PUBG: Zmniejszanie otrzymywanych obrażeń PUBG poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2020
Rozgrywka w Playerunknown's Battlegrounds jest w gruncie rzeczy dość realistycznie odwzorowana - pociski opadają wraz z pokonanym dystansem, upadek z wysokości kończy się utratą zdrowia (lub śmiercią), podobnie jak kontakt z rozpędzonym samochodem. Nie inaczej jest w przypadku otrzymywania obrażeń od wrogich kul. Na tej stronie poradnika do PUBG dowiesz się jak zmniejszyć otrzymywane obrażenia.
W czasie meczu bardzo łatwo jest stracić życie - w większości przypadków wystarczy oberwać 3-4 razy, by pasek zdrowia postaci został opróżniony i rozgrywka dla danego gracza dobiegła końca. Z tego też powodu należy jak najszybciej zainwestować w przedmioty zmniejszające ilość otrzymywanych od wrogich pocisków obrażeń. Służą do tego kamizelki kuloodporne i hełmy.
Kamizelki (Vests) zapewniają ochronę przed pociskami skierowanymi w klatkę piersiową, zapewniają także lekką premię do pojemności plecaka (każda z nich daję taką samą premię do udźwigu). Dzielą się one na 3 kategorie:
- Kamizelka 1 poziomu (Police Vest Level 1) - daje 30% redukcję obrażeń, zwiększa udźwig postaci o 50 punktów i posiada 200 punktów wytrzymałości.
- Kamizelka 2 poziomu (Police Vest Level 2) - daje 40% redukcję obrażeń, także zwiększa udźwig postaci o 50 punktów i posiada 220 punktów wytrzymałości.
- Kamizelka 3 poziomu (Military Vest) - daje 55% redukcję obrażeń, zwiększa udźwig postaci o 50 punktów i posiada 250 punktów wytrzymałości.
Hełmy z kolei chronią głowę postaci przed ostrzałem, nie wpływają za to na udźwig postaci. Również dzielą się na 3 kategorie:
- Hełm 1 poziomu (Motorcycle Helmet) - daje 30% redukcję obrażeń i posiada 80 punktów wytrzymałości. Chroni głowę, jednak nie zapewnia osłony na twarz - trafienie w tą część ciała wciąż wiązać będzie się z otrzymaniem 200% obrażeń.
- Hełm 2 poziomu (Military Helmet) - daje 40% redukcję obrażeń i posiada 150 punktów wytrzymałości. Podobnie jak hełm 1 poziomu, nie chroni on twarzy.
- Hełm 3 poziomu (Spetsznaz Helmet) - daje 55% redukcję obrażeń i posiada 230 punktów wytrzymałości. Jako jedyny hełm chroni twarz postaci, oferując tą samą 55% redukcję co w inne partie głowy.
Na koniec warto jeszcze pamiętać o kilku rzeczach związanych z tymi przedmiotami:
- Warto podnieść każdy tego typu przedmiot, jeśli postać nie jest wyposażona w żaden z nich - potem można zmienić go na ten wyższego poziomu.
- Przedmioty te warto jest wymieniać, gdy ich wytrzymałość spadnie poniżej 40-50 punktów, gdyż po 1-2 strzałach przestaną one chronić postać. Lepiej jest więc wymienić kamizelkę 3 poziomu na tą 2, jeśli ta, którą nosisz posiada, na przykład, 20 punktów wytrzymałości. Wyjątkiem jest tutaj hełm - lepiej jest mieć ubrany hełm 3 poziomu, który posiada nawet 10 punktów wytrzymałości, gdyż jako jedyny chroni twarz postaci.
- Kamizelki i hełmy posiadające nawet 1 punkt wytrzymałości będą oferować tą samą premię procentową do redukcji obrażeń - jedyną różnicą jest fakt, iż zostaną one zniszczone po jednym ataku wroga.
- Przedmioty te nie wpływają w żaden sposób na obrażenia otrzymywane w momencie upadku z dużej wysokości.
- Przedmioty kosmetyczne zakładane na twarz, takie jak Ballistic Mask czy Gas Mask nie oferują żadnej ochrony.
Patelnia trzymana na plecach postaci chronić będzie ją od obrażeń otrzymywanych w tamtym miejscu - odbije każdy typ pocisku, nawet śrut ze strzelby, całkowicie negując obrażenia.