Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry

Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozwój postaci w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki Risen 3: Władcy Tytanów poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 22 lipca 2019

Rozwijaj te atrybuty, które najbardziej ci się przydadzą - Rozwój postaci w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki - Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry
Rozwijaj te atrybuty, które najbardziej ci się przydadzą

Rozwój postaci w Risen 3 odbywa się na dwa zasadnicze sposoby. Możesz przede wszystkim podnosić osiem głównych atrybutów głównego bohatera, czy to poprzez wydawanie punktów chwały (więcej na ten temat na kolejnej stronie tego rozdziału) czy dzięki pozyskiwaniu unikalnych magicznych przedmiotów (uwaga - tylko legendarny przedmiot może podnieść wartość danego atrybutu lub danego talentu na stałe). Wspomniane atrybuty to:

  • Walka wręcz (Melee) - Rozwój tego atrybutu wpływa na posługiwanie się mieczami (Swords), bronią sieczną (Slashing Weapons) oraz bronią kłującą (Piercing Weapons). Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut jeśli Twoja postać preferuje walkę w zwarciu.
  • Walka dystansowa (Ranged) - Rozwój tego atrybutu wpływa na posługiwanie się strzelbami (Shotguns) i muszkietami (Muskets), a także podnosi szansę uzyskiwania trafień krytycznych (Critical Hit). Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut jeśli Twoja postać preferuje walkę na odległość.
  • Cwaniactwo (Cunning) - Rozwój tego atrybutu wpływa na posługiwanie się pistoletami (Pistols), kuszami (Crossbows) i nożami do rzucania (Daggers), a także podnosi szansę uzyskiwania trafień krytycznych (Critical Hit). W rozwijanie tego atrybutu warto inwestować jeśli lubisz korzystać z drugorzędnych broni, niezależnie od obranego stylu rozgrywki.
  • Influence (Wpływ) - Rozwój tego atrybutu wpływa na możliwość używania talentów Złotousty (Silver Tongue) oraz Zastraszenie (Intimidate) w trakcie rozmów z postaciami niezależnymi. Podnoszenie tego atrybutu jest dobrym pomysłem niezależnie od preferowanego stylu gry, bo dzięki dodatkowym opcjom dialogowym można się łatwiej wzbogacić czy w ciekawszy sposób zakończyć wiele zadań.
  • Toughness (Wytrzymałość) - Rozwój tego atrybutu zwiększa odporność Bezimiennego w walce wręcz (Blapeproof), walce na odległość (Bulletproof) oraz w starciach z przeciwnikami władającymi magią (Resist Magic). Najbardziej mogą tu zyskać wojownicy, aczkolwiek nawet jeśli grasz magiem czy postacią walczącą na odległość to też dobrze jest trochę podnieść wartość tego atrybutu.
  • Dexterity (Zręczność) - Rozwój tego atrybutu wpływa na posługiwanie się wytrychami (Lock Picking) i na kradzież kieszonkową (Pickpocketing). Nie jest to atrybut o priorytetowym charakterze, ale dzięki jego podniesieniu można zdobyć wiele dodatkowych skarbów.
  • Magic (Magia) - Rozwój tego atrybutu wpływa na posługiwanie się magią run (Rune Magic), magią kryształów (Crystal Magic) i magią voodoo (Voodoo Magic). Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut jeśli Twoja postać preferuje walkę w oparciu o magię.
  • Spirit (Duch) - Rozwój tego atrybutu wpływa na alchemię (Alchemy) oraz na astralną wizję (Astral Vision). Jest to najmniej przydatny w mojej ocenie atrybut, którego ewentualne udoskonalenie najlepiej jest zostawić sobie na koniec.

Podsumowując:

  • Jeśli chcesz pokonywać wrogów w walce w zwarciu dobrze jest rozwijać przede wszystkim atrybut Walka wręcz oraz w mniejszym zakresie atrybut Wytrzymałość.
  • Jeśli chcesz pokonywać wrogów w walce na odległość dobrze jest rozwijać przede wszystkim atrybut Walka dystansowa oraz w mniejszym zakresie atrybut Cwaniactwo.
  • Jeśli chcesz pokonywać wrogów z użyciem magicznych zaklęć dobrze jest rozwijać przede wszystkim atrybut Magia.
  • Niezależnie od obranego stylu gry nie należy lekceważyć rozwoju atrybutów Wpływ oraz Zręczność.
Przykładowy trener umiejętności - Rozwój postaci w Risen 3 Władcy Tytanów | Opis mechanik rozgrywki - Risen 3: Władcy Tytanów - poradnik do gry
Przykładowy trener umiejętności

Drugim sposobem na rozwijanie bohatera jest odblokowywanie nowych biegłości (umiejętności) powiązanych z przywołanymi wyżej atrybutami. W grze dostępnych jest kilkadziesiąt różnych biegłości i wszystkie je zdobywa się tylko w jeden możliwy sposób, a mianowicie opłacając szkolenia u trenerów. Kompletna lista trenerów oraz biegłości, w których specjalizują się, znajduje się w rozdziale Trenerzy. Poniżej znajdziesz natomiast zestawienie biegłości wraz z krótkim komentarzem odnośnie przydatności każdej z nich (niektóre są bardzo pomocne, inne praktycznie bezwartościowe).

Uwaga - Każdy trening kosztuje kilkaset lub kilka tysięcy sztuk złota. Wybieraj więc w pierwszej kolejności te biegłości, które najbardziej ci się przydadzą, bo bardzo prawdopodobne jest, że nie wystarczy ci pieniędzy na odblokowanie ich wszystkich.

Biegłości z kategorii Melee (Walka wręcz)

Nazwa biegłości

Poziomy rozwoju

Komentarz

Piercing Weapons (Broń kłująca)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Broń kłująca. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany broni do walki wręcz.

Slashing Weapons (Broń sieczna)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Broń sieczna. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany broni do walki wręcz.

Swords (Miecze)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Miecze. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany broni do walki wręcz.

Riposte (Riposta)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość wykonywania kontrataków w walce wręcz. Jest to bardzo przydatna funkcja w rezultacie czego zdolność tę dobrze jest zakupić na wczesnym stadium rozgrywki.

Blade Dancer (Taniec z ostrzem)

1

Biegłość ta zwiększa szybkość wyprowadzanych ataków. Dobrze jest ją nabyć jeśli preferujesz odpalanie standardowych ataków, a nie ich wolniejszych ładowanych odmian.

Fencing Master (Mistrz szermierki)

1

Biegłość ta gwarantuje możliwość wydłużania serii ataków (combosów). Dobrze jest się nią zainteresować jeśli lubisz osłabiać wrogów dzięki wyprowadzaniu kolejnych uderzeń po sobie.

Swordmaster (Mistrz miecza)

1

Biegłość ta zwiększa obrażenia w walce wręcz o 20%. Dobrze jest ją odblokować gdy tylko stanie się to możliwe, bo przyrost w zadawanych obrażeniach jest bardzo zauważalny.

Blacksmith (Kowalstwo)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość tworzenia, naprawiania i ulepszania broni białej w kuźniach. To bardzo przydatna zdolność szczególnie dla postaci specjalizującej się w walce wręcz.

Shadow Hunter (Łowca Cieni)

1

Biegłość ta gwarantuje zadawanie większych obrażeń w trakcie starć z Cieniami. Jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów i warto się nią zainteresować, bo wiele Cieni jest domyślnie bardzo wytrzymałych.

Undead Bane (Zguba nieumarłych)

1

Biegłość ta gwarantuje zadawanie większych obrażeń w trakcie starć z nieumarłymi. Możesz ją odblokować, aczkolwiek nie jest to priorytetowy zakup.

Spider Hunter (Łowca pająków)

1

Biegłość ta gwarantuje zadawanie większych obrażeń w trakcie starć z pająkami. Jest ona zarezerwowana dla frakcji tubylców. Nie polecam zakupu tej zdolności, bo z pająkami nie walczy się zbyt często i nawet ich największe odmiany nie są ekstremalnie silne.

Pirate (Pirat)

1

Biegłość ta gwarantuje zadawanie większych obrażeń w trakcie starć z wodnymi stworami. Jest ona zarezerwowana dla frakcji tubylców i możesz ją odblokować, aczkolwiek nie jest to priorytetowy zakup.

Biegłości z kategorii Ranged (Walka dystansowa)

Nazwa biegłości

Poziomy rozwoju

Komentarz

Pistols (Pistolety)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Pistolety. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany drugorzędnych broni.

Critical Hit (Trafienie krytyczne)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Trafienie krytyczne. Jak najszybciej odblokuj wszystkie trzy poziomy, bo zwiększone obrażenia z tytułu trafień krytycznych są jedną z największych zalet walki dystansowej.

Strzelby (Shotguns)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Strzelby. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany broni do walki dystansowej.

Kusze (Crossbows)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Kusze. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany drugorzędnych broni.

Daggers (Sztylety)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Sztylety. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany drugorzędnych broni.

Muskets (Muszkiety)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Muszkiety. Odblokuj wszystkie trzy poziomy jeśli lubisz korzystać z tej odmiany broni do walki dystansowej.

Gunsmith (Rusznikarz)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość tworzenia, naprawiania i ulepszania broni dystansowej przy stołach warsztatowych. To bardzo przydatna zdolność szczególnie dla postaci specjalizującej się w walce na odległość.

Blazing Barrels (Płonące beczki)

1

Biegłość ta przyśpiesza czas przeładowania broni palnej. Jest to niebywalne pomocna zdolność, gdyż w wielu pukawkach przeładowanie standardowo zajmuje bardzo dużo czasu.

Big Game Hunter (Polowanie na dużą zwierzynę)

1

Biegłość ta zwiększa dwukrotnie szanse trafień krytycznych w trakcie walk z dużymi potworami. Postaraj się jak najszybciej odblokować tę biegłość, dzięki czemu będziesz mógł w prostszy sposób pokonywać najtrudniejszych przeciwników.

Knifer (Nożownik)

1

Biegłość ta zwiększa dwukrotnie szanse trafień krytycznych podczas korzystania z noży do rzucania. Zainteresuj się tą zdolnością tylko jeśli lubisz korzystać z noży.

Biegłości z kategorii Toughness (Wytrzymałość)

Nazwa biegłości

Poziomy rozwoju

Komentarz

Bladeproof (Odporność na ostrza)

2

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Odporność na ostrza. Najbardziej powinni się nią zainteresować wojownicy, ale nie jest ona zarezerwowana wyłącznie dla nich.

Bulletproof (Kuloodporny)

2

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Kuloodporny. Zakup tej zdolności nie jest ekstremalnie ważny, bo z przeciwnikami walczącymi z pomocą broni dystansowych nie ma się zbyt często do czynienia.

Doctor (Doktor)

5

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Doktor i usprawnia w rezultacie proces wydłużania paska zdrowia Bezimiennego. To ważna pozycja dla wojownika, aczkolwiek postacie walczące na dystans i z pomocą magii też powinny odblokować co najmniej 1-2 poziomy.

Resist Magic (Odporność na magię)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Odporność na magię. Dobrze jest odblokować wszystkie trzy poziomy, bo wrogowie władający magią prawie zawsze stanowią poważne zagrożenie dla Bezimiennego.

Liquid Courage (Płynna odwaga)

1

Biegłość ta poprawia działanie Painkillerów, czyli "środków przeciwbólowych". Odblokuj ją tylko jeśli często leczysz się w taki właśnie sposób.

Glutton (Żarłok)

1

Biegłość ta usprawnia lecznicze działanie prowiantu (Provisions) o 25% i jest zarezerwowana dla frakcji kryształowych magów. To słaba propozycja, bo spożywanie prowiantu, nawet po dodaniu bonusu, jest najgorszą metodą regeneracji punktów zdrowia.

Drinker (Pijak)

2

Biegłość ta usprawnia proces regeneracji zdrowia w oparciu o spożywanie alkoholu. Jest to propozycja godna rozważenia, chyba że dysponujesz nadmiarem środków leczniczych i/lub w podróżach zawsze towarzyszy ci Bones (może on za darmo leczyć bohatera).

Distiller (Gorzelnik)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość korzystania ze stanowisk do destylacji, czyli udostępnia opcję wytwarzania alkoholu. Rozważ jej zakup tylko jeśli regularnie leczysz bohatera w oparciu o alkohole i w rezultacie cierpisz na ich niedobór.

Indestructible (Niezniszczalny)

1

Biegłość ta odblokowuje opcję samoczynnej regeneracji paska zdrowia Bezimiennego. Nie jest to szczególnie przydatna zdolność, gdyż szybciej i łatwiej można się wyleczyć nawet w oparciu o zwykły prowiant, który występuje w grze w ogromnych ilościach.

Intimidate (Zastraszenie)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Zastraszenie. Dobrze jest odblokować wszystkie trzy poziomy, choć warto wiedzieć, że korzystanie z zastraszania w trakcie rozmów często doprowadza do otrzymywania ujemnych punktów duszy.

Biegłości z kategorii Magic (Magia)

Nazwa biegłości

Poziomy rozwoju

Komentarz

Voodoo Magic (Magia voodoo)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Magia voodoo. Jest ona zarezerwowana dla frakcji tubylców i odblokowanie wszystkich trzech poziomów jest obowiązkowe tylko jeśli grasz postacią maga.

Crystal Magic (Magia kryształów)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Magia kryształów. Jest ona zarezerwowana dla frakcji kryształowych magów i odblokowanie wszystkich trzech poziomów jest obowiązkowe tylko jeśli grasz postacią maga.

Rune Magic (Magia run)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Magia run. Jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów i odblokowanie wszystkich trzech poziomów jest obowiązkowe tylko jeśli grasz postacią maga.

Master Mage (Wielki mag)

2

Biegłość ta skraca czas oczekiwania na ponowne użycie czarów (cooldown). Jest to bardzo dobra propozycja dla każdej postaci władającej magią, zwłaszcza że wszystkie najlepsze czary mają domyślnie długi czas regeneracji.

Battlemage (Mag bitewny)

1

Biegłość ta gwarantuje możliwość wydłużania serii ataków (combosów). Jest to ciekawa propozycja jeśli grasz postacią łączącą cechy wojownika i maga.

Spell Dancer (Taniec z czarami)

1

Biegłość ta zwiększa szybkość rzucania czarów i jest ona zarezerwowana dla frakcji kryształowych magów. Niestety obejmuja ona swoim działaniem tylko te zaklęcia, które wykorzystywane są w walce wręcz. Jeśli nie używasz tego typu czarów to zignoruj tę pozycję.

Alchemy (Alchemia)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Alchemia. Odblokowanie jej kolejnych poziomów jest wskazane tylko jeśli interesuje Cię temat alchemii.

Focus (Koncentracja)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Astralna wizja. Jest to w mojej ocenie bezużyteczna funkcja gry, którą nie warto się w ogóle interesować.

Brew Potions (Warzenie mikstur)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość własnoręcznego przygotowywania mikstur. Zakup ją tylko jeśli interesuje Cię ten temat i/lub nie chcesz tracić czasu ani pieniędzy na odnajdywanie czy kupowanie mikstur.

Create Talisman (Tworzenie talizmanów)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość nadawania różnego rodzaju talizmanom (pierścienie, amulety itp.) magicznych właściwości. Dobrze jest odblokować sobie ją w dalszej fazie gry, bo będziesz już zapewne wtedy dysponował potrzebnymi składnikami.

Craft Spells (Wytwarzanie czarów)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość "produkowania" własnych czarów. Są to niestety zaklęcia jednorazowego użytku, ale mimo wszystko i tak każdy mag powinien zainteresować się tym tematem.

Ritual Master (Mistrz rytuałów)

1

Biegłość ta zapewnia wydłużenie efektów działania mikstur o 50 procent. Zdecyduj się na zakup jeśli lubisz korzystać z mikstur np. do zwiększania możliwości bojowych czy defensywnych głównego bohatera.

Vision of the Adventurer (Wizja podróżnika)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania pułapek, przełączników i przedmiotów questowych. Jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów oraz tubylców. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of the Alchemist (Wizja alchemisty)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania składników alchemicznych. Jest ona zarezerwowana dla frakcji tubylców oraz kryształowych magów. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of Blood (Wizja krwi)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania żywych stworzeń. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of Death (Wizja śmierci)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania nieumarłych stworzeń. Jest ona zarezerwowana dla frakcji tubylców. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of Gold (Wizja złota)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania wartościowych przedmiotów. Jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów i kryształowych magów. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of Magic (Wizja magii)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania magicznych przedmiotów. Jest ona zarezerwowana dla frakcji kryształowych magów. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of the Shadows (Wizja Cieni)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania Cieni (odmiana potworów). Jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów i kryształowych magów. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Vision of the Fighter (Wizja wojownika)

1

Biegłość ta wzbogaca talent Astralna wizja o możliwość dostrzegania broni. Jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów i tubylców. Nie polecam marnować złota na ulepszenia Astralnej wizji.

Biegłości z kategorii Hunting (Polowanie)

Nazwa biegłości

Poziomy rozwoju

Komentarz

Carnivore (Mięsożerca)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość regeneracji zdrowia dzięki spożywaniu surowego mięsa. Nie jest to szczególnie pomocne, gdyż mięso można bez żadnych problemów ugotować. Ponadto możesz podleczyć się na wiele innych (również "darmowych") sposobów.

Vegetarian (Wegetarianin)

1

Biegłość ta podwaja właściwości lecznicze odnajdywanych roślin i jest ona zarezerwowana dla frakcji kryształowych magów. Rozważ jej zakup tylko jeśli na bieżąco zbierasz rośliny (nie warto je kupować).

Shadow Eater (Pożeracz Cieni)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość regeneracji zdrowia dzięki spożywaniu mięsa demonów i jest ona zarezerwowana dla frakcji łowców demonów. W mojej ocenie jest wiele ważniejszych biegłości, tak więc ewentualny zakup odłóż sobie na później.

Prospector (Prospektor)

1

Biegłość ta gwarantuje możliwość odnajdywania większej ilości złóż rudy i złota w kopalniach. Nie jest to priorytetowy zakup, choć możesz się nad nim zastanowić jeśli zajmujesz się np. kowalstwem.

Skinning (Ściąganie skór)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość obdzierania wybranych potworów ze skór. Pozyskiwanie skór to dobra metoda na wzbogacanie się, tak więc pieniądze zainwestowane w tę zdolność z czasem się zwrócą.

Take Teeth (Zabieranie zębów)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość zabierania zębów pozostawianych przez niektóre potwory. Zdobywanie zębów to dobra metoda na wzbogacanie się, tak więc pieniądze zainwestowane w tę zdolność z czasem się zwrócą.

Pull Claws (Wyrywanie pazurów)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość wyrywania pazurów niektórym potworom. Pozyskiwanie pazurów to dobra metoda na wzbogacanie się, tak więc pieniądze zainwestowane w tę zdolność z czasem się zwrócą.

Take Horns (Zabieranie rogów)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość zabierania rogów pozostawianych przez niektóre potwory. Zdobywanie rogów to dobra metoda na wzbogacanie się, tak więc pieniądze zainwestowane w tę zdolność z czasem się zwrócą.

Pull Trophies (Zabieranie trofeów)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość zabierania trofeów pozostawianych przez niektóre potwory. Zdobywanie trofeów to dobra metoda na wzbogacanie się, tak więc pieniądze zainwestowane w tę zdolność z czasem się zwrócą.

Biegłości z kategorii Thievery (Złodziejstwo)

Nazwa biegłości

Poziomy rozwoju

Komentarz

Sneak (Skradanie się)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość skradania się. Jest ona bardzo pomocna w wykradaniu przedmiotów z domostw postaci niezależnych i wymagana do zaliczenia kilku pobocznych questów, tak więc warto ją zakupić przy pierwszej możliwej okazji.

Silver Tongue (Złotousty)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Złotousty. Dobrze jest odblokować wszystkie trzy poziomy, bo dzięki rozwiniętej perswazji Bezimienny możesz zdobywać wiele dodatkowych nagród i kończyć niektóre questy na ciekawsze sposoby.

Master Thief (Mistrz złodzie)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Kradzież kieszonkowa. Lista postaci niezależnych, które można okraść, nie jest bardzo długa, ale wielu osobom można ukraść naprawdę cenne przedmioty, tak więc dobrze jest w miarę regularnie odblokowywać kolejne poziomy.

Haggler (Targowanie się)

3

Biegłość ta obniża ceny towarów oferowanych przez handlarzy (maksymalnie o 15%). Różnica w cenie staje się zauważalna tylko przy zakupach najlepszych przedmiotów, tak więc nie musisz odblokowywać kolejnych poziomów już na samym początku gry.

Monkey Trainer (Treser małp)

1

Biegłość ta odblokowuje możliwość kontrolowania małpki. To wbrew pozorom przydatna zdolność, gdyż w świecie gry jest dużo lokacji ze skarbami, do których może dotrzeć tylko małpka. Dobrze jest w rezultacie zakupić tę biegłość we wczesnym stadium gry.

Safecracker (Otwieracz sejfów)

3

Biegłość ta przyśpiesza rozwój talentu Otwieranie zamków. Polecam rozpocząć nabywanie kolejnych poziomów dość wcześnie, bo najbardziej złożone zamki wymagają bardzo wyraźnego rozwinięcia wspomnianego wyżej talentu (nawet do 110-120 punktów).