Maeve - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Champions of the Realm Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Wysoki Mobilność: Bardzo duża Wytrzymałość: Niska Obrażenia: Bardzo duże Kontrola: Brak umiejętności ograniczających kontrolę ruchów przeciwnika Rola: Flanker | + Bardzo duże obrażenia + Mobilność + Atakuje z dystansu + Możliwość zawężenia pola widzenia przeciwników + Możliwość leczenia | - Szybkość postaci może sprawiać nie lada problemy - Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera - Rzucane noże lecą po paraboli |
Maeve jest postacią Flankującą, a więc przeważnie walczy na tyłach przeciwnika. W walce korzysta z noży do rzucania, które są w stanie zadawać bardzo dotkliwe obrażenia. Jako typowy zabójca nie nadaje się do walki w pierwszej linii. Co więcej, zaangażowanie się tego Bohatera w walkę na pierwszym froncie lub bezpośrednio przy przejmowaniu punktu, przeważnie kończy się jego śmiercią ze względu na niską pulę zdrowia i słabą wytrzymałość na obrażenia.
Pomimo wcześniej wspomnianej podatności na obrażenia, Maeve jest bardzo szybką postacią i dysponuje możliwością podwójnego skoku dzięki czemu może bardzo sprawnie przemieszczać się po mapie i zaskakiwać przeciwników atakami nawet z najdziwniejszych pozycji, jak np. z powietrza. W swoim asortymencie, Maeve ma do dyspozycji umiejętności, które przyśpieszają jej prędkość ruchu, skracają dystans do/od przeciwnika, ograniczają widoczność przeciwników lub uwalniają Maeve od negatywnych efektów. To wszystko sprawia, że Maeve jest poważnym zagrożeniem dla każdej drużyny.
Umiejętności
Umiejętności Maeve mogą przysporzyć sporo problemów, tym bardziej początkującym graczom więc warto dokładniej poznać ich działanie, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał w trakcie walki. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.
Daggers
DAGGERS Maeve walczy za pomocą sztyletów do rzucania, którymi może miotać co 1 sekundę. Sztylety nie posiadają limitu amunicji. Maeve wyrzuca dwa sztylety w wybranym kierunku, jeden po drugim, a każdy z nich liczony jest jako osobny pocisk więc może zdarzyć się tak, że tylko jeden z nich trafi w cel. Każdy sztylet zadaje po 450 obrażeń bez możliwości zadania dodatkowych obrażeń przy wycelowaniu w głowę. Warto tutaj zaznaczyć, że przy celowaniu w przeciwnika znajdującego się w nieco dalszej odległości noże muszą być wyrzucone po paraboli. |
Skuteczność broni
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, nożami Maeve należy nieźle manewrować, aby trafić w cel. Jeśli przeciwnik znajduje się blisko to nie ma większego problemu, aby w niego trafić. Schody zaczynają się gdy przeciwnik znajduje się w pewnej odległości od Maeve ponieważ wtedy trzeba celować nieco do góry, aby trafić w cel opadającymi po paraboli sztyletami. Posługiwanie się bronią Maeve będzie wymagało wiele praktyki i umiejętnej oceny odległości.
Pounce
POUNCE Maeve wykonuje szybki ślizg w powietrzu w wybranym kierunku. Jeśli trafi w cel, zadaje 500 obrażeń i odbija się od celu przez co może natychmiast wykonać dodatkowy atak sztyletami. Trafiony cel zostaje nieznacznie odrzucony do tyłu co skutkuje małym opóźnieniem na wykonywanej przez niego czynności. Należy tutaj wspomnieć, że jeśli Maeve zostanie wytrącona z równowagi w trakcie korzystania z tej umiejętności, będzie w stanie wykonać drugi skok. Pounce posiada 10 sekundowy czas schłodzenia. |
Działanie umiejętności Pounce
Na powyższym obrazku można zauważyć, że po kontakcie z przeciwnikiem Maeve zadała 500 obrażeń i nieco odskoczyła od celu, wytrącając go z równowagi na krótką chwilę. W tym momencie można rzucić sztyletami z niemal 100% celnością. Wykorzystując tę umiejętność możesz wyprowadzić bardzo dobre kombo: Atak -> Pounce -> Atak. Kombinację tę można wzbogacić o jeszcze jeden ruch: Atak -> Podwójny skok w wybranym kierunku -> Atak -> Punce -> Atak.
Nine Lives
NINE LIVES Maeve wykorzystuje Nine Lives do zresetowania czasów schłodzenia umiejętności Pounce i Prowl. Co więcej, wykorzystując odpowiednią kartę Legendarną, Artful Dodgers, można dodatkowo uzyskać efekt uwolnienia ze wszystkich negatywnych efektów ograniczających kontrolę ruchów Bohatera, jak i odzyskać nieco zdrowia. Umiejętność ta jest nieoceniona w trakcie walki. Nine Lives posiada niestety aż 20 sekundowy czas schłodzenia. |
Prowl
PROWL Maeve zwiększa na 4 sekundy swoją szybkość poruszania się aż o 65% i może wykonywać skoki na dalszą odległość. Należy tutaj wspomnieć, że wykonanie jakiejkolwiek czynności lub użycie broni przerwie efekt umiejętności. Maeve dodatkowo zyskuje możliwość wykonywania 2 skoków, jeden po drugim. Prowl posiada 12 sekundowy czas schłodzenia. |
Midnight
MIDNIGHT Maeve tworzy na 4 sekundy obszar ciemnej mgły dookoła siebie przez co ogranicza widoczność przeciwników znajdujących się w pobliżu. Należy tutaj wspomnieć, że jeśli Maeve znajdzie się bardzo blisko celu, zostanie ona wykryta. W ocenie sytuacji mogą pomóc fioletowe okręgi dookoła postaci objętych działaniem umiejętności Midnight. Dzięki temu będziesz w stanie zorientować się w sytuacji i ocenić niebezpieczeństwo. |
Działanie umiejętności Midnight
Na powyższym obrazku można zauważyć wcześniej wspomniane fioletowe okręgi dookoła postaci objętych działaniem umiejętności Midnight. Przekroczenie zaznaczonej linii skutkuje ujawnieniem Maeve i narażeniem jej na otrzymanie obrażeń. Warto o tym pamiętać i starać się atakować z bezpiecznej pozycji.
Talie kart oraz przedmioty
Talie
Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.
Wybór karty Legendarnej
ARTFUL DODGER Poniższe talie zostały dopasowane specjalnie do wybranej karty Legendarnej. Dzięki karcie Artful Dodger, Maeve może wyzwolić się z wszelkich negatywnych statusów ograniczających kontrolę ruchów postaci, a także oczyścić się z wszystkich umiejętności zadających obrażenia rozłożone w czasie, po aktywacji umiejętności Nine Lives. Co więcej, Maeve odzyska również 500 punktów zdrowia co w wielu przypadkach może uratować życie Bohatera. |
Wariant pierwszy
Shred IV - 4 punkty
Pounce to umiejętność, która wykorzystywana jest do skracania dystansu i wyprowadzenia kombinacji więc warto zadbać o to, aby móc korzystać z tej umiejętności jak najczęściej. Dzięki karcie Shred IV obniżysz czas schłodzenia Pounce aż o 2 sekundy.
Savagery IV - 4 punkty
Za sprawą tej karty każde celne użycie umiejętności Pounce uleczy Twojego Bohatera o 280 punktów zdrowia. Z uwagi na to, że Maeve nie dysponuje dużą ilością zdrowia każde leczenie będzie wielce pomocne.
Chase I - 1 punkt
Karta, która zwiększy bonus szybkości ruchu o 10% po aktywacji umiejętności Prowl.
Predation I - 1 punkt
Maeve należy do grupy Flankerów, a więc musi sprawnie przemieszczać się po mapie. Dzięki karcie Predation I zyskasz 10% szybkości ruchu poza walką.
Patch Up II - 2 punkty
Aktywacja umiejętności Nine Lives przywraca 160 punktów zdrowia. Łącząc tę kartę z kartą Legendarną możesz odzyskać aż 660 punktów zdrowia po aktywacji Nine Lives.
Wariant drugi
Patch Up IV - 4 punkty
Aktywacja umiejętności Nine Lives przywraca 320 punktów zdrowia. Łącząc tę kartę z kartą Legendarną możesz odzyskać aż 820 punktów zdrowia po aktywacji Nine Lives.
On Edge III - 3 punkty
Powyższa talia jest oparta na umiejętności Nine Lives więc za sprawą tej kart obniżono czas schłodzenia tej umiejętności o 3 sekundy.
Savagery III - 3 punkty
Za sprawą tej karty każde celne użycie umiejętności Pounce uleczy Twojego Bohatera o 210 punktów zdrowia. Z uwagi na to, że Maeve nie dysponuje dużą ilością zdrowia każde leczenie będzie wielce pomocne.
Featherlite I - 1 punkt1
Karta, która zredukuje szybkość opadania Bohatera o 10% po użyciu umiejętności Prowl. Daje to nieco większą kontrolę nad postacią w trakcie walki.
Chase I - 1 punkt
Karta, która zwiększy bonus szybkości ruchu o 10% po aktywacji umiejętności Prowl.
Przedmioty
Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.
Wariant pierwszy
HAVEN W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Haven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.
| |
CHRONOS Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoje umiejętności dodatkowe. Dzięki temu będziesz w stanie korzystać częściej z kluczowych umiejętności: Pounce i Nine Lives co wpłynie na skuteczność Bohatera i jego przeżywalność.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Atakujący przeważnie zdobywają dużą ilość zabójstw i asyst dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
|
Wariant drugi
CHRONOS Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoje umiejętności dodatkowe. Dzięki temu będziesz w stanie korzystać częściej z kluczowych umiejętności: Pounce i Nine Lives co wpłynie na skuteczność Bohatera i jego przeżywalność.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Atakujący przeważnie zdobywają dużą ilość zabójstw i asyst dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
| |
CAUTERIZE Ataki Twojego Bohatera będą obniżać zdolności lecznicze przeciwników. Jeśli w drużynie przeciwnej nie ma żadnej postaci leczącej, ale za to przeciwnicy dysponują tarczami ochronnymi, można pokusić się o wybór przedmiotu Wrecker, aby szybciej niszczyć ich tarcze.
|
Porady ogólne oraz kontra
Porady ogólne
- Maeve należy do grupy Skrzydłowych, a do tego nie dysponuje dużą wytrzymałością i pulą zdrowia dlatego też powinna trzymać się z daleka od bezpośredniego starcia. Jej głównym zadaniem jest eliminacja samotnych celów, a nie samotne przejmowanie punktu i skupianie na sobie uwagi wroga.
- Nigdy nie stój w jednym miejscu! Wykorzystuj swoją szybkość i jak najwięcej przemieszczaj się po mapie, nawet w trakcie atakowania. W ten sposób utrudnisz przeciwnikom odpowiednie namierzenie Twojego Bohatera.
- Pamiętaj, że gdy skorzystasz z umiejętności Prowl, użycie jakiejkolwiek innej umiejętności lub rozpoczęcie ataku przerwie bonus do szybkości poruszania się.
- Pamiętaj, że umiejętność Nine Lives resetuje wszystkie czasy schłodzenia, ale sama posiada aż 20 sekundowy czas schłodzenia więc staraj się wykorzystywać tę umiejętność gdy będzie taka potrzeba.
- Naucz się odpowiednio oceniać odległość i prawidłowo wykorzystywać umiejętność Pounce. Maeve zada obrażenia jedynie wtedy gdy trafi w cel. Pounce jest umiejętnością niezbędną do wykonania kombinacji: Atak -> Pounce -> Atak.
- Kolejna przydatna kombinacja, która wymaga nieco więcej praktyki: Atak -> podwójny skok wybranym kierunku -> Atak -> Pounce -> Atak.
- Broń Maeve nie wymaga przeładowywania więc możesz cały czas z niej korzystać.
- Pamiętaj, że gdy starasz się trafić w cel znajdujący się w znacznej odległości od Twojego Bohatera musisz celować nieco wyżej, aby atak doszedł do skutku.
- Po aktywacji super zdolności Maeve staraj się nie przekraczać fioletowych linii, które oznaczają bezpieczną pozycję dla Twojego Bohatera. Znajdując się poza tymi liniami możesz czuć się trochę bezpieczniej ze względu na to, że przeciwnik nie będzie w stanie Cię dostrzec.
- Pamiętaj, że aktywowanie umiejętności Nine Lives niweluje wszelkie negatywne efekty ograniczające kontrolę ruchów Bohatera i leczy z negatywnych statusów odbierających zdrowie Bohatera w czasie.
- Maeve jest w stanie wykonywać podwójne skoki. Po aktywacji umiejętności Prowl zasięg Twojego podwójnego skoku jest naprawdę duży więc możesz to wykorzystać do zaskoczenia przeciwnika.
- Poruszając się po mapie staraj trzymać się blisko ścian lub innych przeszkód naturalnych, aby nie wystawić się na obstrzał ze strony snajperów.
- Pamiętaj, że Maeve dysponuje jedynie 1800 punktami zdrowia więc staraj się nie stać samotnie na punkcie strategicznym ponieważ możesz zostać szybko zlikwidowany/na.
- Maeve jest bardzo głośnym Bohaterem. Każda umiejętność, którą aktywujesz będzie słyszalna na dość sporym dystansie więc może to zdradzić Twoją pozycję. Co więcej, jej noże do rzucania pozostawiają za sobą dość widoczną smugę przez co przeciwnik także może zorientować się z której strony atakujesz.
- Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
Kontra
- Maeve dysponuje bardzo małą wytrzymałością i pulą zdrowia. Każda postać, która będzie w stanie ogłuszyć Maeve może być dla niej śmiertelnym zagrożeniem.
- Umiejętności Maeve, jak i samo jej poruszanie się jest bardzo dobrze słyszalne na mapie. Dzięki temu możesz zorientować się z którego miejsca Maeve atakuje.
- Jeśli Twoja postać posiada około 2500 punktów zdrowia możesz być pewny/na, że Maeve nie da rady zlikwidować Twojego Bohatera w czasie jednej kombinacji co daje Ci czas na kontratak.
- Super zdolność Cassie pozwala dostrzec przeciwników nawet w trakcie działania super zdolności Maeve. Daje Ci to możliwość odszukania przeciwnika i zlikwidowanie Maeve, aby zakończyć działanie jej umiejętności.
- Jeśli masz taką możliwość to trzymaj się blisko Bohatera, który posiada zdolność leczenia. W ten sposób Maeve nie będzie w stanie zlikwidować Twojej postaci.