Sha Lin - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Średni Mobilność: Niska Wytrzymałość: Niska Obrażenia: Bardzo duże Kontrola: Umiejętność ogłuszająca trafionego przeciwnika Rola: Atakujący | + Bardzo duże obrażenia + Możliwość ogłuszenia przeciwnika + Atakuje z dystansu + Możliwość strzelania szybkimi seriami + Potrafi znikać z pola widzenia na krótką chwilę | - Ciężko wygrać starcie z Bohaterami dysponującymi tarczą - Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera - Podatność na ataki z flanek - Bardzo mała pula zdrowia |
Sha Lin należy do grupy postaci Atakujących, a więc jego głównym zadaniem jest jak najskuteczniejsza eliminacja przeciwników. Na polu walki, Sha Lin korzysta z łuku, który jest bardzo skuteczną bronią na bliskim, średnim i dalekim dystansie. Z racji swojej roli, Sha Lin nie dysponuje dużą pulą zdrowia i wytrzymałością na obrażenia także najlepiej czuje się na tyłach drużyny skąd może bezpiecznie ostrzeliwać przeciwników. W trakcie walki możesz wykorzystywać ogłuszające strzały, strzelać szybkimi seriami pocisków lub znikać na parę sekund z pola widzenia przeciwników. Unikatową zdolnością Sha Lina jest możliwość pozostawiania miraży, czyli swoich sobowtórów, które mogą nieźle namieszać w szeregach przeciwnika i zupełnie ich zdezorientować w trakcie starcia drużynowego.
Umiejętności
Umiejętności Sha Lina mogą przysporzyć nieco problemów, zwłaszcza początkującym graczom więc warto dokładniej poznać ich działanie, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał w trakcie rozgrywki. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.
Long Bow
LONG BOW W walce, Sha Lin korzysta z długiego łuku, którym może oddawać strzał co 1.5 sekundy. Obrażenia broni uzależnione są od siły naciągu cięciwy. Maksymalne szkody, które Sha Lin może wyrządzić przy pomocy jednej strzały to 1000 obrażeń. Broń jest tak samo skuteczna na bliskim, średnim i dalekim dystansie. Należy tutaj wspomnieć także o tym, że w trakcie naciągania cięciwy, Sha Lin porusza się wolniej o 30%. |
Skuteczność broni
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, Sha Lin jest w stanie wyrządzać zróżnicowane szkody znajdując się w takiej samej odległości od przeciwnika. To, ile obrażeń zadasz, uzależnione jest od siły naciągu cięciwy. Po całkowitym naciągnięciu cięciwy, broń Sha Lina wyrządzi maksymalnie 1000 obrażeń. Bez znaczenia jest obszar trafienia przeciwnika także nie trzeba starać się celować w głowę.
Obrażenia dalekiego zasięgu
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, Sha Lin jest w stanie zadawać obrażenia nawet z bardzo dalekiej odległości. Co więcej, po maksymalnym napięciu łuku obrażenia wcale nie są mniejsze od tych, które zadaje się nawet z bliskiej odległości. Dzięki temu Sha Lin jest niezwykle groźny nawet jeśli znajduje się w znacznej odległości od celu.
Poprawne napinanie cięciwy łuku
W trakcie korzystania z łuku niezwykle istotną kwestią jest poprawne naciąganie cięciwy. Tylko całkowite jej naciągnięcie gwarantuje odpowiednią celność i wyrządzenie maksymalnych szkód. Zbyt słabe naciągnięcie cięciwy może spowodować, że strzała w ogóle nie doleci do celu. W trakcie strzelania z łuku warto obserwować celownik, ponieważ gdy zaczniesz napinać łuk, pojawi się na nim drugi okrąg, który będzie zwężał się do jego centrum. Gdy kropka celownika stanie się duża, a kryształy znajdujące się na ramieniu łuku zaczną błyszczeć, broń będzie maksymalnie naciągnięta. Należy pamiętaj o tym, że Sha Lin może poruszać się z maksymalnie naciągniętą cięciwą, jednak jego chód będzie spowolniony o 30%.
Impaler Arrow
IMPALER ARROW Sha Lin wystrzeliwuje strzałę, która po trafieniu w cel może go ogłuszyć na 1 sekundę, gdy ten znajduje się blisko ściany lub innej przeszkody terenowej. Należy tutaj wspomnieć, że Impaler Arrow zadaje takie same obrażenia, jak zwykła strzała czyli maksymalnie 1000 jednostek. Co ciekawe, po naciągnięciu łuku możesz aktywować tę umiejętność bez konieczności ponownego napinana cięciwy. |
Działanie umiejętności Impaler Arrow
Korzystając z umiejętności Imapler Arrow pamiętaj, że możesz ogłuszyć cel, który znajduje się blisko ściany lub innej przeszkody terenowej. Jeśli przeciwnik znajduje się na otwartej przestrzeni, nie warto z niej korzystać.
Planted
PLANTED Sha Lin kuca na 3 sekundy, aby przyjąć odpowiednią pozycję strzelecką, po czym oddaje serię sześciu szybkich strzałów w wybranym kierunku, a każdy z nich zadaje 800 punktów obrażeń. W trakcie trwania tej umiejętności łuk Sha Lina naciąga się 200% szybciej, a postać nie może wykonywać żadnych innych akcji. Umiejętność Planted w razie konieczności można anulować poprzez ponowne jej aktywowanie. |
Działanie umiejętności Planted
Aktywowanie umiejętności Planted uziemia Bohatera na 3 sekundy dlatego warto zadbać o odpowiednie pozycjonowanie, aby móc w razie konieczności korygować ustawienie celownika gdy przeciwnik stara się uciec za przeszkodę terenową.
Withdraw
WITHDRAW Sha Lin wykonuje odskok do tyłu, chowając się w cieniu na 2 sekundy i zostawiając miraż własnej postaci w oryginalnej pozycji. Miraż utrzymuje się w miejscu przez 3.5 sekundy i nie jest w stanie wykonywać żadnych akcji. |
Działanie umiejętności Withdraw
Na powyższym obrazku można zauważyć Sha Lina ukrytego w cieniu. Dopóki broń Sha Lina emanuje błękitnym światłem, Bohater pozostaje niewidoczny dla przeciwników. Efekt ten zostaje przerwany po wykonaniu jakiejkolwiek ofensywnej akcji. Co ciekawe, umiejętność tę można aktywować po całkowitym napięciu cięciwy przez co możesz zaskoczyć przeciwnika natychmiastowym atakiem z innej pozycji.
Heat Haze
HEAT HAZE Sha Lin ukrywa się w cieniu na 8 sekund i zyskuje 30% bonus do prędkości poruszania się. W trakcie trwania tej umiejętności, cięciwa łuku napina się 50% szybciej. Co więcej, po każdym strzale, co 2 sekundy, Sha Lin pozostawia za sobą miraż. Należy tutaj także zaznaczyć fakt, że strzelanie z łuku nie skutkuje ujawnieniem postaci więc Sha Lin jest w stanie atakować pozostając poza zasięgiem wzroku przeciwnika. |
Działanie umiejętności Heat Haze
Na powyższym obrazku można zauważyć miraże pozostawione przez Sha Lina, po aktywacji umiejętności Heat Haze. Miraże pozostawiane są tylko i wyłącznie dla zmylenia przeciwnika ponieważ same nie są w stanie wykonywać jakichkolwiek akcji.
Talie
Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.
Wybór karty Legendarnej
DESERT SHADOW Poniższe talie zostały dopasowane specjalnie do wybranej karty Legendarnej. Dzięki Desert Shadow, Sha Lin ma możliwość przebywania pod osłoną cieni aż o 3 sekundy dłużej w trakcie działania umiejętności Withdraw. Dzięki temu, umiejętność Withdraw może być świetnym sposobem na ucieczkę z niekomfortowej sytuacji lub pozwoli na odpowiednie, ofensywne pozycjonowanie postaci poza wzrokiem przeciwnika. Chowając się w cieniu na łącznie 5 sekund możesz także zaczekać na odnowienie się czasów schłodzenia pozostałych umiejętności. |
Wariant pierwszy
Master Archer IV - 4 punkty
Karta, która obniży czas schłodzenia umiejętności Planted aż o 4 sekundy. Dzięki temu będziesz w stanie korzystać z tej umiejętności znacznie częściej, co przełoży się na ogólną ilość zadawanych obrażeń.
Bullseye IV - 4 punkty
Karta za pomocą której wszystkie czasy schłodzenia zostaną obniżone aż o 40%, po zdobyciu eliminacji.
Wanderlust II - 2 punkty
Sha Lin powinien sprawnie przemieszczać się po mapie, a 10% bonus do prędkości ruchu na pewno mu w tym pomoże.
Grounded I - 1 punkt
Sha Lin nie dysponuje dużą ilością zdrowia, ani umiejętnościami, które są w stanie przywracać ten zasób. Dzięki tej karcie, Bohater będzie regenerował 50 punktów zdrowia co sekundę w trakcie działania umiejętności Planted.
Shimmer I - 1 punkt
Defensywna karta, która obniży o 10% otrzymywane obrażenia w czasie przebywania w cieniu, po aktywacji umiejętności Withdraw.
Wariant drugi
Run Them Down III - 3 punkty
Po użyciu umiejętności Impaler Arrow, Sha Lin zyska 30% bonus do prędkości poruszania się. Dzięki temu będziesz w stanie szybciej zajmować odpowiednią pozycję strzelecką.
Wanderlust IV - 4 punkty
Sha Lin powinien sprawnie przemieszczać się po mapie, a 20% bonus do prędkości ruchu na pewno mu w tym pomoże.
Master Archer II - 2 punkty
Karta, która obniży czas schłodzenia umiejętności Planted o 2 sekundy. Dzięki temu będziesz w stanie częściej korzystać z tej umiejętności, co przełoży się na ogólną ilość zadawanych obrażeń.
Bullseye II - 2 punkty
Karta za pomocą której wszystkie czasy schłodzenia zostaną obniżone o 20%, po zdobyciu eliminacji.
Skewer I - 1 punkt
Za pomocą tej karty będziesz w stanie dostrzec każdego przeciwnika na mapie, przez 1 sekundę, po użyciu umiejętności Impaler Arrow. Sylwetki przeciwników będą widoczne nawet przez przeszkody terenowe.
Przedmioty
Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.
Wariant pierwszy
HAVEN W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Haven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.
| |
MORALE BOOST Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoją super umiejętność, a to z kolei przełoży się na częstotliwość jej używania. Super umiejętność Sha Lina znacznie zwiększa jego możliwości w trakcie walki więc warto zadbać o to, aby jak najczęściej móc z niej korzystać.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Skrzydłowi wprost stworzeni się do eliminowania przeciwników dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
|
Wariant drugi
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Skrzydłowi wprost stworzeni się do eliminowania przeciwników dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
| |
NIMBLE Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej poruszał się po mapie, a to przełoży się na możliwość sprawnego zajmowania dogodnej pozycji strzeleckiej, gdy rozgrywka przenosi się do przodu.
| |
WRECKER Za sprawą tego przedmiotu broń Sha Lina będzie wyrządzać zwiększone szkody tarczom ochronnym. Przydaje się to gdy w przeciwnej drużynie znajdują się Bohaterowie dysponujący różnego rodzaju osłonami.
|
Porady ogólne
- Sha Lin jest postacią zasięgową dlatego najlepiej zajmuj pozycję na tyłach własnej drużyny lub za jakąś przeszkodą terenową. Nie pchaj się do walki w pierwszej linii lub do odbijania punktu strategicznego.
- Pamiętaj, że w trakcie korzystania z umiejętności Planted, Bohater zostaje unieruchomiony na 3 sekundy przez co będziesz w stanie korygować tylko ustawienie celownika. W celu zmiany pozycji Bohatera musisz anulować działanie umiejętności poprzez ponowne jej aktywowanie.
- Nigdy nie stój w jednym miejscu! Zadbaj o to, aby pozostawać w ciągłym ruchu, nawet w trakcie strzelania do przeciwników. W ten sposób znacznie utrudnisz eliminację Twojego Bohatera.
- Przed skorzystaniem z umiejętności Planted, oddaj chociaż jeden, maksymalnie naciągnięty strzał. Dzięki temu, pierwszy strzał wyrządzi 1000 szkód, po czym Sha Lin natychmiast zacznie wystrzeliwać salwę kolejnych pocisków.
- Kolejna przydatna kombinacja: normalny strzał -> Impaler Arrow (jeśli przeciwnik stoi przy ścianie) -> Planted. Takie kombo przeważnie kończy żywot przeciwnika.
- Pamiętaj, że możesz poruszać się po mapie z maksymalnie napiętym łukiem, jednak Bohater będzie przemieszczał się o 30% wolniej.
- Po napięciu łuku możesz włączyć umiejętność Impaler Arrow bez konieczności ponownego napinania cięciwy.
- Pamiętaj, że strzelanie z łuku w trakcie działania umiejętności Heat Haze nie ujawnia Twojego Bohatera. Postaraj się oddać wtedy jak najwięcej strzałów, aby maksymalnie wykorzystać jego super umiejętność.
- Pamiętaj, że broń Sha Lina zadaje tyle samo obrażeń bez względu na to, w którą część ciała przeciwnika trafisz.
- Pamiętaj, aby porządnie naciągnąć cięciwę przy strzelaniu z dalekiej odległości. Zbyt słaby naciąg może spowodować, że strzała w ogóle nie doleci do celu.
- Gdy znajdziesz się w kłopotliwej sytuacji możesz aktywować umiejętność Withdraw, aby schować się w cieniu. W ten sposób będziesz w stanie zmienić swoją pozycję i kontynuować przerwany atak.
- Pamiętaj, że możesz aktywować umiejętność Withdraw mając w pełni naciągniętą cięciwę. Dzięki temu będziesz w stanie wykonać natychmiastowy atak
- Zanim włączysz się do walki zawsze staraj się zaplanować zawczasu możliwość potencjalnej ucieczki.
- Staraj się grać w pobliżu przeszkód terenowych za którymi zawsze będziesz w stanie się schować, aby podleczyć Bohatera lub ponownie napiąć łuk.
- Strzelanie w trakcie skoku znacznie zmniejsza celność broni więc lepiej jest rozpocząć atak po wylądowaniu.
- Przed włączeniem umiejętności Planted upewnij się, że gdy Bohater uklęknie i zacznie oddawać strzały, przeciwnik wciąż będzie widoczny. Trzeba szczególnie uważać przy obniżeniach terenu.
- W pierwszej kolejności staraj się zlikwidować Bohaterów Wsparcia, aby nie leczyli swoich sojuszników.
- Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
Kontra
- Androxus jest świetną postacią kontrującą Sha Lina. Nie dość, że szybko może wskoczyć przeciwnikowi na plecy to dysponuje umiejętnością Reversal, która może zneutralizować efekt Imparel Arrow i Planted.
- Pamiętaj, że gdy Sha Lin aktywuje umiejętność Planted, zostaje unieruchomiony na 3 sekundy. Jest to najlepsza okazja żeby wskoczyć przeciwnikowi na plecy i go wykończyć.
- Gdy zauważysz, że strzała Sha Lina emanuje światłem, odsuń się od wszelkich przeszkód terenowych, aby nie zostać ogłuszonym ponieważ przeciwnik wykona kombinację, która zapewne zakończy żywot Twojego Bohatera.
- Zanim Sha Lin w pełni napnie cięciwę minie 1.5 sekund. W tym czasie zdążysz już oddać parę strzałów.
- Bezustannie zmieniaj pozycję, aby utrudnić przeciwnikowi wycelowanie. Jeśli chybi, będzie zmuszony ponownie napiąć łuk lub aktywować umiejętność Planted, która go unieruchomi.
- Zanim zdecydujesz się na pojedynek 1 na 1 upewnij się, że Sha Lin wykorzystał przed chwilą swoje umiejętności Impaler Arrow i/lub Planted (Nasłuchuj głośnego "reeeeadyyyy!!").