PUBG: Karabiny Samopowtarzalne (DMR) PUBG poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2020
Karabiny samopowtarzalne (DMR) są jednym z typów broni, z którym będziesz mieć do czynienia w PUBG. Świetnie sprawdzają się one w walce na dalekim dystansie. W tym rozdziale poradnika zawiera informacje związane z tym typem uzbrojenia.
Karabiny samopowtarzalne (DMR) to bronie łączące cechy karabinów szturmowych i karabinów snajperskich - są trochę gorsze pod względem zadawanych obrażeń i zasięgu ognia od snajperek, jednak przewyższają na tym polu karabiny szturmowe, jednocześnie posiadając trochę większy magazynek i znacznie większą szybkostrzelność niż snajperki. Jest to broń doskonale spisująca się na krótkich i średnich (a przy odrobinie wprawy i długich) dystansach. Posiadają jednak kilka wad. Mała pojemność magazynków (10 pocisków) sprawia, iż wymagają dobrej celności gracza, by być skutecznymi. Podobnie sprawa wygląda w trakcie używania ich jako broni do walki na daleki dystans - potrzeba 2-4 trafień (w zależności od pancerza wroga), by zabić nieprzyjaciela, przez co nie można pozwolić sobie na pudłowanie.
W grze dostępne jest 6 tego typu broni - Mk14 EBR, QBU, SLR, VSS Vintorez, Mini 14 i SKS. Poniżej znajduje się tabela, w której zawarto informacje dotyczące wszystkich broni z tej grupy - ilość zadawanych obrażeń, pojemność magazynka i typ wykorzystywanej amunicji, czy dostępne tryby ognia.
Broń | Obrażenia | Poj. magazynka | Rodzaj amunicji | Tryby ognia | Zajmowana pojemność w ekwipunku |
Mk14 EBR | 46 | 10 | 7.62mm | Półautomatyczny Automatyczny | 500 |
SKS | 53 | 10 | 7.62mm | Półautomatyczny | 500 |
QBU | 48 | 10 | 5.56mm | Półautomatyczny | 500 |
SLR | 58 | 10 | 7,62mm | Półautomatyczny | 500 |
VSS Vintorez | 41 | 10 | 9mm | Pojedynczy Automatyczny | 500 |
Mini 14 | 46 | 20 | 5.56mm | Półautomatyczny | 500 |
Przedstawione w tabeli obrażenia odnoszą się do postaci, która trafiona została w tors i nie była wyposażona w pancerz. W zależności od zastosowanego pancerza i miejsca trafienia, ilość obrażeń będzie się różnić - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale: Zmniejszanie otrzymywanych obrażeń.
Korzystając z broni z tej grupy, warto pamiętać o kilku rzeczach:
- Karabiny samopowtarzalne to potężne bronie, które, dzięki odpowiednim dodatkom, mogą pełnić funkcję karabinu szturmowego jak i snajperki.
- Jak to zwykle bywa w przypadku broni "uniwersalnej", DMRy nie przewyższą skutecznością wspomnianych karabinów szturmowych i snajperek - pierwsze lepiej spiszą się na krótkim i średnim dystansie, drugie na średnim i dalekim.
- Obie bronie z tej kategorii posiadają mały magazynek (10 pocisków), szczególnie biorąc pod uwagę ich szybkostrzelność. Prowadząc ciągły ogień gracz jest w stanie opróżnić magazynek w niecałą sekundę - miej to na uwadze, szczególnie wtedy, gdy będziesz walczyć na bliskim dystansie.
- Jeśli tylko uda ci się zdobyć porządny karabin szturmowy bądź dowolną "prawdziwą" snajperkę, nie wahaj się i zamień DMRa na tamtą właśnie broń - w obu przypadkach znacznie na tym zyskasz.