Tryby gry i mapy Paladins Champions of the Realm Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Aktualnie w Paladins: Champions of the Realm gracze otrzymali do dyspozycji dwa podstawowe tryby gry: Siegie (Oblężenie) i Payload (Ładunek). Na pierwszy rzut oka obydwa tryby mogą wyglądać tak samo jednak gdy przyjrzeć im się trochę bliżej, różnią się między sobą dość znacznie.
Siege (Oblężenie)
W trybie Oblężenia każda drużyna stara się zdobyć 4 punkty, aby wygrać rozgrywkę. Punkty przyznawane są za następujące osiągnięcia:
- Przechwycenie punktu kontrolnego
- Przetransportowanie ładunku do bazy przeciwnika
- Zablokowanie transportowanego przez przeciwników ładunku i wytrzymanie do końca regulaminowego czasu rundy
Po każdej rozegranej rundzie gracze zaczynają kolejną od własnej bazy. W trakcie rozgrywki dostępny jest sklep z przedmiotami. Oprócz standardowego zdobywania kredytów poprzez eliminowanie przeciwników, eskortowanie ładunku itd. każdy gracz z drużyny otrzymuje bonus w postaci 300 Kredytów po wygranej rundzie. W trakcie rozgrywki należy pamiętać, że przy przejmowaniu punktu w okręgu musi stać co najmniej jeden z sojuszników. To samo tyczy się eskortowanego ładunku - aby cała operacja doszła do skutku przy wagoniku musi znaleźć się któryś z sojuszników. Trzeba tutaj wspomnieć także o tym, że gdy przeciwna drużyna znajdzie się w obszarze przechwytywania punktu lub przy eskortowanym wagoniku, operacja zostaje przerwana. Po wyeliminowaniu zagrożenia (lub też nie) postęp misji zostaje wznowiony dla którejś z drużyn.
Payload (Ładunek)
W rozgrywce Payload drużyny zostały podzielone na Atakujących i Obrońców. Drużyna Atakujących musi przetransportować ładunek do punktu kontrolnego znajdującego się przy bazie przeciwnika, a drużyna Obrońców stara się im to uniemożliwić. Runda kończy się gdy Atakujący dostarczą ładunek na wyznaczone miejsce lub gdy Obrońcom uda się zatrzymać wagonik i przetrzymać na tyle długo, aby upłynął czas przeznaczony na daną rundę. Po rozegranej rundzie drużyny zamieniają się stronami, a na mapie zostaje zaznaczony punkt do którego udało się przetransportować wcześniejszy ładunek. Gra kończy się gdy któraś z drużyn wygra 2 rundy. Dodatkowe reguły w Payload:
- Zawodnicy z drużyny defensywnej mają około 50 sekund na rozstawienie się na dogodnych pozycjach i przyjęcie ataku.
- Drużyna ofensywna wychodzi z bazy dopiero po upływie określonego czasu i od razu zaczyna próbę dostarczenia ładunku.
- Zakupy w sklepie są dostępne, ale resetują się po każdej rundzie.
Mapy
Do dyspozycji graczy zaprojektowano 10 dużych i bardzo dobrze wykonanych map. Znajdziesz na nich punkty wysokościowe dla snajperów, kryjówki, różnego rodzaju przejścia, tunele bądź pomieszczenia i wiele innych przeszkód terenowych. Jednym słowem wszystko, aby jak najbardziej urozmaicić rozgrywkę i umożliwić wymyślanie coraz to nowych strategii. Należy zwrócić uwagę na to, że mapy zostały przyporządkowane do poszczególnych trybów i prezentują się następująco.
Siege
W mapach Oblężniczych w samym ich centrum znajduje się punkt strategiczny o który drużyny muszą zawalczyć na początku rozgrywki. Od tego punktu rozchodzą się dwie jednakowo długie drogi, które służą do eskortowania wózka z ładunkiem. Mapy Oblężnicze to:
- Frog Isle
- Jaguar Falls
- Serpent Beach
- Fish Market
- Timber Mill
- Frozen Guard
- Ice Mines
Payload
Mapy Payload nie mają wyznaczonego strategicznego punktu do przejęcia. Wózek z ładunkiem pojawia się w bazie Obrońców, którzy mają stawić opór Atakującym. Po zmianie stron każda z drużyn musi przebyć odcinek takiej samej długości, aby dostarczyć ładunek we wskazane miejsce. W rozgrywce Payload możesz uczestniczyć na mapach:
- Outpost
- Hidden Temple
- Forstbite Caverns
Poradnik powstał we współpracy z twórcami gry Paladins firmą Hi-Rez Studios.
Grę możesz pobrać za darmo tutaj.