PUBG: Karabiny Snajperskie (SR) PUBG poradnik, porady
Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2020
Karabiny snajperskie (Sniper Rifles) w Playerunknown's Battlegrounds to broń najbardziej pożądana. Dość ciężko jest je zdobyć, gdyż pojawiają się rzadko (a część z nich dostępna jest w zrzutach z zaopatrzeniem), a do pełnej skuteczności wymagają porządnej lunety, jednak doświadczony gracz przy ich pomocy jest w stanie siać spustoszenie na serwerze. Ten rozdział poradnika zawiera informacje związane z tym typem uzbrojenia.
Większość dostępnych w grze snajperek zadaje bardzo duże obrażenia (celując w głowę wystarczy jeden celny strzał, chyba że wróg posiada hełm 3 poziomu) i jest skuteczna na olbrzymim dystansie, przez co doskonale spisują się w walkach na otwartym terenie. Jednakże, bronie te (z wyjątkiem VSS) cechują się bardzo niską szybkostrzelnością i pojemnością magazynka, przez co są praktycznie bezużyteczne w starciach na krótkich dystansach, czy wewnątrz budynków.
Warto przeszukiwać dokładnie ciała ubitych wrogów, gdyż mogli oni przenosić karabin snajperski.
W grze dostępne są 4 różne karabiny snajperskie - Kar98, Winchester Model 1894, M24 które znaleźć można na mapie, oraz AWM, który z kolei dostępny jest wyłącznie w paczkach z zaopatrzeniem. Poniżej znajduje się tabela, w której zawarto informacje dotyczące wszystkich broni z tej grupy - ilość zadawanych obrażeń, pojemność magazynka i typ wykorzystywanej amunicji, czy dostępne tryby ognia.
Broń | Obrażenia | Poj. magazynka | Rodzaj amunicji | Tryby ognia | Zajmowana pojemność w ekwipunku |
Kar98 | 79 | 5 | 7.62mm | Pojedynczy | 500 |
Winchester Model 1894 | 66 | 5 | .45 | Pojedynczy | 500 |
M24 | 75 | 5 | 7.62mm | Pojedynczy | 500 |
AWM | 105 | 5 | .300 | Pojedynczy | 500 |
Przedstawione w tabeli obrażenia odnoszą się do postaci, która trafiona została w tors i nie była wyposażona w pancerz. W zależności od zastosowanego pancerza i miejsca trafienia, ilość obrażeń będzie się różnić - szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale: Zmniejszanie otrzymywanych obrażeń.
Snajperki doskonale spisują się podczas wymiany ognia na średnim i dalekim dystansie - wysokie obrażenia i celność pozwolą z łatwością unieszkodliwić cel, a mała pojemność magazynka i odstępy między kolejnymi strzałami nie będą aż tak dokuczać. Są one natomiast kompletnie bezużyteczne na bliskim dystansie, między budynkami, jak i wewnątrz budynków. Zabicie jakiegokolwiek wroga graniczy z cudem (chyba, że posiada bardzo mało punktów zdrowia i/lub trafisz w głowę) - w większości przypadków będziesz mieć jedną szansę na zabicie przeciwnika. Lepiej więc przełączyć się na inną broń podczas walki w takich warunkach - pistolet, pistolet maszynowy czy nawet broń do walki wręcz sprawdzą się znacznie lepiej.
Bronie te zyskują bardzo w momencie zainstalowania na nich porządnej (x4, x8 czy x15) lunety. Bez tego da się prowadzić ostrzał, jednak odpowiednia optyka znacznie zwiększa precyzje. Z kolei tłumiki nie są tutaj aż ta ważne, gdyż nie wygłuszają strzałów w takim stopniu, jak w przypadku karabinów szturmowych czy pistoletów i pistoletów maszynowych.
Jeśli dostrzeżesz wroga i masz na wyposażeniu snajperkę, warto odpowiednio przymierzyć, zanim oddasz strzał. Trafienie w tors czy nogi przeciwnika raczej na pewno nie pozbawi go życia, jednak strzał w głowę w większości przypadków zakończy się zgonem wroga.
Korzystając ze snajperki warto wyposażyć się dodatkowo w broń, która pozwoli walczyć ci na bliskim i średnim dystansie. Doskonale sprawdzi się tutaj karabin szturmowy bądź pistolet maszynowy.