Ernesto's Engraved Candle Holder (Świecznik Ernesto) | Poboczne zadania - Calador Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2017
Ernesto's Engraved Candle Holder (Świecznik Ernesto)
Sposób odblokowania zadania: Odbycie rozmowy z Nikodimem.
Zleceniodawca zadania: Nikodim (punkt 10 na mapie)
Zadanie to można rozpocząć na kilka sposobów, przy czym najlepiej jest tego dokonać spotykając się z Nikodimem przebywającym w pobliżu młyna w gospodarstwie Ernesto (punkt 10 na mapie). Za takim rozwiązaniem przemawia to, że od razu załączy się "nadrzędna" wersja tego questu. Od Nikodima dowiesz się, że z gospodarstwa zniknął w ostatnim czasie wartościowy złoty świecznik i że to on niesłusznie posądzany jest o jego kradzież. Mężczyzna poprosi Cię o oczyszczenie go z zarzutów i zasugeruje jednocześnie zbadanie wozu znajdującego się przy wejściu do gospodarstwa.
Zanim wyruszysz na poszukiwania świecznika dobrze byłoby porozmawiać z innymi postaciami przebywającymi w gospodarstwie. Ernesto (punkt 10a na mapie) jest właścicielem gospodarstwa. W trakcie spotkania dowiesz się, że nie do końca jest przekonany o winie Nikodima. Postać ta również poprosi Cię o odzyskanie świecznika stanowiącego rodzinną pamiątkę.
Mira jest pokojówką Ernesto i powinieneś ją spotkać w centralnej części gospodarstwa (punkt 10b na mapie). W trakcie rozmowy Mira zasugeruje ci możliwość alternatywnego zaliczenia tego questu. Kobieta poprosi mianowicie Bezimiennego o to żeby już po odnalezieniu świecznika obwinić o jego kradzież Nikodima. Pozwoli to pokojówce na stanie się spadkobierczynią gospodarstwa Ernesto, które obecnie jest zapisane właśnie na Nikodima.
Uwaga - Zajmij się teraz wykonaniem czynności związanych z dotarciem do skradzionego świecznika. Czas na podjęcie decyzji przyjdzie dopiero po powrocie do gospodarstwa z odzyskanym skarbem.
Uwaga - Mira jest jednym z trenerów umiejętności. Możesz ją w rezultacie poprosić w trakcie rozmowy o (płatny) trening.
Rozejrzyj się teraz w pobliżu południowego wejścia na teren gospodarstwa, czyli niedaleko miejsca, w którym powinien przebywać Ernesto. W pokazanym na powyższym obrazku miejscu znajduje się wóz i przy nim zauważysz podejrzane ślady (Suspicious Tracks). Zbadaj ślady i wysłuchaj komentarza Bezimiennego, z którego dowiesz się, że wypadałoby udać się na wschód.
W trakcie zaliczania tego zadania na całe szczęście trudno jest się pogubić, bo trasę do kolejnych interaktywnych punktów będą wyznaczały rozrzucone po ziemi monety. Kieruj się na wschód, a po dotarciu do cmentarza skręć na północ. Przejdź przez cmentarz, docierając po kilku chwilach do rozwidlenia dróg (punkt 10c na mapie). Rozpraw się z przebywającymi w tym miejscu czarnymi ghulami (Black Ghoul) i wybierz prawą odnogę, czyli tę, która prowadzi w stronę rzeki lawy.
Pilnuj się, bo po chwili drużyna zostanie zaatakowana przez piekielnego ogara (Hellhound). Zlikwiduj wspomnianą bestię i wznów przemarsz. Zatrzymaj się w pokazanym na powyższym obrazku miejscu. Warto zapisać sobie tu grę, bo łatwo możesz zginąć jeśli za chwilę się pomylisz. Musisz mianowicie nabrać rozbiegu i w odpowiednim momencie wcisnąć klawisz/przycisk odpowiedzialny za wykonanie skoku. Pozwoli to Bezimiennemu na ominięcie lawy. Zacznij teraz wspinać się na pobliskie półki.
Zachowaj czujność, bo po zbliżeniu się do dużych schodów drużynę napadną gobliny (Menacing Goblin). Za pokonanie wszystkich goblinów otrzymasz 100 punktów chwały. O wiele większe wyzwanie czeka Cię po wyjściu po schodach na górę, albowiem w miejscu tym przebywa golem z lawy (Lava Golem). Potwór ten zadaje bardzo poważne obrażenia, tak więc istotne jest unikanie jego ataków (m.in. silnych uderzeń w ziemię). Jeśli jest to Twoje pierwsze starcie z tym typem golema to warto też wiedzieć, że może on osłaniać się tymczasowo przed atakami dystansowymi. Nagroda za zlikwidowanie golema to aż 400 punktów chwały.
Uwaga - Jeśli nie radzisz sobie w ogóle z walce z golemem to możesz spróbować obok niego przebiec, zabrać artefakt i jak najszybciej opuścić to miejsce.
Poszukiwany świecznik (Engraved Candle Holder) zlokalizowany jest na prawo od schodów, którymi dotarłeś do miejsca stoczenia pojedynku z golemem (punkt 10d na mapie). Po zabraniu tego przedmiotu (200 punktów chwały) przejdź na zachód i odszukaj dźwignię, która odblokuje wyjście z "areny" (możesz też oczywiście zdecydować się na powrót tą samą ścieżką, którą tu przyszedłeś).
Wyrusz z powrotem do gospodarstwa i zagadaj do Ernesto (400 punktów chwały). Quest ten możesz zakończyć na dwa różne sposoby:
- Jeśli chcesz zachować się w porządku w stosunku do Nikodima to możesz wyjawić prawdę i powiedzieć, że to gobliny skradły świecznik (dodatnie punkty duszy). Po zakończeniu zadania powróć do Nikodima, od którego otrzymasz dodatkowych 50 sztuk złota.
- Jeżeli chcesz przypodobać się Mirze to musisz skłamać i powiedzieć, że to Nikodim był złodziejem (ujemne punkty duszy). Od pokojówki otrzymasz 150 sztuk złota i będziesz mógł rozpocząć krótkie poboczne zadanie "Cold Nights" (Chłodne noce).
Uwaga - Jeżeli wybrałeś pierwszy z opisanych wariantów to Mira będzie wściekła na Bezimiennego i utracisz szansę trenowania u niej umiejętności. Trening warto w rezultacie odbyć przed zaliczeniem tego questu.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- 400 punktów chwały
- 300 sztuk złota (tylko jeśli powiedziałeś prawdę na temat goblinów)
- 50 sztuk złota (tylko jeśli skłamałeś dla Miry)
- Recipe for Gold Liquor (Receptura - Złoty likier)