From Days of Yore (Z dawnych czasów) | Poboczne zadania - Taranis | Risen 3 Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
From Days of Yore (Z dawnych czasów)
Sposób odblokowania zadania: Odbycie rozmowy z Sharpem.
Zleceniodawca zadania: Sharp (punkt 21 na mapie)
Łowca demonów Sharp przebywa na pozornie niedostępnej skalnej półce w zachodniej części Taranis (punkt 21 na mapie). Rozpocznij na wschód od miejsca pobytu łowcy i odszukaj pokazane na powyższym obrazku półki. Możesz się na nie zacząć wspinąć, dzięki czemu docelowo dotrzesz do miejsca pobytu Sharpa. Porozmawiaj z łowcą, dowiadując się o tym, że w okolicy ukryto cenny artefakt. Możesz zająć się jego odnalezieniem w ramach tego zadania.
Uwaga - Sharp jest też trenerem umiejętności.
Skieruj się do wejścia do jaskini zlokalizowanego na północ od miejsca, w którym przebywa Sharp. Po drodze bądź gotowy do zlikwidowania kilku pająków (Rock Spider, Forest Spider) i nietoperzy (Cave Bat). Wejdź do jaskini i zgodnie z sugestią Sharpa wybierz kolejne prawe ścieżki, dzięki czemu dotrzesz do wspomnianej przez łowcę przepaści (punkt 21a na mapie). Jedynym sposobem na przedostanie się na przeciwległą półkę jest zamiana bohatera w papugę, czyli użycie czaru Lot papugi (Parrot Flight).
Uwaga - Jeżeli nie posiadasz zwoju Lot papugi to możesz rozejrzeć się za nim po okolicy lub np. zakupić go u jednej z postaci niezależnych z obozowiska magów.
Uwaga - Jeśli lot papugi nie powiedzie się to wpadniesz do wody i będziesz musiał powrócić do górnej części jaskini, eliminując po drodze kilka nieco silniejszych potworów.
Tuż po wylądowaniu na nowej skalnej półce rozpraw się z wielkimi szczurami (Giant Rat). Pamiętaj, że chwilowo musisz działać w pojedynkę, tak więc pilnuj się w trakcie eliminowania szczurów. Podążaj dość liniową ścieżką prowadzącą przez jaskinie, dzięki czemu po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się poszukiwane ostrze (Bone Grinder) (punkt 21b na mapie) (100 punktów chwały). W zależności od upodobań możesz powrócić do przepaści i ponownie zamienić się w papugę lub wskoczyć do pobliskiej dziury (ryzyko odniesienia niewielkich obrażeń).
Z odnalezionym mieczem powróć do Sharpa. Quest ten możesz zakończyć na trzy zasadnicze sposoby:
- Przekazać Sharpowi artefakt.
- Podarować Sharpowi 200 sztuk złota i zachować artefakt dla siebie.
- Użyć biegłości Silver Tongue (Złotousty) lub Intimidate (Zastraszenie) żeby móc zachować artefakt dla siebie. W obu przypadkach wymagane jest rozwinięcie danej biegłości do co najmniej 90 punktów.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- 200 punktów chwały
- 300 sztuk złota (tylko jeśli przekazałeś ostrze Sharpowi)