The Minions' Weapons Store (Składy broni sług) | Poboczne zadania - Wyspa Czaszek (Skull Island) Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2017
The Minions' Weapons Store (Składy broni sług)
Sposób odblokowania zadania: Odbycie rozmowy z Kane'em.
Zleceniodawca zadania: Kane (punkt 1 na mapie)
Zadanie to możesz odblokować w trakcie rozmowy z Kane'em i postać ta przebywa w obozowisku w centralnej części wyspy (punkt 1 na mapie). Od Kane'a dowiesz się o konieczności zniszczenia składzików broni należących do potworów. Poznasz ich lokalizacje (są rozrzucone po całej Wyspie Czaszek) i zostaniesz również wysłany na spotkanie z Jake'em.
Jake'a także odnajdziesz w obozowisku (punkt 1b na mapie). Ta postać poprosi z kolei Bezimiennego o wyeliminowanie szeregu potworów zgromadzonych przy składziku broni znajdującym się niedaleko obozowiska. Pozwoli to sojuszniczym siłom zdobyć oręże, dzięki któremu z większą łatwością przemieszczą się w głąb wyspy.
Potwory, o których wspomniał Jake, przebywają w niewielkiej odległości na północny-wschód od obozowiska (punkt 1c na mapie). Do wyeliminowania jest przede wszystkim dziewięć ghuli (Cruel Ghoul). Nie stanowią one dużego zagrożenia, aczkolwiek dobrze jest je atakować po kolei i unikać sytuacji okrążenia przez więcej niż dwa ghule. Oprócz tego musisz pozbyć się strażnika Cieni (Shadow Guardian) i to ten potwór jest tym, na którego musisz bardziej uważać i którego wyeliminowanie nie będzie takie łatwe. Za zlikwidowanie wszystkich potworów oprócz standardowych punktów chwały otrzymasz też premię w wysokości 200 punktów chwały.
Możesz już powrócić do Jake'a (punkt 1b na mapie) i powiedzieć mu o utorowaniu drogi do składu amunicji. Od tej pory będziesz mógł handlować z Jake'em. Oprócz tego pozwoli on Bezimiennemu na wybór nagrody. Możesz wybrać:
- Miecz (Sword of the Deep) (pierwsza opcja dialogowa) - To najlepsza nagroda jeśli grasz postacią walczącą w zwarciu.
- Pistolet (Executor) (druga opcja dialogowa) - To najlepsza nagroda jeśli grasz postacią używającą broni palnej do walki na dystans.
- 2 zwoje Deszcz ognia (Rain of Fire), 2 zwoje Wojownik Cieni (Shadow Warrior), 2 zwoje Nekromancja (Necromancy) (trzecia opcja dialogowa) - To najlepsza nagroda jeśli grasz magiem.
- 500 sztuk złota (czwarta opcja dialogowa) - Nie polecam tej nagrody, bo te opisane wyżej są bardziej wartościowe i nawet jeśli ci się nie przydadzą to będziesz mógł je sprzedać ze sporym zyskiem.
Do kolejnych obszarów powiązanych ze składami broni możesz docierać w dowolnej kolejności. Proponuję udać się teraz do dużego kanionu znajdującego się na północ od dwóch wież i zlokalizować w tym miejscu Nerona (punkt 1d na mapie). W trakcie spotkania z Neronem dowiesz się, że mag Focalor oszalał, wymordował wszystkich wokół siebie i że przebywa aktualnie przy tutejszym składzie broni.
Po zakończonym spotkaniu z Neronem podejdź do wspomnianego Focalora (punkt 1e na mapie). W trakcie rozmowy z Focalorem możesz wybrać czy chcesz od razu go zaatakować, zadać mu najpierw kilka pytań czy może wykazać się rozwiniętymi biegłościami Silver Tongue (Złotousty) lub (Intimidate - Zastraszenie). Warto dodać, że w dwóch ostatnich przypadkach kolejne unikalne opcje dialogowe staną się dostępne tylko jeśli masz rozwinięte wspomniane biegłości do co najmniej 50, 90 i 120 punktów.
Jeżeli wybrałeś jedną ze "standardowych" opcji zachowania to rozpocznie się bitwa, w której do pokonania będą Focalor oraz dwa duchy (Raging Ghost) (200 punktów chwały). W takiej sytuacji radzę w pierwszej kolejności zaatakować oszalałego maga, uniemożliwiając mu rzucanie potężnych zaklęć. Jeśli zdołałeś wybrałeś wszystkie opcje dialogowe powiązane z biegłościami Złotousty lub Zastraszenie to Focalor nie zaatakuje bohatera i w rezultacie konieczne okaże się jedynie pozbycie duchów. Jeżeli Focalor przeżył bitwę to pogadaj z nim i odbierz od niego 250 sztuk złota. W przeciwnym wypadku od razu powróć do Nerona. Także i od tej postaci możesz otrzymać 250 sztuk złota jako zapłatę za ponowne udostępnienie tutejszego składu broni.
Uwaga - Od tego momentu możesz trenować umiejętności u Nerona i handlować z nim.
Teraz radzę zająć się zbadaniem wschodniej części Wyspy Czaszek i odszukać przebywającego w tej okolicy Gray'a (punkt 1f na mapie). Od rozmówcy dowiesz się o przebywającym w tej części wyspy Lordzie Cieni oraz o kontrolowanych przez niego duchach. Warto zaznaczyć, że jeśli rozwinąłeś biegłość Intimidate (Zastraszenie) do co najmniej 100 punktów to możesz jej użyć i zdobyć dzięki temu 250 sztuk złota.
Po zakończeniu rozmowy z Gray'em możesz zachować się na dwa zasadnicze sposoby. Jeśli nic chcesz walczyć z duchami to możesz je ominąć. Najłatwiej jest tego dokonać przeskakując po półkach przy rzece lawy (punkt 1g na mapie), choć możesz też rozpocząć na północ od legowiska Lorda Cieni i następnie wybrać się na południe.
Jeśli nie masz nic przeciwko wyeliminowaniu kilku dodatkowych potworów to o wiele lepszym rozwiązaniem jest dotarcie do pobliskiego mostu przebiegającego nad rzeką lawy (punkt 1h na mapie). W okolicy tej przebywają zniewolone dusze (Enslaved Spirit). Ich eksterminacja w większości przypadków nie sprawi ci dużych kłopotów, aczkolwiek musisz starać się szybko eliminować te duchy, które potrafią władać magią. Za każdą zlikwidowaną duszę otrzymasz 75 punktów chwały.
Niezależnie od wybranej trasy przemarszu docelowo musisz dotrzeć do obszaru wskazanego przez Gray'a (punkt 1i na mapie), bo to właśnie tu będzie już na Ciebie czekał Lord Zniewolenia (Shadow Lord of Slavery). W trakcie pojedynku z Lordem Cieni polegaj m.in. na unikach i nie zapomnij używać najlepszych dostępnych ataków. Zabij potwora (600 punktów chwały), zabierz jego serce (Raw Black Heart) i powróć do Gray'a (punkt 1f na mapie) żeby zdać mu raport. W nagrodę otrzymasz 300 sztuk złota.
Uwaga - Od tego momentu możesz handlować z Gray'em.
Teraz wyrusz do północnej części Wyspy Czaszek. Zajmij się zlokalizowaniem tubylca o imieniu Dakila (punkt 1j na mapie) i porozmawiaj z nim. Od rozmówcy dowiesz się, że ostatni skład broni pilnowany jest przez nieśmiertelnego ducha, którego nie można pozbyć się w konwencjonalny sposób. Dakila zasugeruje Bezimiennemu wejście w posiadanie magicznego przedmiotu, z pomocą którego będzie można przegonić ducha.
Musisz teraz powrócić do Kane'a, czyli do osoby, która zleciła ci opisywane zadanie (punkt 1 na mapie). Zapytaj się Kane'a czy zna jakiś sposób na osłabienie nieśmiertelnego ducha, dowiadując się, że jest on w posiadaniu odpowiedniego amuletu (Kane's Protection Amulet). Przedmiot ten możesz pozyskać na trzy zasadnicze sposoby:
- Powołać się na bycie łowcą demonów - wariant ten jest dostępny tylko jeśli dołączyłeś do tej frakcji
- Zapłacić 400 sztuk złota za amulet
- Ukraść amulet - wymagane jest dysponowanie biegłością Pickpocketing (Kradzież kieszonkowa) rozwiniętą do co najmniej 70 punktów
Mając już amulet Kane'a (50 punktów chwały) powróć do miejsca, w którym spotkałeś się z Dakilą i przejdź nieznacznie na północ, docierając do ruin z nieśmiertelnym duchem (punkt 1k na mapie). Zbliż się do Asmoday'a i wysłuchaj rozmowy z nim. Po jej zakończeniu rozpocznie się bitwa i w pierwszej kolejności dobrze jest zaatakować ochroniarza Asmoday'a (Asmoday's Bodyguard), który jest strażnikiem Cieni. Dopiero wtedy przystąp do osłabiania zjawy, którą dzięki dysponowaniu amuletem od Kane'a będziesz mógł pokonać (300 punktów chwały). Przekaż dobre wieści Dakili, odbierając przy okazji od niego 200 sztuk złota.
Jako że zabezpieczyłeś wszystkie składziki broni spotkaj się po raz ostatni z Kane'em (punkt 1 na mapie). Zwróć mu amulet (50 punktów chwały) i następnie zdaj pełny raport.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- 1000 punktów chwały
- 1000 sztuk złota