Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

PUBG - poradnik do gry

PUBG - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

PUBG: Karabiny Samopowtarzalne (DMR) PUBG poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2020

Karabiny samopowtarzalne (DMR) są jednym z typów broni, z którym będziesz mieć do czynienia w PUBG. Świetnie sprawdzają się one w walce na dalekim dystansie. W tym rozdziale poradnika zawiera informacje związane z tym typem uzbrojenia.

Karabiny samopowtarzalne (DMR) to bronie łączące cechy karabinów szturmowych i karabinów snajperskich - są trochę gorsze pod względem zadawanych obrażeń i zasięgu ognia od snajperek, jednak przewyższają na tym polu karabiny szturmowe, jednocześnie posiadając trochę większy magazynek i znacznie większą szybkostrzelność niż snajperki. Jest to broń doskonale spisująca się na krótkich i średnich (a przy odrobinie wprawy i długich) dystansach. Posiadają jednak kilka wad. Mała pojemność magazynków (10 pocisków) sprawia, iż wymagają dobrej celności gracza, by być skutecznymi. Podobnie sprawa wygląda w trakcie używania ich jako broni do walki na daleki dystans - potrzeba 2-4 trafień (w zależności od pancerza wroga), by zabić nieprzyjaciela, przez co nie można pozwolić sobie na pudłowanie.

W grze dostępne jest 6 tego typu broni - Mk14 EBR, QBU, SLR, VSS Vintorez, Mini 14 i SKS. Poniżej znajduje się tabela, w której zawarto informacje dotyczące wszystkich broni z tej grupy - ilość zadawanych obrażeń, pojemność magazynka i typ wykorzystywanej amunicji, czy dostępne tryby ognia.

Broń

Obrażenia

Poj. magazynka

Rodzaj amunicji

Tryby ognia

Zajmowana pojemność w ekwipunku

Mk14 EBR

46

10

7.62mm

Półautomatyczny

Automatyczny

500

SKS

53

10

7.62mm

Półautomatyczny

500

QBU

48

10

5.56mm

Półautomatyczny

500

SLR

58

10

7,62mm

Półautomatyczny

500

VSS Vintorez

41

10

9mm

Pojedynczy

Automatyczny

500

Mini 14

46

20

5.56mm

Półautomatyczny

500

Przedstawione w tabeli obrażenia odnoszą się do postaci, która trafiona została w tors i nie była wyposażona w pancerz. W zależności od zastosowanego pancerza i miejsca trafienia, ilość obrażeń będzie się różnić - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale: Zmniejszanie otrzymywanych obrażeń.

Korzystając z broni z tej grupy, warto pamiętać o kilku rzeczach:

  1. Karabiny samopowtarzalne to potężne bronie, które, dzięki odpowiednim dodatkom, mogą pełnić funkcję karabinu szturmowego jak i snajperki.
  2. Jak to zwykle bywa w przypadku broni "uniwersalnej", DMRy nie przewyższą skutecznością wspomnianych karabinów szturmowych i snajperek - pierwsze lepiej spiszą się na krótkim i średnim dystansie, drugie na średnim i dalekim.
  3. Obie bronie z tej kategorii posiadają mały magazynek (10 pocisków), szczególnie biorąc pod uwagę ich szybkostrzelność. Prowadząc ciągły ogień gracz jest w stanie opróżnić magazynek w niecałą sekundę - miej to na uwadze, szczególnie wtedy, gdy będziesz walczyć na bliskim dystansie.
  4. Jeśli tylko uda ci się zdobyć porządny karabin szturmowy bądź dowolną "prawdziwą" snajperkę, nie wahaj się i zamień DMRa na tamtą właśnie broń - w obu przypadkach znacznie na tym zyskasz.