Eksploracja świata gry w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019
Po wykonaniu kilku wstępnych zadań na Wybrzeżu Krabów (Crab Coast), otrzymujemy dostęp do niewielkiego slupa (jednostki pływającej). Od tej pory możemy bez skrępowania odwiedzać wszystkie wyspy w dowolnej kolejności (wyjątek to Wyspa Czaszek powiązana z finałem przygody). Piesze wycieczki na ogół również przebiegają bez ograniczeń, są jednak w tym względzie trzy wyjątki:
- Wielka brama prowadząca w głąb wyspy Kila
- Oddzielona rzeką lawy wschodnia część Caladoru
- Zamknięta kwatera głównego maga na Taranis
Te trzy miejsca są związane z głównym wątkiem fabularnym i nie sposób do nich dotrzeć bez dołączenia do jednej z frakcji i wykonania zadania Pradawna wiedza (The Ancient Knowledge). Próby opłynięcia, obejścia czy dolecenia tam spełzną na niczym (gra automatycznie cofa gracza do najbliższej "dozwolonej" lokacji), dlatego jeśli chcesz się tam dostać, należy ruszyć dalej z główną fabułą.
Poza powyższym, świat Risena 3 jest otwarty na eksplorację, przy czym warto tu pamiętać o kilku wskazówkach:
- Zwracaj uwagę na ogniska i osamotnione chatki, przeszukuj dokładnie osady i podnoś każdy znaleziony kamień teleportacyjny. Kamieni jest znacznie więcej niż teleportów, które można nimi aktywować, toteż zawsze powinieneś mieć odpowiedni zapas. Warto aktywować każdy teleport, na który się natkniesz, ponieważ questy rzucają gracza w różne, często oddalone od siebie rejony wysp. Aktywne teleporty znacznie usprawniają proces odebrania, wykonania i zakończenia questu, jak i samą eksplorację.
- Korzystaj z czaru zamiany w papugę (Lot papugi - Parrot Flight). Nie tylko dostaniesz się dzięki niemu do z pozoru niedostępnych miejsc, ale możesz go skutecznie wykorzystać w celu rekonesansu - wszelkie bestie zupełnie ignorują Bezimiennego pod postacią papugi. Zwojów z zaklęciem nie powinno ci zabraknąć, dodatkowo jeśli podążysz ścieżką voodoo, to czaru możesz się nauczyć za niewygórowaną cenę 6 nefrytów.
- Gdzieniegdzie autorzy udostępnili miejsca, w które bohater nie jest się w stanie przecisnąć, ale tresowana małpka już tak. Zazwyczaj wszędzie tam, gdzie zauważysz kręcącego się zwierzaka, jest jakieś miejsce w którym możesz wykorzystać swoją małpkę - a dzięki temu otworzyć zablokowane drzwi, zebrać skarby lub nawet przedmioty związane z misją.
- Wypatruj lian, dzięki którym możesz wspiąć się na wyższe półki skalne lub budynki. Na wysokościach często można coś znaleźć coś wartościowego.
- Badaj wodospady, czasami znajdują się za nimi ukryte jaskinie.
- Wyszukuj miejsc na które możesz się wspiąć i korzystaj z nich.
- Podczas podróży niejednokrotnie natrafisz na pułapki - szybkie wciśnięcie wyświetlonego na ekranie klawisza/przycisku uratuje wtedy twoją skórę.
- Możesz zainwestować w rozwój astralnej wizji - wówczas co bardziej istotne elementy otoczenia zostaną podświetlone, pozostanie ci tylko do nich podejść.
- Do lokalizowania na odległość przedmiotów do zebrania możesz wykorzystać zaklęcia Hand of the Thief (Ręka złodzieja) lub Mental Grasp (Mentalny chwyt). Po aktywowaniu czaru (w taki sam sposób, jak wyciągasz broń) na ekranie wyświetli się nazwa najbliższego przedmiotu, a ty będziesz mógł go bezproblemowo zebrać.