred 3 poradnik Sacred 3
Ostatnia aktualizacja: 17 września 2019
Alithea, lansjerka z Ankarii
"W kuźni Alithea zdobyła szczegółowa wiedze na temat uzbrojenia, a swe zdolności bojowe doskonaliła podczas licznych wpraw przeciwko oddziałom Grimmoków. Jako specjalistka od broni drzewcowej wyprowadza zdecydowane ataki z dystansu, przebijając obronę wrogów i osłabiając ich truciznami, ale pamięta też o wspieraniu sojuszników. Jako obrończyni krainy potrafi uwolnić potęge ziemi i uderzyć nią wrogów spod ziemi, co zyskało jej przydomek "Z nią nie zadzieraj".
Alithea to wprawiona w bojach włóczniczka - dzięki zasięgowi swojej broni może objąć jednym atakiem całkiem sporą grupę wrogów. Jej dodatkowym atutem są sztuki walki, które pozwalają na atakowanie konkretnego obszaru, co pozwala na sprawne eliminowanie grup przeciwników lub bezpieczne wycofanie się z gorącego miejsca.
Styl walki
Alithea jest postacią walczącą w zwarciu, wśród wielu przeciwników, dlatego też ciągle narażona jest na odnoszenie obrażeń - dla graczy martwiących się o swoje punkty życia polecam więc Czujność Łowcy, broń ta pozwala na częstsze zdobywanie zasobów podczas walki. Bardziej ofensywnym osobom na pewno do gustu przypadnie Kłujący Bluszcz - częste obrażenia krytyczne cieszą nie tylko oko. Ze stylów walki najbardziej spodobały mi się te dostępne już od początku - Drżąca ziemia oraz Trzęsienie ziemi. Pierwszy z wymienionych ataków pozwala na przetrzebianie przeciwników znajdujących się przed postacią, natomiast drugi ich dosłownie "wymiata" - dzięki swej szybkości będzie świetnie sprawdzał się na ogłuszonych wrogów. Dobrą alternatywą może okazać się wybranie Trującego zamachu i Kryształowej szczeliny. Takie połączenie zapewni przygotowanie się na każdy rodzaj przeciwników, gdyż Trujący zamach będzie idealny na silnych wrogów, znajdujących się na małej powierzchni, a Kryształowa szczelina pozwoli na zadawanie obrażeń przez długi czas na sporym obszarze - będzie więc idealna przeciwko grupom przeciwników.
Lekkie sztuki walki
Nazwa | Możliwe ulepszenia | Opis |
Drżąca ziemia | Aż po kres ziemi (lvl 2, dodaje jedną erupcję oraz zwiększa zadawane obrażenia o 20%) Śmierć z czeluści (lvl 12, dwukrotnie zwiększa zasięg erupcji oraz o 10% zadawane obrażenia) Kataklizm (lvl 12, szybkość erupcji zwiększona o połowę, a obrażenia o 10%) Westchnienie Gai (lvl 20, zmniejsza koszt energii o 25%) Dzielenie życia (lvl 33, daje 6% szans na zdobycie małej kuli zdrowia po trafieniu) Zemsta (lvl 33, szansa na trafienie krytyczne podwojona) | Atak pozwala na wypuszczenie przed postać kilku fal erupcji uwalniających z ziemi "kolce", które mogą, oprócz zadawanych obrażeń, powalić przeciwników. Najlepiej sprawdza się przeciwko grupie biegnących naprzeciw gracza postaci. |
Chmara pijawek (lvl 3) | Zabójcza osa (lvl 7, zwiększa obrażenia o 15% oraz zasięg o 30%) Jadowite ukąszenia (lvl 14, szansa na trafienie krytyczne zostaje podwojona) Wampiryczna szarańcza (lvl 14, zwiększa obrażenia o 15% oraz leczenie o 50%) Wyciek życia (lvl 25, zwiększa obrażenia o 10% oraz dodaje 6% szansy na zdobycie małej kuli zdrowia przy trafieniu) Pradawna zaraza (lvl 37, zasięg pocisku zwiększony o 30%, a obrażenia o 10%) Zniszczone plony (lvl 37, prędkość pocisku zwiększona o połowę, a zadawane obrażenia o 20%) | Postać wysyła przed siebie kulę, która po chwili wraca, uleczając ją. Po drodze Chmara pijawek zadaje także obrażenia mijanym przeciwnikom, jednakże ze względu na niewielki zasięg oraz czas trwania atak ten nie jest szczególnie potężny, a jego główną zaletą pozostaje przywracanie niewielkiej ilości punktów zdrowia postaci. |
Trujący zamach (lvl 5) | Doświadczony wojownik (lvl 11, zmniejsza koszt energii o 25%) Bez wyjścia (lvl 17, zwiększa zasięg o 30% oraz obrażenia o 10%) Wykrycie słabości (lvl 17, szansa na trafienie krytyczne zwiększona o 100%) Szybkie cięcie (lvl 26 pierwszy zamach jaki jest wykonywany przy użyciu ataku zadaje o 80% większe obrażenia) Potężne wykończenie (lvl 39, drugi zamach wywołuje odrzucenie oraz zadaje obrażenia zwiększone o 60%) Szybkie uzupełnienie (lvl 39, za ataki, które nie dosięgną celu, zostaje zwrócona połowa kosztu energii) | Alithea wykonuje dwa potężne zamachy, zadające spore obrażenia na stosunkowo niewielkim obszarze. Jako ostatnie ulepszenie zdecydowanie lepiej wybrać Potężne wykończenie - wraz z wcześniejszym sprawi, że wyprowadzane ataki będą jeszcze silniejsze, co czyni je idealnymi na stosunkowo małe grupy, ale za to złożone z silnych przeciwników. |
Duszące opary (lvl 8) | Kurara (lvl 15, 66% szans na oszołomienie wroga) Pękniecie skorupy (lvl 22, zasięg ataku zwiększony o 30%, obrażenia o 10%) Siarkowe wyziewy (lvl 22, zmniejsza koszt potrzebnej energii o 20% oraz zwiększa obrażenia o 10%) Reakcja chemiczna (lvl 31, 6% szansa na zdobycie małej kuli zdrowia po trafieniu) Arszenik (lvl 42, wydłuża czas oszołomienia o połowę oraz zwiększa obrażenia o 10%) Cyjanek (lvl 42, obrażenia po trafieniu krytycznym zwiększone o 80%) | Przed graczem pojawia się mała szczelina, a obrażenia otrzymują przeciwnicy znajdujący się w jej zasięgu. Niewielki zasięg sprawia, ze nie nadaje się przeciwko większym grupom, gdyż atak zwyczajnie ich nie obejmie swoim działaniem. Główną zaletą jest tutaj szansa na ogłuszanie wrogów, jednakże w mojej opinii jest to zbyt mało, aby atak ten był bardzo przydatny - irytujący może również okazać się fakt, iż postać po każdym użyciu Duszących oparów odskakuje do tyłu z "dziwnym okrzykiem bojowym". |
Ciężkie sztuki walki
Nazwa | Możliwe ulepszenia | Opis |
Trzęsienie ziemi | Przyjaciel ziemi (lvl 4, zmniejsza koszt energii o 20%, zwiększa obrażenia o 10%) Szczelina (lvl 13, zwiększa o 30% zadawane obrażenia) Groza z głębi ziemi (lvl 13, szybkość ruchu postaci podczas wykonywania ataku zostaje zwiększona o 40%) Strażnik ziemi (lvl 21, zwiększa o 10% zadawane obrażenia, ponadto postać otrzymuje zmniejszone o połowę obrażenia podczas wykonywania ataku) Kres czasów (lvl 32, zwiększa obrażenia o 10% oraz zasięg erupcji o 30%) Apokalipsa (lvl 32, zwiększa zasięg o 30% oraz obrażenia o 10%) | Pełny pasek energii pozwala na wyprowadzenie sporej ilości ataków, podczas których postać w błyskawiczny sposób dosłownie masakruje przeciwników. Słabe początkowo obrażenia można dodatkowo zwiększyć, dzięki czemu atak ten stanie się naprawdę zabójczy i pozwoli na powalanie chmar przeciwników w mgnieniu oka. |
Kryształowa szczelina (lvl 2) | Lej (lvl 10, wydłuża o 35% czas trwania ataku) Przyjaciel Ankarii (lvl 18%, każdy kolec daje 6% szans na zdobycie małej kuli zdrowia przy trafieniu) Znajomość ziemi (lvl 18, zwiększa szanse na trafienie krytyczne o 100%) Geologiczny dar (lvl 27, koszt energii zmniejszony o 35%) Rozpadlina (lvl 36, zasięg kolców zwiększony o 30%) Gniew ziemi (lvl 36, czas pomiędzy pojawieniem się kolejnych kolców podczas ataku zmniejszony o 25%) | Dobry atak - po jego użyciu na wskazanym obszarze przez całkiem długą chwilę z ziemi pojawiają się zabójcze kolce. Długi czas trwania oraz spory zasięg rekompensują niewielkie obrażenia. |
Cierniowy potrzask (lvl 6) | Zwiększony wzrost (lvl 16, wydłuża czas trwania ataku o 35%) Fotosynteza (lvl 23, zmniejsza koszt energii o 35%) Odzyskanie (lvl 23, zwiększa zasięg o 30%) Rozdzierające ciernie (lvl 29, obrażenia po trafieniu krytycznym zwiększone o 80%) Napęczniała łodyga (lvl 44, atak kończy się eksplozją zadającą dodatkowe obrażenia) Wybuch (lvl 44, podwaja obrażenia, jednocześnie skracając czas trwania ataku o połowę) | We wskazanym przez postać miejscu zostaje rozłożony "krąg", w którym wszyscy znajdujący się przeciwnicy otrzymują obrażenia. Jest to atak pozwalający na zatrzymanie wrogów w pewnym miejscu (lub przynajmniej spowolnienie ich), jednakże lepszym wyborem wydaje się, podobnie działająca, Kryształowa szczelina. |
Uzbrojenie
Nazwa | Możliwe ulepszenia | Opis |
Cierń Ankarii | Eteryczna lanca (lvl 4, wystrzeliwuje pocisk zadający dodatkowe obrażenia przy co trzecim ataku) Furia natury (lvl 12, wystrzeliwuje dodatkowy pocisk w co drugim ataku oraz zwiększa obrażenia o 15%) Gniew lasu (lvl 12, pocisk jest o połowę większy, szansa na trafienie krytyczne wzrasta o 100%) Wielki palownik (lvl 20, rozbicie wywołuje superprzełamanie obrony) Kryształowa mogiła (lvl 33, trafienie krytyczne zadaje o 100% więcej obrażeń przeciwnikom posiadającym mniej niż 20% punktów życia) Wstrząs (lvl 33, pociski zadają o 50% większe obrażenia, inne ataki o 15%) | Broń jest dostępna od początku. Zwiększysz jej poziom po ukończeniu zadań: ZBIORNIK W KHORADZIE, SANKTUARIUM ICECREEK, RUINY AZABRAK. |
Czujność Łowcy | Wyssanie energii (lvl 4, z każdym atakiem przywraca graczowi około 1% maksymalnej energii) Materializacja (lvl 12, 15% szans na zdobycie małej kuli energii po trafieniu przeciwnika) Jedność z naturą (lvl 12, 15% szans na zdobycie małej kuli zdrowia po trafieniu przeciwnika) Straż nie do przejścia (lvl 20, rozbicie wywołuje superprzełamanie) Obfitość (lvl 33, szansa na zdobycie kuli wzrasta o 100%) Najwyższa czujność (lvl 33, szansa na trafienie krytyczne wzrasta podwójnie) | Broń jest dostępna po wykonani misji VORIOS. Zwiększysz jej poziom kończąc następujące zadania: N'AQUALI, BRAVEROCK, SZARA ZASŁONA. |
Kłujący Bluszcz | Rozdzierające ciernie (lvl 4, obrażenia po trafieniu krytycznym zwiększone o 80%) Agresywny pęd (lvl 12, obrażenia zwiększone o 30%) Śmiertelny rozkwit (lvl 12, gwarantowane trafienie krytyczne przy co trzecim ataku, szansa na powtórzenie przy pozostałych zwiększona o 40%) Drzemiące zarodniki (lvl 20, rozbicie wywołuje superogłuszenie) Chyżość myśliwego (lvl 33, po trafieniu krytycznym szybkość ruchu wzrasta o 25% na okres 6 sekund) Powrót do ziemi (lvl 33, trafienie krytyczne zadaje obrażenia zwiększone o 300% przeciwnikom posiadającym mniej niż 30% HP) | Broń jest dostępna po wykonaniu misji ZATOKA PELIASA. Zwiększysz jej poziom kończąc następujące zadania: KOPALNIE ALKAZABA, FORTECA ENIGMARA, ASHGAR. |
Bronie Alithei lekko się od siebie różnią - Cierń Ankarii, podczas serii ataków, dodatkowo wystrzeliwuje pociski, które ranią przeciwników znajdujących się w dalszej odległości od postaci. Czujność Łowcy z kolei posiada ulepszenia pozwalające na czerpanie zasobów podczas walki, a Kłujący Bluszcz pozwala na spore obrażenia i częste trafienia krytyczne.