Civilian Checkpoint (1-1) | Opis przejścia Resident Evil 5 poradnik Resident Evil 5
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Civilian Checkpoint (1-1)
Stawiając pierwsze kroki, nie możemy wyciągnąć broni, ani przejść do okna ekwipunku. Wykorzystajmy ten czas na przyzwyczajenie się do sterowania i wybrania najlepszego dla nas układu przycisków. Gdy to zrobimy, udajemy się do rzeźnika, znajdującego się na samym końcu drogi. Przechodzimy przez drzwi.
Rozmawiamy z naszym łącznikiem. Po obejrzeniu cut-scenki, udajemy się w strone świecącej srebrnej walizki, leżącej na stole. Otwieramy ją i zbieramy naszą pierwszą i podstawową jednocześnie broń - pistolet M92F. Zarówno Sheva, jak i Chris będzie z niej teraz korzystać. Zbieramy złoto , ukryte w drewnianych skrzyniach i wychodzimy ze sklepu. Możemy także przeczytać kilka dokumentów, rozrzuconych po sklepie. Kierujemy się jedyną, możliwą ścieżką.
Poruszając się naprzód, znajdziemy zarżnięte zwierzę. Przy bliższym kontakcie, odkryjemy że jest ono jeszcze ciepłe. Idąc prosto, następnie w prawo, dojdziemy do ślepego zaułku, więc wchodzimy do budynku, do którego drzwi znajdują się obok martwego zwierzęcia. Wewnątrz znajdziemy dwa Green Herbs . Jeśli je połączymy zwiększymy ich efekt. Opuszczamy to pomieszczenie i przechodzimy przez czerwone drzwi. Usłyszymy głośny krzyk. Pierwsza walka czeka na nas za rogiem.
Wchodzimy do domku i widzimy dwóch maijinów, trzymających bezbronnego mieszkańca wioski. Gdy się przemieni, zostaniemy zaatakowani. Szanse na to, że w niego trafimy za nim nas złapie, są bardzo niewielkie, więc by uniknąć obrażeń, ruszamy, szybko, lewą gałką analogową. W kolejnym pomieszczeniu znajdziemy amunicję, leżącą na półce. Przez okno, wychodzimy na zewnątrz. Idąc aleją, zostaniemy zaatakowani przez większą grupę przeciwników. Nie walczymy z nimi, tylko obracamy się i biegniemy do najbliższego budynku (możemy oczywiście walczyć z maijinami, jeden z nich upuści drogocenny Topaz , ale nie robimy tego przy pierwszym przechodzeniu gry).
Po ucieczce, zbieramy Red Herb oraz Grenade. Przy pomocy partnera, forsujemy metalowe drzwi i wchodzimy do kolejnego pomieszczenia. W beczkach znajdujemy złoto. Używamy noża by je zniszczyć. Jedynym wyjściem z tej lokacji jest właz, prowadzący do podziemnego tunelu. Biegniemy na jego drugą stronę i wchodzimy po drabinie. Zbieramy amunicję i Green Herb i przechodzimy przez drzwi.
Biegniemy ścieżką, prowadzącą w dół. Skaczemy i zgarniamy skarby , znajdujące się przed domem. Oglądamy cut-scenkę. Musimy teraz odeprzeć atak kilkudziesięciu przeciwników. Mamy do wyboru dwie opcje. Możemy ufortyfikować się w domu, zastanawiając półkami, drzwi i okno, a stojąc w otwartych drzwiach, strzelać do wszystkich wpadających do środka.
Po jakimś czasie, przeciwnik wyposażony w ogromny topór, rozwali ścianę. Musimy więc jak najszybciej opuścić dom. Naszym zadaniem jest teraz czekanie na posiłki. Najlepiej jest pozostać w ruchu, a strzelając w czerwone beczki, pozbywać się kolejnych fal przeciwników. Zbieramy wszystko co tylko wpadnie nam w ręce: Green Herb , Red Herb , amunicję i przede wszystkim pistolet maszynowy VZ61 , który ukryty jest srebrnej walizce, w górnym, prawym rogu lokacji. Przy jego pomocy, załatwiamy oponenta z toporem. Ołów bardzo mu smakuje, ale gdy padnie, zostawi po sobie wartościowy Gold Ring .
Gdy nadejdzie odpowiedni czas, włączy się cut-scenka a ten etap się zakończy.