On the Warpath (Na ścieżce wojennej) | Poboczne zadania - Kila | Risen 3 Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
On the Warpath (Na ścieżce wojennej)
Sposób odblokowania zadania: Odbycie rozmowy z Hirutu.
Zleceniodawca zadania: Hirutu (punkt 10 na mapie)
Po dotarciu do wioski tubylców porozmawiaj z wodzem Hirutu (punkt 10 na mapie) i porusz temat konfliktu pomiędzy tubylcami i piratami, którzy osiedlili się na wyspie. Od szamana dowiesz się, iż tubylcy planują w najbliższym czasie zaatakowanie piratów z obozowiska na plaży i złożenie ich wszystkich w ofierze. Możesz zaoferować swoją pomoc w załagodzeniu konfliktu.
Porozmawiaj teraz z Tenyą, którą odnajdziesz niedaleko miejsca spotkania z szamanem (punkt 10a na mapie). W trakcie spotkania porusz temat konfliktu z piratami, dowiadując się, że Tenyi również zależy na jego pokojowym rozwiązaniu. Kobieta będzie miała gotowy sprytny plan polegający na użycia magii voodoo do przejęcia kontroli nad jednym z tubylców i następnienie na nakłonieniu dzięki temu wodza do zmiany swojego stanowiska. Pierwsza czynność do wykonania to pozyskanie włosa Makoto, czyli tubylca, na którym nieco później użyjesz laleczki voodoo.
Szałas należący do Makoto zlokalizowany jest nieznacznie na południe od miejsca spotkania z Tenyą (punkt 10b na mapie) i możesz do niego wejść bez żadnych problemów. Po znalezieniu się w szałasie zainteresuj się łóżkiem i zbadaj je celem pozyskania włosa (Hair). Możesz już powrócić do Tenyi i przekazać jej włos (100 punktów chwały). Od kobiety otrzymasz laleczkę voodoo (Voodoo Doll of Makoto).
Skieruj się teraz na wschód, a po kilku chwilach powinieneś zlokalizować Makoto (punkt 10c na mapie). Otwórz inwentarz głównego bohatera i przesuń pozyskaną niedawno laleczkę voodoo na pasek szybkiego wyboru (tak samo jak w przypadku innych zwojów). Uaktywnij następnie lalkę, co pozwoli ci przejąć automatycznie kontrolę nad Makoto.
Uwaga - Lalka voodoo zadziała tylko jeśli stoisz wystarczająco blisko Makoto!
Zacznij od ponownego spotkania się z Tenyą (punkt 10b na mapie), a następnie porozmawiaj z wodzem Hirutu (punkt 10 na mapie). Nie uda ci się od razu przekonać wodza do odstąpienia od pomysłu pozbycia się piratów, ale będzie on mógł zmienić swoje nastawienie w stosunku do piratów jeśli usłyszy sensowne argumenty od trzech innych tubylców. Oznacza to konieczność odbycia trzech nowych rozmów i na początek po raz kolejny pogadaj z Tenyą.
Druga z osób, z którymi musisz porozmawiać to Kamil, którego odnajdziesz przy moście prowadzącym do wioski tubylców (punkt 10d na mapie). Na koniec spotkaj się z Bahati, która przebywa w północno-wschodniej części wioski (punkt 10e na mapie). W obu przypadkach nie musisz się pilnować przy wybieraniu opcji dialogowych, a jedynie "zaliczyć" rozmowy.
Możesz już powrócić do Hirutu (punkt 10 na mapie) i zacząć przedstawiać mu argumenty osób, z którymi odbyłeś rozmowy (Tenya, Kamil oraz Bahati). Wódz po wysłuchaniu wszystkich racji zostanie zmuszony do zmiany swojego stanowiska i odejścia od pomysłu poświęcenia piratów w ofierze. Możesz już powrócić do miejsca, w którym "pozostawiłeś" Bezimiennego i wejść z nim w interakcję żeby "wejść" do jego ciała. Po raz ostatni spotkaj się z Hirutu i osobiście odbierz od niego dodatkowe złoto.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- 1660 punktów chwały
- 800 sztuk złota