Tyra - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Champions of the Realm Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Średni Mobilność: Mała Wytrzymałość: Niska Obrażenia: Bardzo duże Kontrola: Brak umiejętności ograniczających kontrolę ruchów przeciwnika Rola: Atakujący | + Obrażenia obszarowe + Walczy na dystans + Możliwość oznaczania celów, aby otrzymywały one zwiększone obrażenia + Bardzo duże obrażenia + Bomby zapalające | - Ciężko wygrać starcie z Bohaterami dysponującymi tarczą - Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera - Odrzut broni |
Tyra należy do grupy postaci Atakujących, a więc jej głównym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń. Z uwagi na funkcję jaką pełni, Tyra nie jest zbyt wytrzymałym Bohaterem dlatego najlepiej czuje się na tyłach własnej drużyny skąd może spokojnie ostrzeliwać przeciwników. W walce Tyra korzysta z szybkostrzelnego karabinu, a w swoim asortymencie posiada umiejętności, które pozwalają jej na prowadzenie skutecznej wymiany z przeciwnikiem. W trakcie starć drużynowych, Tyra może wykorzystać Bomby Zapalające, które zadają obrażenia na dość sporym obszarze, a także strzelać Granatami, które również zadają obrażenia obszarowe. Gdy Tyra aktywuje swoją super zdolność jest prawie nie do pokonania w bezpośrednim starciu 1 na 1.
Umiejętności
Umiejętności Tyry nie są zbyt trudne do opanowania, ale warto dokładniej poznać ich działanie, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał w trakcie walki. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.
Auto Rifle
AUTO RIFLE W walce Tyra korzysta z szybkostrzelnego karabinu, który mieści 26 naboi w magazynku. Przy strzelaniu seriami pociski wylatują z lufy z opóźnieniem 0.09 sekundy, a każdy z nich zadaje 120 obrażeń. Broń Tyry najskuteczniejsza jest na średnim i krótkim dystansie. Gdy cel znajduje się bardzo daleko, Tyra zadaje zmniejszone obrażenia. Warto tutaj zaznaczyć, że przy strzelaniu seriami trzeba korygować położenie karabinu, aby zniwelować odrzut broni. Strzały w głowę zadają dodatkowe obrażenia. |
Skuteczność broni
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, broń Tyry zadaje zwiększone obrażenia przy strzale w głowę. Przy strzelaniu z karabinu nie bez znaczenia jest odległość w której Bohater znajduje się od przeciwnika. Z dalekiego dystansu będzie zadawać zmniejszone obrażenia.
Odrzut broni przy strzelaniu
Szybkostrzelny karabin Tyry ma dość spory odrzut także w trakcie strzelania trzeba korygować jego położenie, aby zniwelować rozrzut pocisków. Na powyższym obrazku można zauważyć, że przy strzelaniu z bardzo bliskiej odległości pociski zostały wystrzelone w skupisku. Wystarczy odejść nieco od celu, a rozrzut staje się znacznie większy. Najlepsze rezultaty daje strzelanie krótkimi seriami, około 8 pocisków.
Nade Launcher
NADE LAUNCHER Tyra wykorzystuje granatnik, aby wystrzelić pocisk, który zadaje 700 obrażeń na bardzo małym obszarze. Należy tutaj wspomnieć o tym, że Tyra może zostać zraniona przez wystrzelony granat gdy znajduje się w polu jego rażenia. |
Działanie umiejętności Nade Launcher
Granatnik wystrzeliwuje pocisk na bardzo daleką odległość, jeśli odpowiednio ustawisz lufę karabinu. Jeśli zależy Ci na dalekim zasięgu musisz celować po paraboli unosząc lufę karabinu nieco do góry. Nade Launcher zadaje takie same obrażenia z bliska, jak i z daleka.
Fire Bomb
FIRE BOMB Tyra rzuca bombą zapalającą w wybranym kierunku, która po detonacji na 6 sekund tworzy obszar objęty płomieniami. Przeciwnicy znajdujący się w obszarze działania umiejętności otrzymują obrażenia równe wartości 9% ich maksymalnych punktów zdrowia co 0.6 sekundy. |
Działanie umiejętności Fire Bomb
Użycie Fire Bomb tworzy na pewnym obszarze falę płomieni, która rani przeciwników znajdujących się w obszarze działania umiejętności. Warto tutaj zaznaczyć, że Bohaterowie Obrony z uwagi na większą pulę zdrowia, otrzymują zwiększone obrażenia stojąc w płomieniach dlatego też umiejętność ta jest wielce pomocna w trakcie przejmowania punktów strategicznych. Należy tutaj wspomnieć także o tym, że Tyra znajdując się w obszarze działania Fire Bomb również otrzymuje obrażenia, ale znacznie mniejsze od przeciwników.
Hunter's Mark
HUNTER'S MARK Tyra oznacza wybrany cel na 6 sekund. Przeciwnicy objęci działaniem tej umiejętności zostają odkryci przez co można śledzić ich obecność na mapie, a także będą otrzymywać 15% więcej obrażeń od podstawowych ataków Tyry. |
Działanie umiejętności Hunter's Mark
Za pomocą Hunter's Mark możesz oznaczać cele, które znajdują się nawet na drugim końcu mapy, jeśli oczywiście będziesz w stanie je namierzyć. Przydatne jest to zwłaszcza jeśli korzystasz z karty Legendarnej Hunting Party, która sprawia, że z oznaczenia Hunter's Mark mogą również korzystać Twoi sojusznicy.
Crossfire
CROSSFIRE Tyra zwiększa swoje możliwości bojowe zyskując bonusy do następujących statystyk:
|
Talie
Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.
Wybór karty Legendarnej
HUNTING PARTY Poniższe talie zostały dopasowane specjalnie do wybranej karty Legendarnej. Dzięki karcie Hunting Party, Tyra może oznaczyć Znakiem Łowcy wybrany cel w taki sposób, aby otrzymywał on zwiększone obrażenia od podstawowych ataków od wszystkich członków drużyny. Dzięki temu w znaczny sposób zwiększa się możliwości ofensywne zespołu. Przydatne jest to przede wszystkim w trakcie eliminacji bardziej opancerzonych przeciwników. Biorąc pod uwagę fakt, że umiejętność Hunter's Mark działa na bardzo daleką odległość, nawet nie uczestnicząc w walce możesz oznaczyć cel, aby zwiększyć obrażenia całej drużyny. |
Wariant pierwszy
Ranger IV - 4 punkty
Za sprawą tej karty czas schłodzenia umiejętności Hunter's Mark zostanie obniżony aż o 4 sekundy. Dzięki temu będziesz w stanie oznaczać większą ilość celów w trakcie rozgrywki.
Favored Quarry III - 3 punkty
Czas działania umiejętności Hunter's Mark zostaje wydłużony o 3 sekundy. Dzięki temu Twoja drużyna będzie mieć aż 9 sekund na eliminację oznaczonego celu. Szczególnie przydaje się to w trakcie walki z Bohaterami Obrony.
Hunting Season III - 3 punkty
Karta, która zapewni nieco przeżywalności. Po eliminacji celu oznaczonego za pomocą Hunter's Mark, Bohater odzyska 600 punktów zdrowia. W połączeniu z przedmiotem specjalnym Kill to Heal będziesz w stanie uleczyć się nawet na połowę maksymalnych punktów życia Tyry.
Primal Might I - 1 punkt
Po wyeliminowaniu przeciwnika wszystkie czasy schłodzenia zostają obniżone o 10%.
Quick Release I - 1 punkt
Za sprawą tej karty można obniżyć nieco czas przeładowania karabinu po użyciu umiejętności Nade Launcher.
Wariant drugi
Survivalist II - 2 punkty
Karta, która nieco zwiększy maksymalną pulę życia Bohatera.
Napalm II - 2 punkty
Umiejętność Fire Bomb dodatkowo redukuje możliwości lecznicze przeciwników o 10%.
Hunting Season II - 2 punkty
Karta, która zapewni nieco przeżywalności. Po eliminacji celu oznaczonego za pomocą Hunter's Mark, Bohater odzyska 400 punktów zdrowia. W połączeniu z przedmiotem specjalnym Kill to Heal będziesz w stanie uleczyć się nawet na połowę maksymalnych punktów życia Tyry.
Tracker II - 2 punkty
Gdy oznaczysz cel za pomocą umiejętności Hunter's Mark, Bohater zyskuje 10% bonus do szybkości poruszania się. Biorąc pod uwagę, że karty w talii zostały dobrane w taki sposób, aby zmaksymalizować możliwość użycia tej umiejętności, bonus do szybkości poruszania się będzie aktywny przez większość czasu rozgrywki.
Favored Quarry IV - 4 punkty
Czas działania umiejętności Hunter's Mark zostaje wydłużony o 4 sekundy. Dzięki temu Twoja drużyna będzie mieć aż 10 sekund na eliminację oznaczonego celu. Szczególnie przydaje się to w trakcie walki z Bohaterami Obrony.
Przedmioty
Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.
Wariant pierwszy
HAVEN W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Haven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.
| |
MORALE BOOST Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoją super umiejętność, a to z kolei przełoży się na częstotliwość jej używania. Super umiejętność Tyry daje nie lada przewagę nad przeciwnikiem w trakcie starcia 1 na 1, ale także jest równie pomocna w walce drużynowej.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Atakujący przeważnie zdobywają dużą ilość zabójstw i asyst dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
|
Wariant drugi
BLAST SHIELD Jeśli w drużynie przeciwnej znajdują się Bohaterowie, którzy zadają spore obrażenia obszarowe, warto wtedy zdecydować się na Blast Shield zamiast Haven. Przedmiot ten redukuje otrzymywane obrażenia obszarowe. W innym przypadku lepiej zostać przy tym drugim przedmiocie.
| |
LIFE RIP Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie w stanie odzyskiwać nieco zdrowia w trakcie strzelania z karabinu. Z uwagi na to, że Tyra wyposażona została w szybkostrzelny karabin, Life Rip może zapewnić Bohaterowi nieco przeżywalności.
| |
CAUTERIZE Strzały Twojego Bohatera będą obniżać zdolności lecznicze przeciwników. Z uwagi na to, że Tyra walczy na odległość może spokojnie ostrzeliwać przeciwników i redukować ich możliwości lecznicze. Jeśli w drużynie przeciwnej nie ma żadnej postaci leczącej, ale za to przeciwnicy dysponują tarczami ochronnymi, można pokusić się o wybór przedmiotu Wrecker, aby szybciej niszczyć ich tarcze.
|
Porady ogólne
- Tyra jest postacią zasięgową dlatego najlepiej zajmuj pozycję na tyłach własnej drużyny lub za jakąś przeszkodą terenową. Nie pchaj się do walki w pierwszej linii lub do odbijania punktu strategicznego.
- Nigdy nie stój w jednym miejscu! Zadbaj o to, aby pozostawać w ciągłym ruchu, nawet w trakcie strzelania do przeciwników. W ten sposób znacznie utrudnisz eliminację Twojego Bohatera.
- Pamiętaj, że Tyra nie traci na mobilności w trakcie strzelania więc możesz spokojnie zmieniać swoje położenie nie przerywając ostrzału.
- Bomby Zapalające zadają większe obrażenia Bohaterom Obrony. Wykorzystaj to w trakcie walki o punkt strategiczny, aby wykurzyć wrogich Obrońców z objętej przez nich pozycji.
- Bomby Zapalające mogą zranić Tyrę, jeśli znajduje się ona w obszarze ich działania. Należy jednak brać pod uwagę, że odnosi ona znacznie mniejsze obrażenia niż przeciwnicy.
- Przed przystąpieniem do walki upewnij się, że Twoja broń jest w pełni naładowana, aby móc oddać jak najwięcej strzałów.
- Staraj się grać w pobliżu przeszkód terenowych za którymi zawsze będziesz w stanie się schować, aby podleczyć Bohatera lub przeładować broń.
- Jeśli to możliwe, strzelaj seriami złożonymi z maksymalnie 8 naboi, aby zniwelować rozrzut broni.
- Nade Launcher wystrzeliwuje pociski na bardzo daleką odległość. Możesz w ten sposób dobić uciekającego przeciwnika. Pamiętaj, że gdy wykorzystując tę umiejętność możesz także zranić Tyrę, jeśli znajduje się w obszarze rażenia pocisku.
- Hunter's Mark oznacza wybrany cel na 6 sekund. Jest to świetna umiejętność, która pozwoli Ci na szybsze poradzenie sobie z bardziej opancerzonymi przeciwnikami. Pamiętaj, że odpowiedni dobór kary Legendarnej może sprawić, że Twoi sojusznicy również będą zadawać zwiększone obrażenia na oznaczonym celu.
- Poruszając się po mapie staraj trzymać się blisko ścian lub innych przeszkód naturalnych, aby nie wystawić się na obstrzał ze strony snajperów.
- Hunter's Mark działa na bardzo daleką odległość. Możesz oznaczyć cel znajdujący się na drugim końcu mapy jeśli tylko jesteś w stanie go namierzyć.
- Jeśli korzystasz z karty Legendarnej Hunting Party, pamiętaj, aby jak najczęściej oznaczać przeciwników żeby Twoja drużyna mogła zadawać zwiększone obrażenia.
- Aktywacja Crossfire zwiększa możliwości bojowe Tyry. Pamiętaj, że w trakcie korzystania z tej umiejętności nie musisz martwić się o przeładowywanie broni więc strzelaj ogniem ciągłym.
- Za pomocą umiejętności Fire Bomb możesz odciąć drogę ucieczki przeciwnikom znajdującym się w ciasnym przejściu.
- Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
Kontra
- Każda postać z umiejętnością zakradania się, jak np. Skye będzie poważnym zagrożeniem dla Tyry.
- Kiedy usłyszysz, że Tyra aktywowała swoją super zdolność, staraj się nie wchodzić w walkę w bezpośrednim kontakcie ponieważ będziesz otrzymywać znacznie większe obrażenia.
- Bohaterowie tacy, jak np. Androxus, Maevie lub Buck także będą sporym zagrożeniem dla Tyry ze względu na ich dużą mobilność. Bardzo szybko mogą znaleźć się na plecach Twojej postaci i zmusić Cię do ewakuacji.
- Broń Tyry zadaje zmniejszone obrażenia na dalekim dystansie dlatego Kinessa może być poważnym zagrożeniem dla tego Bohatera.
- Lex może być śmiertelnym zagrożeniem dla Tyry ze względu na możliwość całkowitej eliminacji celów gdy ich zdrowie spada poniżej 65%. W ten sposób może szybko wyeliminować Tyrę gdy ta wkroczy do starcia drużynowego.