Bestiariusz w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Poniższa tabela zawiera zestawienie kreatur, które możesz napotkać w trakcie gry. Znalazły się w niej zarówno potwory, które są automatycznie wrogo nastawione do głównego bohatera, jak i stworzenia, które go nie zaatakują jeśli same zostaną pozostawione w spokoju (np. zwierzęta hodowlane).
Uwaga - Zestawienie nie uwzględnia wrogich postaci niezależnych ani bossów. Ci drudzy z racji swojej unikalności są zawsze omawiani w opisie przejścia danego zadania.
Alligator (Aligator) Nastawienie: wrogie Komentarz: Aligatory czają się w wodzie i bardzo trudno jest je przez to dojrzeć. Staraj się nie dawać się im zaskakiwać, bo zadają duże obrażenia i są zwinne jak na swoje rozmiary. Próbuj je likwidować na dystans i próbować zachęcać je do zwracania się ku Twojemu towarzyszowi Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Armadillo (Pancernik) Nastawienie: neutralne Komentarz: - Punkty chwały za eliminację: 10 | |
Black Ghoul (Czarny ghul) Nastawienie: wrogie Komentarz: Ghule często niespodziewanie pojawiają się w okolicy i musisz być gotowy do tego żeby od razu zacząć się bronić. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Cave Bat (Nietoperz jaskiniowy) Nastawienie: wrogie Komentarz: Te ogromne nietoperze zgodnie z nazwą napotyka się głównie w jaskiniach. Zadają one niemałe obrażenia i często działają w grupach, tak więc likwiduj je po kolei. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Claw Monkey (Małpa ze szponami) Nastawienie: wrogie Komentarz: Małpy są w stanie także wyprowadzać ataki na odległość. Często działają one ponadto w grupach, tak więc staraj się je atakować po kolei. Punkty chwały za eliminację: 50 (zwykła odmiana) lub 100 (niebieska odmiana) | |
Demonic Warrior (Demoniczny wojownik) Nastawienie: wrogie Komentarz: Demoniczni wojownicy są bardzo podobni do napotykanych w grze "żywych" przeciwników. Unikaj ich ataków wyprowadzanych w walce wręcz. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Duck (Kaczka) Nastawienie: neutralne Komentarz: Kaczki pozostawiają po sobie surowe mięso (Raw Chicken Drumstick). Punkty chwały za eliminację: 10 | |
Firebird (Ognisty ptak) Nastawienie: wrogie Komentarz: Te duże ptaki lubią wyprowadzać ataki, które trudno jest zablokować. Wykonuj więc częste uniki lub trzymaj je na dystans. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Giant Crab (Wielki krab) Nastawienie: wrogie Komentarz: Stosuj silne ataki wymierzone w części ciała nieosłonięte przez pancerz. Dąż też do wywrócenia kraba, bo będzie wtedy bezbronny. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Giant Rat (Wielki szczur) Nastawienie: wrogie Komentarz: Szczury łatwo się zabija i pozostawiają one po sobie surowe mięso (Raw Meat). Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Ghoul (Ghul) Nastawienie: wrogie Komentarz: Ghule często niespodziewanie pojawiają się w okolicy i musisz być gotowy do tego żeby od razu zacząć się bronić. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Goblin Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te są zwinne i działają w grupach, tak więc nie należy ich lekceważyć. Pokonywane gobliny pozostawiają po sobie losowe przedmioty. Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Gorilla (Goryl) Nastawienie: wrogie Komentarz: Goryl jest bardzo wytrzymały, tak więc nie należy go lekceważyć i trzeba pilnować się w walce w zwarciu (parowanie i uskoki). Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Grave Spider (Wielki pająk) Nastawienie: wrogie Komentarz: Ta odmiana pająków jest znacznie większa i stanowi przez to duże zagrożenie. Pamiętaj o tym, że wszystkie pająki atakują nie tylko w zwarciu ale i plują jadem na odległość. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Hellhound (Piekielny ogar) Nastawienie: wrogie Komentarz: Ogary są bardzo zwinne, tak więc nie możesz korzystać z powolnych ataków, bo jest duże prawdopodobieństwo, że zakończą się one niepowodzeniem. Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Iron Golem (Golem z żelaza) Nastawienie: wrogie Komentarz: Golemy są bardzo wytrzymałe i zadają ogromne obrażenia (ataki górnymi kończynami, silne uderzenia w ziemię). Warto je osłabiać gdy są zajęte atakowaniem sojusznika. Pokonywane golemy z żelaza pozostawiają po sobie losowe przedmioty. Punkty chwały za eliminację: 400 | |
Jaguar Nastawienie: wrogie Komentarz: Jaguary są bardzo szybkie i z oczywistych względów dążą do zadawania (dużych) obrażeń w walce wręcz. Polegaj na uskokach i parowaniu lub atakuj je na odległość. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Jungle Spider (Pająk z dżungli) Nastawienie: wrogie Komentarz: Pająki często niespodziewanie pojawiają się w okolicy i musisz być gotowy do tego żeby od razu zacząć się bronić. Mogą one ponadto pluć jadem na odległość. Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Large Jungle Spider (Duży pająk z dżungli) Nastawienie: wrogie Komentarz: Ta odmiana pająków jest znacznie większa i stanowi przez to duże zagrożenie. Pamiętaj o tym, że wszystkie pająki atakują nie tylko w zwarciu ale i plują jadem na odległość. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Lava Golem (Golem z lawy) Nastawienie: wrogie Komentarz: Golemy są bardzo wytrzymałe i zadają ogromne obrażenia (ataki górnymi kończynami, silne uderzenia w ziemię). Warto je osłabiać gdy są zajęte atakowaniem sojusznika. Pokonywane golemy z lawy pozostawiają po sobie losowe przedmioty. Punkty chwały za eliminację: 400 | |
Leviathan (Lewiatan) Nastawienie: wrogie Komentarz: Lewiatany zadają bardzo duże obrażenia i pomimo swoich rozmiarów potrafią szybko się przemieszczać (w tym wykonywać bardzo niebezpieczne szarże). Musisz w rezultacie do perfekcji opanować wykonywanie uników i/lub walkę na dystans. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Lindworm (Latająca bestia) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te z racji dysponowania skrzydłami potrafią szybko się przemieszczać. Zadają one ponadto silne obrażenia i są dość wytrzymałe, tak więc musisz polegać na swoich najlepszych atakach. Punkty chwały za eliminację: 400 | |
Lynx (Ryś) Nastawienie: wrogie Komentarz: Rysie są bardzo szybkie i z oczywistych względów dążą do zadawania (dużych) obrażeń w walce wręcz. Polegaj na uskokach i parowaniu lub atakuj je na odległość. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Minion (Sługa) Nastawienie: wrogie Komentarz: Sługi są bardzo podobne do napotykanych w grze "żywych" przeciwników. Najbardziej uważaj na potwory, które potrafią władać magią. Sługi pozostawiają po sobie bronie cienia (Shadow Weapon). Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Monkey (Małpa) Nastawienie: neutralne Komentarz: - Punkty chwały za eliminację: 10 | |
Monitor Lizard (Nasłuchująca jaszczurka) Nastawienie: wrogie Komentarz: Jaszczurki te są bardzo wytrzymałe i zadają duże obrażenia. Unikaj ich stosunkowo powolnych ataków i sam wykorzystuj ładowane uderzenia do szybszego pozbawiania ich punktów zdrowia. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Ore Golem (Golem z rudy) Nastawienie: wrogie Komentarz: Golemy są bardzo wytrzymałe i zadają ogromne obrażenia (ataki górnymi kończynami, silne uderzenia w ziemię). Warto je osłabiać gdy są zajęte atakowaniem sojusznika. Pokonywane golemy z rudy pozostawiają po sobie rudę żelaza (Iron Ore). Punkty chwały za eliminację: 400 | |
Panther (Pantera) Nastawienie: wrogie Komentarz: Pantery są bardzo szybkie i z oczywistych względów dążą do zadawania (dużych) obrażeń w walce wręcz. Polegaj na uskokach i parowaniu lub atakuj je na odległość. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Rammer (Taran) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwór ten zgodnie z nazwą zachowuje się podobnie jak nosorożec, próbując staranować Bezimiennego. Kluczem do sukcesu są więc częste uniki. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Rat (Szczur) Nastawienie: neutralne Komentarz: - Punkty chwały za eliminację: 10 | |
Rock Spider (Kamienny pająk) Nastawienie: wrogie Komentarz: Pająki często niespodziewanie pojawiają się w okolicy i musisz być gotowy do tego żeby od razu zacząć się bronić. Mogą one ponadto pluć jadem na odległość. Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Sand-Devil (Pustynny diabeł) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te są bardzo zwinne, tak więc regularnie uskakuj na boki i polegaj na szybkich atakach. Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Scavenger (Padlinożerca) Nastawienie: wrogie Komentarz: Te przerośnięte ptaszyska lubią wyprowadzać ataki, które trudno jest zablokować. Wykonuj więc częste uniki lub trzymaj je na dystans. Punkty chwały za eliminację: 50 | |
Shadow Guardian (Strażnik cieni) Nastawienie: wrogie Komentarz: Strażnicy są wytrzymali, szybcy jak na swoje rozmiary i zadają spore obrażenia. Oznacza to, że musisz pilnować się w trakcie staczania z nimi walk. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Silverback (Srebrny grzbiet) Nastawienie: wrogie Komentarz: Srebrny grzbiet to najsilniejsza odmiana goryla. Potwór cechuje się bardzo dużą wytrzymałością i z oczywistych względów zadaje duże obrażenia. Pilnuj się szczególnie w walce w zwarciu (parowanie i uskoki). Punkty chwały za eliminację: 400 | |
Skeleton (Szkielet) Nastawienie: wrogie Komentarz: Szkielety są bardzo podobne do napotykanych w grze "żywych" wojowników. Dobrze radzą sobie więc w walce wręcz i mogą szybko pozbawić Bezimiennego dużej ilości punktów życia. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Snapper (Kieł) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te są dość silne i zadają spore obrażenia w walce wręcz. Na szczęście prawie zawsze działają w pojedynkę. Punkty chwały za eliminację: 100 ("zwykły" kieł) lub 200 (smoczy kieł - Dragon Snapper) | |
Soul Eater (Pożeracz dusz) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te są bardzo silne i zadają spore obrażenia w walce wręcz. Na szczęście prawie zawsze działają w pojedynkę. Punkty chwały za eliminację: 200 | |
Swamp Golem (Bagienny golem) Nastawienie: wrogie Komentarz: Golemy są bardzo wytrzymałe i zadają ogromne obrażenia (ataki górnymi kończynami, silne uderzenia w ziemię). Warto je osłabiać gdy są zajęte atakowaniem sojusznika. Pokonywane bagienne golemy pozostawiają po sobie losowe przedmioty. Punkty chwały za eliminację: 400 | |
Termite (Termit) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te są dość zwinne, tak więc regularnie uskakuj na boki i polegaj na szybkich atakach wręcz lub na walce dystansowej. Uważaj też na znacznie silniejszych wojowników (Termite Warrior). Punkty chwały za eliminację: 50 (Worker) lub 100 (Warrior) | |
Turkey (Indyk) Nastawienie: neutralne Komentarz: Indyki pozostawiają po sobie surowe mięso (Raw Chicken Drumstick). Punkty chwały za eliminację: 10 | |
Turtle (Żółw) Nastawienie: neutralne Komentarz: Żółwie pozostawiają po sobie surowe mięso (Raw Meat). Punkty chwały za eliminację: 20 | |
Water Lizard (Wodna jaszczurka) Nastawienie: wrogie Komentarz: Potwory te są bardzo zwinne, tak więc regularnie uskakuj na boki i polegaj na szybkich atakach. Jaszczurki często działają w grupach, tak więc staraj się je atakować po kolei. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Warrior (Wojownik) Nastawienie: wrogie Komentarz: Nieumarli wojownicy zachowują się w podobny sposób do swoich żywych odpowiedników. Punkty chwały za eliminację: 100 | |
Warthog (Guziec) Nastawienie: neutralne lub wrogie Komentarz: Udmowione stworzenia nie zaatakują Bezimiennego. Dzikie odmiany są bardziej agresywne i warto unikać wyprowadzanych przez nich szarż. Stworzenia te pozostawiają po sobie mięso (Raw Meat). Punkty chwały za eliminację: 50 |