Kinessa - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Niski Mobilność: Duża Wytrzymałość: Niska Obrażenia: Bardzo duże Kontrola: Postać dysponuje minami spowalniającymi Rola: Atakujący | + Dość duża mobilność za sprawą urządzenia teleportacyjnego + Walczy na dystans + Bardzo duże obrażenia + Możliwość spowalniania przeciwników + Możliwość strzelania korzystając z trybu snajperskiego | - Ciężko wygrać starcie z Bohaterami dysponującymi tarczą - Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera - Podatność na ataki z flanek |
Kinessa należy do grupy postaci Atakujących, a więc jej głównym zadaniem jest zadawanie jak największych obrażeń. Z uwagi na funkcję jaką pełni, Kinessa nie jest zbyt wytrzymałym Bohaterem dlatego najlepiej czuje się na tyłach własnej drużyny skąd może spokojnie ostrzeliwać przeciwników. W walce Kinessa korzysta z karabinu, który może być wykorzystywany jako broń szybkostrzelna lub karabin snajperski. W swoim asortymencie posiada umiejętności, które pozwalają jej na skuteczne eliminowanie przeciwników nawet z bardzo dalekiej odległości. Dodatkowo, za sprawą min jest w stanie spowalniać wrogie cele, a urządzenie teleportacyjnie szybko zapewni jej ucieczkę nawet z najtrudniejszej sytuacji.
Umiejętności
Umiejętności Kinessy nie należą do najtrudniejszych do opanowania, ale warto bliżej je poznać przed przystąpieniem do walki. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.
Sniper Rifle
SNIPER RIFLE Podstawowym źródłem obrażeń Kinessy jest karabin, który działa w dwóch trybach: szybkostrzelnym lub snajperskim. W magazynku znajduje się 20 naboi, a każdy z nich zadaje 150 obrażeń w korpus w trybie szybkostrzelnym. Obrażenia zwiększają się przy wykorzystywaniu trybu snajperskiego. Broń Kinessy posiada dość spory odrzut przy strzelaniu seriami, ale przy korzystaniu z trybu snajperskiego można zniwelować rozrzut do zera. Czas przeładowania broni wynosi 2 sekundy. Broń zadaje zwiększone obrażenia przy strzale w głowę. |
Skuteczność broni
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, broń Kinessy zadaje zwiększone obrażenia przy strzale w głowę. Przy strzelaniu z karabinu nie bez znaczenia jest także odległość w której Bohater znajduje się od przeciwnika. Z dalekiego dystansu będzie zadawać zmniejszone obrażenia, nawet do 15 punktów. Dlatego też na daleki dystans zawsze lepiej korzystać z trybu snajperskiego.
Odrzut broni przy strzelaniu
Broń Kinessy może być wykorzystywana jako karabin szybkostrzelny, ale korzystając z tego trybu należy brać pod uwagę całkiem spory rozrzut pocisków dlatego też w trakcie strzelania trzeba korygować ustawienie broni. Na powyższym obrazku można zauważyć, że przy strzelaniu z bardzo bliskiej odległości pociski zostały wystrzelone w skupisku. Wystarczy odejść nieco od celu, a rozrzut staje się znacznie większy.
Sniper Mode
SNIPER MODE Kinessa wykorzystuje tryb snajperski karabinu, aby namierzyć cel i oddać strzał, który zadaje maksymalnie 1200 obrażeń w korpus i znacznie większe obrażenia przy strzale w głowę. W trybie snajperskim Kinessa wykorzystuje 4 pociski na oddanie jednego strzału więc jesteś w stanie oddać maksymalnie 5 strzałów bez konieczności przeładowania. Należy tutaj wspomnieć, że przy korzystaniu z trybu snajperskiego, Kinessa porusza się po mapie znacznie wolniej. |
Działanie umiejętności Sniper Mode
Przy patrzeniu przez lunetę Bohater ma nieco ograniczone pole widzenia po bokach, ale za to znacznie przybliża cel widoczny w oddali. Na powyższym obrazku zaznaczono czerwonymi okręgami pasek ładowania strzału. Kiedy dojdzie do maksimum, Kinessa odda strzał z maksymalnymi obrażeniami. Strzelając bez pełnego naładowania zadasz zmniejszone obrażenia. Co więcej, z prawej strony można zauważyć naboje, które symbolizują ilość możliwych do oddania strzałów.
Obrażenia w Trybie Snajperskim
Na powyższym obrazku można zauważyć, że strzelając w korpus Kinessa wyrządza 1200 szkód przy pełnym naładowaniu strzału. Obrażenia można zwiększyć dwukrotnie przy strzale w głowę. 2400 obrażeń wystarczy z nawiązką, aby zlikwidować mniej odporne cele wykorzystując zaledwie jeden strzał.
Obrażenia dalekiego zasięgu
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, celując w przeciwnika znajdującego się na drugim końcu mapy broń Kinessy nie traci na swojej skuteczności. Jeśli tylko uda Ci się odpowiednio wycelować będziesz w stanie zlikwidować cel, który dopiero co wystawił stopę poza własną bazę.
Oppressor Mine
OPPRESSOR MINE Kinessa może wyrzucić w wybranym kierunku maksymalnie dwie miny, które przyczepiają się do każdej powierzchni tak więc możesz umieścić je nawet na suficie. Miny zaczynają działać natychmiast po zajęciu pozycji i łączą się z najbliższym celem zadając 4 punkty obrażeń co 0.2 sekundy i dodatkowo spowalniają cel o 30%. Co więcej, przeciwnicy objęci działaniem miny będą otrzymywać o 30% zwiększone obrażenia od karabinu Kinessy. Należy tutaj wspomnieć, że wykorzystując dwie miny na jednym celu nie zwiększy się w ten sposób efektu spowolnienia lub zwiększenia obrażeń. Istotną informacją jest także to, że miny nie są w stanie namierzyć celu ukrytego w cieniu więc nie możesz w ten sposób obronić się od ataku Skye. |
Działanie umiejętności Oppressor Mine
Na powyższym obrazku rozmieszono dwie miny, które zaznaczone są żółto-niebieskim punktem. Każda z min połączyła się wiązką elektryczną z najbliższym celem. Połączenie może zostać zerwane poprzez odejście na dalszą odległość. Gdy mina zacznie działać usłyszysz charakterystyczny dźwięk co może być pomocne gdy przeciwnik próbuje zaatakować Twojego Bohatera od tyłu.
Obrażenia przy wykorzystaniu min
Cele objęte działaniem miny otrzymują obrażenia zwiększone o 30% co zaznaczone jest pomarańczową "gwiazdą". Bonus do obrażeń dolicza się zarówno do strzałów w korpus, jak i do strzałów w głowę.
Transporter
TRANSPORTER Kinessa rzuca w wybranym kierunku urządzeniem teleportacyjnym do którego przenosi się po krótkiej chwili. Umiejętność ta jest bardzo pomocna przy wycofywaniu się w bezpieczne miejsce. Pozwala także szybko przemieszczać się na odpowiednią pozycję snajperską, np. z jednego dachu na drugi bez konieczności pokonywania długiej drogi na około. Należy tutaj wspomnieć, że w trakcie korzystania z tej umiejętności, Kinessa nie będzie w stanie wykonywać żadnych innych czynności. Trzeba także zaznaczyć fakt, że teleportacja nie dojdzie do skutku jeśli Kinessa zostanie objęta jakimś negatywnym efektem unieruchamiającym postać. |
Headhunter
HEADHUNTER Kinessa przez 5 sekund może korzystać z ulepszonej wersji karabinu przez co będzie zdolna do zadawania obrażeń zwiększonych o 50% przy strzale w górną cześć ciała przeciwnika. Co więcej, po aktywacji tej umiejętności przywrócisz 5 naboi do magazynka, a strzały oddane w ciągu 5 sekund nie będą zużywać amunicji zarówno w trybie szybkostrzelnym, jak i snajperskim. |
Działanie umiejętności Headhunter
Po aktywacji super umiejętności, Kinessa na 5 sekund wchodzi w specjalny tryb w którym nie dość, że nie zużywa amunicji przy oddawaniu strzałów to jeszcze zadaje zwiększone obrażenia przy celowaniu w górną część ciała przeciwnika. Aby ułatwić celowanie na modelach przeciwników pojawiają się żółte romby, które oznaczają obszar ciała w który należy celować.
Talie kart oraz przedmioty
Talie
Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.
Wybór karty Legendarnej
EAGLE EYE Poniższe talie zostały dopasowane specjalnie do wybranej karty Legendarnej. Dzięki Eagle Eye, Kinessa będzie wyrządzać aż o 50% więcej obrażeń przy strzale w głowę co jest świetnie widoczne na obrazkach znajdujących się w niniejszym poradniku. Tak olbrzymie obrażenia wystarczą, aby zlikwidować mniej odporne cele wykorzystując zaledwie jeden strzał. Przydaje się to szczególnie w trakcie starć drużynowych kiedy bardzo szybko można wyeliminować wrogie Wsparcie. W ten sposób drużyna przeciwna będzie musiała radzić sobie bez umiejętności leczących co może postawić ich w bardzo niekorzystnej sytuacji. |
Wariant pierwszy
Prodigy III - 3 punkty
Dzięki tej karcie można zniwelować spowolnienie postaci w trakcie korzystania z trybu snajperskiego aż o 75% dzięki czemu będziesz w stanie szybciej zmieniać swoją pozycję nie wyłączając umiejętności Sniper Mode.
Amplitude I - 1 punkt
Karta dzięki której miny Kinessy będą miały większy zasięg, a to z kolei sprawi, że przeciwnik będzie musiał oddalić się na znacznie większą odległość, aby przerwać połączenie. W ten sposób zyskujesz nieco czasu co w wielu przypadkach pozwoli na eliminację uciekającego celu.
Generator I - 1 punkt
Karta, która zmniejszy nieco czas schłodzenia umiejętności Oppressor Mine dzięki czemu będziesz w stanie częściej korzystać z ich pomocy. Przyda się to szczególnie wtedy gdy będziesz musiał/a często zmieniać pozycje strzeleckie.
Quick Scope III - 3 punkty
Jak na prawdziwego i skutecznego snajpera przystało, Kinessa musi szybko przełączać się pomiędzy zwykłym trybem, a trybem snajperskim. Za pomocą tej karty możesz zredukować czas potrzebny do rozpoczęcia i zakończenia umiejętności Sniper Mode aż o 75%.
True Grit IV - 4 punkty
Karta, która zwiększy przeżywalność Bohatera. Każdy celny, maksymalnie naładowany strzał uleczy Twojego Bohatera o 300 punktów zdrowia. W połączeniu z przedmiotem Kill to Heal znacznie zwiększysz szansę na przetrwanie.
Wariant drugi
Restore IV - 4 punkty
Karta dzięki której możesz uleczyć Bohatera w trakcie korzystania z umiejętności Transporter. Nie dość, że możesz uciec z niewygodnej dla Ciebie sytuacji to dodatkowo zyskasz aż 40% maksymalnych punktów zdrowia.
Quick Scope III - 3 punkty
Jak na prawdziwego i skutecznego snajpera przystało, Kinessa musi szybko przełączać się pomiędzy zwykłym trybem, a trybem snajperskim. Za pomocą tej karty możesz zredukować czas potrzebny do rozpoczęcia i zakończenia umiejętności Sniper Mode aż o 75%.
Beam Me Up III - 3 punkty
Kolejna karta, która wpływa na działanie umiejętności Tranporter. Tym razem zwiększasz szybkość teleportacji o 30% dzięki czemu szybciej zajmiesz dogodną pozycję do oddania kolejnego strzału.
Prodigy I - 1 punkt
Dzięki tej karcie można zniwelować spowolnienie postaci w trakcie korzystania z trybu snajperskiego o 25% dzięki czemu będziesz w stanie szybciej zmieniać swoją pozycję nie wyłączając umiejętności Sniper Mode.
Octopressor I - 1 punkt
Za sprawą tej karty miny będą w stanie oddziaływać na dwóch przeciwników na raz.
Przedmioty
Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.
Wariant pierwszy
HAVEN W każdej drużynie znajdą się źródła bezpośrednich obrażeń dlatego też warto zadbać trochę o swoją przeżywalność. Przedmiot Haven redukuje otrzymywane bezpośrednie obrażenia.
| |
NIMBLE Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej poruszał się po mapie, a to przełoży się na możliwość sprawnego zajmowania dogodnej pozycji snajperskiej gdy rozgrywka przenosi się do przodu.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Atakujący przeważnie zdobywają dużą ilość zabójstw i asyst dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
|
Wariant drugi
BLAST SHIELD Jeśli w drużynie przeciwnej znajdują się Bohaterowie, którzy zadają spore obrażenia obszarowe, warto wtedy zdecydować się na Blast Shield zamiast Haven. Przedmiot ten redukuje otrzymywane obrażenia obszarowe. W innym przypadku lepiej zostać przy tym drugim przedmiocie.
| |
NIMBLE Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej poruszał się po mapie, a to przełoży się na możliwość sprawnego zajmowania dogodnej pozycji snajperskiej gdy rozgrywka przenosi się do przodu.
| |
CAUTERIZE Strzały Twojego Bohatera będą obniżać zdolności lecznicze przeciwników. Z uwagi na to, że Kinessa walczy na odległość może spokojnie ostrzeliwać przeciwników i redukować ich możliwości lecznicze. Świetnie sprawdza się to w przypadku drużyn z dużą ilością Bohaterów Obrony lub Wsparcia. Jeśli przeciwna drużyna składa się z samych Bohaterów Ataku dobrą opcją jest także zakup przedmiotu Deft Hands, aby przyśpieszyć przeładowanie broni.
|
Porady ogólne oraz kontra
Porady ogólne
- Kinessa jest postacią zasięgową dlatego najlepiej zajmuj pozycję na tyłach własnej drużyny lub za jakąś przeszkodą terenową. Nie pchaj się do walki w pierwszej linii lub do odbijania punkty strategicznego.
- Przy zajmowaniu dogodnej pozycji snajperskiej zadbaj o to, aby w razie potrzeby móc schować się za jakąś przeszkodą terenową.
- Pamiętaj, że największe obrażenia pochodzą z trybu snajperskiego. Tryb automatyczny traci na skuteczności wraz ze wzrostem odległości od przeciwnika, ale jest niezbędny w walce w bardzo bliskim kontakcie gdy nie ma czasu na odpowiednie celowanie.
- Przed zajęciem pozycji snajperskiej postaraj się o odpowiednie rozmieszczenie min. Dobrymi miejscami są ściany lub sufity. Wykorzystuj także np. krzaki w których mina będzie niewidoczna dopóki przeciwnik się do niej nie zbliży.
- Staraj się za każdym razem celować w głowę. W ten sposób zadasz olbrzymie obrażenia i będziesz w stanie sprawnie eliminować kolejne cele.
- Pamiętaj, że po włączeniu trybu snajperskiego minie chwila zanim Kinessa całkowicie naładuje strzał. Oczywiście możesz strzelać wcześniej, ale zadasz zmniejszone obrażenia.
- Jeśli wkraczaj do walki zawsze staraj się zaplanować zawczasu możliwość potencjalnej ucieczki.
- Przed przystąpieniem do walki upewnij się, że Twoja broń jest naładowana ponieważ 2 sekundowy czas przeładowania broni może być dla Ciebie zabójczy.
- Miej na uwadze fakt, że w trybie snajperskim jeden strzał zużywa 4 pociski także masz do dyspozycji maksymalnie 5 strzałów.
- Dobrym pomysłem jest pozostawianie jednej miny w pewnej odległości za własnym Bohaterem. Gdy przeciwnik znajdzie się w polu jej działania usłyszysz charakterystyczny dźwięk, który ostrzeże Cię przed niebezpieczeństwem.
- Pamiętaj, że gdy przeciwnik znajduje się w obszarze działania miny, zadajesz na tym celu obrażenia zwiększone aż o 30%.
- Wykorzystując umiejętność Transporter możesz sprawnie przemieszczać się po mapie, np. przeskakując z dachu na dach.
- W pierwszej kolejności staraj się zlikwidować Bohaterów Wsparcia, aby nie leczyli swoich sojuszników.
- Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
Kontra
- Każda postać z umiejętnością zakradania się, jak np. Skye będzie poważnym zagrożeniem dla Kinessy. Tym bardziej, że miny nie aktywują się w pobliżu Bohaterów ukrytych w cieniu.
- Każda postać dysponująca bardzo dużym burstem, jak np. Maeve może szybko poradzić sobie z Kinessą.
- Buck lub Androxus mogą być dobrymi kontrującymi wyborami ze względu na to, że mogą szybko wskoczyć na plecy Kinessy i nękać ją atakami.
- Szczególnie uważaj na otwartych przestrzeniach gdzie Kinessa może łatwo Cię namierzyć. Staraj się chować za przeszkodami terenowymi w trakcie poruszania się po mapie.
- Pamiętaj, że gdy Kinessa korzysta z trybu snajperskiego ma zawężone pole widzenia po bokach. Dzięki temu możesz łatwo zakraść się do przeciwnika z boku lub z tyłu.
- Jeśli Twój Bohater znajdzie się w obszarze działania miny, jak najszybciej wycofaj się poza zasięg spowalniającego promienia. Pamiętaj, że znajdując się pod działaniem miny nie tylko zostaniesz spowolniony/na, ale także Twój Bohater będzie otrzymywał dodatkowe obrażenia od karabinu Kinessy.