Viktor - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Champions of the Realm Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Niski Mobilność: Duża Wytrzymałość: Niska Obrażenia: Bardzo duże Kontrola: Brak umiejętności ograniczających kontrolę ruchów przeciwnika Rola: Atakujący | + Duża mobilność + Walczy na dystans + Możliwość korzystania z przybliżenia w trakcie celowania + Bardzo duże obrażenia + Granaty zadające obrażenia obszarowe | - Ciężko wygrać starcie z Bohaterami dysponującymi tarczą - Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera - Odrzut broni w trakcie strzelania długimi seriami |
Viktor jest postacią Atakującą co znaczy, że jej głównym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń i eliminowanie przeciwników. Co za tym idzie, aby dobrze spisywać się w swojej roli, Atakujący musi być przede wszystkim skuteczny więc wymagana jest tutaj duża umiejętność celowania. Viktor nie dysponuje dużą wytrzymałością i pulą zdrowia dlatego też nie walczy w pierwszej linii. Najlepiej czuje się na tyłach własnej drużyny skąd może spokojnie ostrzeliwać przeciwników. Dzięki możliwości szybkiego przemieszczania się po mapie, Viktor jest w stanie bardzo szybko zmieniać pozycje strzeleckie dzięki czemu staje się trudniejszym celem dla przeciwników. W swoim asortymencie posiada również umiejętności zadające obrażenia obszarowe więc świetnie sprawdza się w trakcie starć drużynowych.
Umiejętności
Umiejętności Viktora nie należą do najtrudniejszych do opanowania, ale warto dokładniej poznać ich działanie, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał w trakcie walki. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.
Assault Rifle
ASSAULT RIFLE W walce Viktor korzysta z szybkostrzelnego karabinu, który mieści 25 naboi w magazynku. Przy strzelaniu seriami pociski wylatują z lufy z opóźnieniem 0.1 sekundy. Broń Viktora najskuteczniejsza jest na średnim i krótkim dystansie. Gdy cel znajduje się bardzo daleko, Viktor zadaje zmniejszone obrażenia. Przeładowanie karabinu trwa 1.5 sekundy. Warto tutaj zaznaczyć, że przy strzelaniu seriami trzeba korygować położenie karabinu, aby zniwelować dość spory odrzut broni. Strzały w głowę zadają dodatkowe obrażenia. |
Skuteczność broni
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, broń Viktora zadaje zwiększone obrażenia przy strzale w głowę. Przy strzelaniu z karabinu nie bez znaczenia jest odległość w której Bohater znajduje się od przeciwnika. Z dalekiego dystansu będzie zadawać zmniejszone obrażenia.
Bonusowe obrażenia
Broń Viktora zadaje bonusowe obrażenia po przeładowaniu także warto z tego korzystać gdy tylko jest to możliwe. Pierwsze 4 strzały wystrzelone z magazynka będą miały zwiększone obrażenia w korpus o 30%, a strzały w głowę o 20%.
Odrzut broni przy strzelaniu
Szybkostrzelny karabin Viktora ma dość spory odrzut także w trakcie strzelania trzeba korygować jego położenie, aby zniwelować rozrzut pocisków. Na powyższym obrazku można zauważyć, że przy strzelaniu z bardzo bliskiej odległości pociski zostały wystrzelone w skupisku. Wystarczy odejść nieco od celu, a rozrzut staje się znacznie większy.
Iron Sights
IRON SIGHTS Viktor wykorzystuje celownik karabinu, aby przybliżyć nieco cel i zmniejszyć odrzut broni dzięki czemu jest w stanie oddawać celniejsze strzały. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że przy korzystaniu z umiejętności Iron Sights, Bohater porusza się aż o 50% wolniej. |
Działanie umiejętności Iron Sights
Karabin Viktora został wyposażony w celownik za pomocą którego możesz nieco przybliżyć cel. Ułatwia to celowanie, a także zmniejsza odrzut broni aż o 50% dzięki czemu Twoje strzały będą znacznie celniejsze. Dodatkowo, korzystając z Karty Legendarnej Gunnery, Bohater będzie w stanie zadawać o 15% więcej obrażeń w trakcie korzystania z umiejętności Iron Sights.
Frag Grenade
FRAG GRENADE Viktor rzuca granatem w wybranym kierunku, który po detonacji zadaje 750 obrażeń celom znajdującym się najbliżej centrum eksplozji. Przeciwnicy znajdujący się nieco dalej otrzymają zmniejszone obrażenia. Przeciwnicy trafieni granatem będą otrzymywać od Viktora o 15% więcej obrażeń przez 4 sekundy. |
Działanie umiejętności Frag Grenade
Granat można wyrzucić od razu, ale także można przytrzymać go nieco w dłoni, aby zmniejszyć jego czas detonacji. W ten sposób jesteś w stanie sprawić, że granat wybuchnie np. tuż przed twarzą przeciwnika, aby nie miał on czasu na ucieczkę. Warto tutaj wspomnieć, że granaty można odbijać od ścian, aby wrzucić je do pomieszczeń. Nie można również pominąć faktu, że granat może zranić Viktora jeśli ten znajduje się w obszarze jego działania.
Hustle
HUSTLE Viktor opuszcza swój karabin i przechodzi w pozycję odpowiednią do biegu. W ten sposób porusza się o 65% szybciej, ale nie jest w stanie wykonywać żadnych innych akcji. Użycie jakiejkolwiek innej umiejętności przerwie sprint i Viktor wróci do zwykłej gotowości bojowej. |
Barrage
BARRAGE Viktor wykorzystuje okulary do namierzania, aby zaznaczyć cel, który zostanie zbombardowany przez artylerię. Spadające bomby zadają 1400 obrażeń celom znajdującym się najbliżej ostrzeliwanej pozycji. W trakcie wykorzystywania tej umiejętności, Viktor porusza się ze zmniejszoną prędkością. |
Działanie umiejętności Barrage
Super umiejętność Viktora jest niezwykle silną bronią w trakcie starć drużynowych lub walce o punkt strategiczny. Warto tutaj wspomnieć, że aby wykorzystać ostrzał artylerii należy mieć w polu widzenia jakikolwiek cel. Nie można wybierać obszaru na którym nie znajduje się żaden przeciwnik przez co nie jesteś w stanie strzelać w pobliżu celu gdy wiesz, że np. przeciwnik chowa się tuż za rogiem.
Talie
Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.
Wybór karty Legendarnej
GUNNERY Poniższe talie zostały dopasowane specjalnie do wybranej karty Legendarnej. Dzięki Gunnery, Viktor jest w stanie zadawać zwiększone obrażenia aż o 15% przy korzystaniu z umiejętności Iron Sights. Co więcej, umiejętność ta dodatkowo zwiększa celność ponieważ niweluje odrzut broni. Gunnery jest dostępne dla każdego gracza od samego początku więc nie będziesz zmuszony/na do wykupywania dodatkowych drogich kart Legendarnych. Wszystko to sprawia, że Gunnery jest jak na razie najlepszym wyborem dla tego Bohatera. |
Wariant pierwszy
Compensator III - 3 punkty
Dzięki tej karcie odrzut broni zostanie zredukowany aż o 75% co znacznie ułatwi celowanie. W połączeniu z umiejętnością Iron Sights będziesz w stanie oddawać znacznie celniejsze strzały.
Speed Load II - 2 punkty
W trakcie starcia drużynowego nie zawsze jest czas na przeładowywanie broni dlatego w talii znalazła się karta dzięki której w Twoim magazynku pojawi się 12 naboi za każdą eliminację lub asystę. Dzięki temu będziesz w stanie oddać znacznie więcej strzałów.
Grenadier IV - 4 punkty
Granaty przydają się w trakcie starć drużynowych. Nie tylko zadają spore obrażenia obszarowe ale także oznaczają trafione cele przez co będą one otrzymywać dodatkowe obrażenia. Za sprawą tej karty znacznie obniżysz czas schłodzenia umiejętności Frag Grenade, a to z kolei sprawi, że Twoja postać będzie mogła częściej rzucać granatami.
Reflexes I - 1 punkt
Dzięki tej karcie Viktor szybciej będzie przechodził do pozycji celowania korzystając z umiejętności Iron Sihgts.
Firing Stance II - 2 punkt
Korzystając z umiejętności Iron Sights Bohater traci bardzo dużo na mobilności. Dzięki tej karcie zwiększysz nieco prędkość ruchu w trakcie korzystania z celownika.
Wariant drugi
Powyższa talia nie różni się za wiele od poprzedniej. Zamieniono tylko Firing Stance na XL Mag II, aby zwiększyć nieco pojemność magazynka broni.
XL Mag II - 2 punkty
W trakcie walki warto mieć jak najwięcej naboi w magazynku, a karta XL Mag może to zapewnić.
Przedmioty
Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.
Wariant pierwszy
HAVEN W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Haven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.
| |
MORALE BOOST Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoją super umiejętność, a to z kolei przełoży się na częstotliwość jej używania. Super umiejętność Viktora jest bardzo przydatna w trakcie starć drużynowych więc warto zadbać o to, aby móc wykorzystać ją chociaż raz w ciągu rundy.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Atakujący przeważnie zdobywają dużą ilość zabójstw i asyst dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
|
Wariant drugi
BLAST SHIELD Jeśli w drużynie przeciwnej znajdują się Bohaterowie, którzy zadają spore obrażenia obszarowe, warto wtedy zdecydować się na Blast Shield zamiast Haven. Przedmiot ten redukuje otrzymywane obrażenia obszarowe. W innym przypadku lepiej zostać przy tym drugim przedmiocie.
| |
LIFE RIP Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie w stanie odzyskiwać nieco zdrowia w trakcie strzelania z karabinu. Z uwagi na to, że Viktor wyposażony został w szybkostrzelny karabin, Life Rip może zapewnić Bohaterowi nieco przeżywalności.
| |
CAUTERIZE Strzały Twojego Bohatera będą obniżać zdolności lecznicze przeciwników. Z uwagi na to, że Viktor walczy na odległość może spokojnie ostrzeliwać przeciwników i redukować ich możliwości lecznicze.
|
Porady ogólne
- Viktor jest postacią zasięgową dlatego najlepiej zajmuj pozycję na tyłach własnej drużyny lub za jakąś przeszkodą terenową. Nie pchaj się do walki w pierwszej linii lub do odbijania punktu strategicznego.
- Nigdy nie stój w jednym miejscu! Zadbaj o to, aby pozostawać w ciągłym ruchu, nawet w trakcie strzelania do przeciwników. W ten sposób znacznie utrudnisz eliminację Twojego Bohatera.
- W trakcie przemieszczania się po mapie korzystaj z umiejętności Hustle, aby zwiększyć prędkość biegu Bohatera.
- Pamiętaj, że granaty Viktora można odbijać od ścian i innych przeszkód terenowych. W ten sposób możesz wrzucić granat np. do pomieszczenia znajdując się w bezpiecznej pozycji.
- Pamiętaj, że korzystanie z Iron Sights nie tylko polepsza celność strzałów, ale także zwiększa zadawane obrażenia przy korzystaniu z Legendarnej karty Gunnery.
- Przed przystąpieniem do walki upewnij się, że Twoja broń jest naładowana ponieważ cztery pierwsze strzały zadadzą dodatkowe obrażenia.
- Staraj się grać w pobliżu przeszkód terenowych za którymi zawsze będziesz w stanie się schować, aby podleczyć Bohatera lub przeładować broń.
- Granaty oznaczają trafione cele i sprawiają, że będą oni otrzymywać zwiększone obrażenia dlatego pamiętaj o tym w trakcie starć drużynowych.
- Gdy przeciwnik zebrał się na punkcie strategicznym to dobry moment, aby skorzystać z super umiejętności Viktora - Barrage. Gdy przeciwnicy zobaczą spadające bomby na pewno nie będą skłonni do pozostania w miejscu.
- Poruszając się po mapie staraj trzymać się blisko ścian lub innych przeszkód naturalnych, aby nie wystawić się na obstrzał ze strony snajperów.
- Jeśli przeciwnik chowa się za tarczą, która chroni go od obrażeń otrzymywanych z frontu, wykorzystaj Hustle, aby szybko znaleźć się na plecach przeciwnika.
- Przeładowuj broń tak często, jak to tylko możliwe, aby zwiększyć zadawane obrażenia.
- Pamiętaj, że zanim wyrzucisz granat w stronę przeciwników możesz go trochę przytrzymać, aby dać przeciwnikom mniej czasu na reakcję.
- Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
Kontra
- Każda postać z umiejętnością zakradania się, jak np. Skye będzie poważnym zagrożeniem dla Viktora. Tym bardziej jeśli korzysta z Iron Sights ponieważ łatwiej zajść go od tyłu i wyeliminować.
- Pamiętaj, że w trakcie korzystania z Hustle, Viktor nie może wykonywać żadnych innych akcji. Gdy widzisz, że szybko przemieszcza się po mapie możesz spokojnie zacząć nękać go atakami.
- Kiedy usłyszysz, że Viktor włączył swoją super zdolność staraj się nie wychylać lub schować za którąś z przeszkód naturalnych. Jeśli Viktor nie ma żadnego celu w zasięgu wzroku, nie może wykorzystać ostrzału artyleryjskiego.
- Bohaterowie tacy, jak np. Androxus, Maevie lub Buck także będą sporym zagrożeniem dla Viktora ze względu na ich dużą mobilność. Bardzo szybko mogą znaleźć się na plecach Viktora i zmusić go do ewakuacji lub walki w bliskim kontakcie.
- Broń Viktora zadaje zmniejszone obrażenia na dalekim dystansie dlatego Kinessa może być poważnym zagrożeniem dla tego Bohatera.