Lex - opis bohatera i taktyki | Bohaterowie w Paladins Champions of the Realm Paladins – poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: Średni Mobilność: Duża Wytrzymałość: Niska Obrażenia: Bardzo duże Kontrola: Brak umiejętności ograniczających ruchy przeciwnika Rola: Flanker | + Bardzo duże obrażenia + Mobilność + Atakuje z dystansu + Dysponuje umiejętnością niewymagająca celowania + Zdolność do natychmiastowej eliminacji przeciwników, których zdrowie spadło poniżej 65% | - Ciężko wygrać starcie z Bohaterami dysponującymi tarczą - Podatność na obrażenia i umiejętności ograniczające ruchy Bohatera - Podatność na ataki z flanek - Bardzo mała pula zdrowia |
Lex jest postacią Flankującą, a więc przeważnie walczy na tyłach przeciwnika. W walce korzysta z bliźniaczych pistoletów, które najlepiej spisują się na krótkim i średnim dystansie. Jako typowy Skrzydłowy, Lex nie dysponuje duża ilością zdrowia i wytrzymałością na obrażenia dlatego też nie nadaje się do walki w pierwszej linii. W swoim asortymencie, Lex ma do dyspozycji umiejętności, które sprawiają, że jest prawdziwym postrachem dla mniej wytrzymałych Bohaterów. Poza umiejętnością, która wystrzeliwuje samonaprowadzane pociski, Lex posiada w swoim asortymencie ślizg, którym jest w stanie skarać odległość do przeciwnika. Co więcej, jego super umiejętność pozwala na natychmiastowe wyeliminowanie celu, który posiada mniej niż 65% punktów zdrowia. Wszystko to sprawia, że Lex na polu walki jest prawdziwą "Ręką Sprawiedliwości".
Umiejętności
Umiejętności Lexa mogą przysporzyć nieco problemów, zwłaszcza początkującym graczom więc warto dokładniej poznać ich działanie, aby w pełni wykorzystywać ich potencjał w trakcie rozgrywki. Poniżej znajdziesz dokładny opis wszystkich umiejętności tego Bohatera jak i porady, które mogą przydać się w trakcie walki.
Magnums
MAGNUMS Podstawowym źródłem obrażeń Lexa są dwa bliźniacze pistolety, którymi może oddać maksymalnie 6 strzałów, każdy w odstępie 0.7 sekundy. Broń najskuteczniejsza jest na krótkim i średnim dystansie, a każdy strzał zadaje 680 obrażeń w korpus. Obrażenia zwiększają się przy strzale w głowę. Czas przeładowania broni wynosi 1.4 sekundy. |
Skuteczność broni
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, pistolety Lexa zadają zwiększone obrażenia przy strzale w głowę. Przy strzelaniu z broni nie bez znaczenia jest także odległość w której Bohater znajduje się od przeciwnika ponieważ z dalekiego dystansu będzie zadawać zmniejszone obrażenia. Każdy strzał powinien zadać 680 obrażeń w korpus, ale dzięki specjalnie dobranej karcie Legendarnej Death Hastens, obrażenia są znacznie większe gdy strzelasz w cele posiadające ponad 65% życia.
Obrażenia dalekiego zasięgu
Jak można zauważyć na powyższym obrazku, Lex jest w stanie zadawać obrażenia nawet z bardzo dalekiej odległości jednak nie są one zbyt duże - około 179 punktów obrażeń przy strzale w korpus. Czasem jednak wystarczy to do dobicia uciekającego przeciwnika.
Odrzut broni przy strzelaniu
Pistolety Lexa strzelają naprzemiennie w krótkich odstępach czasu przez co nie posiadają żadnego rozrzutu pocisków. Warto jednak pamiętać o tym, żeby celownik trzymać cały czas na przeciwniku. Aby usprawnić strzelanie możesz cały czas trzymać wciśnięty przycisk strzału korygując tylko ustawienie celownika.
In Pursuit
IN PURSUIT Lex wystrzeliwuje serię pocisków ze 100% skutecznością w najbliższy cel zadając łącznie 1050 obrażeń w ciągu 1.5 sekundy. Co ciekawe, umiejętność ta nie korzysta z naboi znajdujących się w magazynku więc po zakończeniu jej działania możesz natychmiast wznowić atak za pomocą broni. |
Działanie umiejętności In Pursuit
Na powyższym obrazku można zauważyć Lexa strzelającego serią pocisków do najbliższego celu. Korzystając z tej umiejętności nie trzeba martwić się celowaniem ponieważ Bohater zrobi to za Ciebie.
Combat Slide
COMBAT SLIDE Lex wykonuje krótki ślizg w kierunku w którym akurat jest skierowany. Warto tutaj zaznaczyć fakt, że w możesz strzelać w trakcie korzystania z tej umiejętności. Co więcej, Combat Slide nie może być aktywowany z powietrza. |
Retribution
RETRIBUTION Umiejętność ta aktywuje się automatycznie na początku rozgrywki i oznacza losowy cel, którego eliminacja zapewni Lexowi dodatkowy przypływ gotówki. Należy jednak wspomnieć o tym, że cel musi mieć akurat na koncie serię zabójstw, aby uzyskać za niego dodatkowe kredyty. Aktywacja Retribution wybiera kolejny losowy cel. |
Działanie umiejętności Retribution
Na powyższym obrazku można zauważyć cel oznaczony logiem umiejętności Retribution. Możesz zmienić aktualny cel na inny, losowy, ponownie aktywując tę umiejętność. Warto tutaj wspomnieć fakt, że przeciwnicy posiadający and głową logo umiejętności Retribution są cały czas widoczne dla Lexa nawet wtedy, gdy kryją się w cieniu.
The Law
THE LAW Lex wykonuje wyrok śmierci na celu, który posiada poniżej 65% punktów zdrowia. Trafiony cel zostaje natychmiast zlikwidowany. Jeśli użyjesz tej umiejętności na przeciwniku, który posiada więcej niż 65% punktów zdrowia, wyrządzisz 600 obrażeń i spowolnisz cel na 1 sekundę. Umiejętność ta posiada opóźnienie rzędu 1.2 sekundy więc należy pamiętać, aby cały czas namierzać wybrany cel. |
Działanie umiejętności The Law
Na powyższym obrazku można zauważyć, że Lex wykonuje wyrok śmierci na przeciwniku stojącym pośrodku. Przeciwnicy posiadający poniżej 65% dla ułatwienia zostali oznaczeni logiem skrzydeł nad ich głowami. Należy tutaj wspomnieć także o tym, że umiejętność The Law nie przebija tarcz ochronnych, wymaga dobrej widoczności i zadaje obrażenia obszarowe. Przykładowo, główny cel zostaje zlikwidowany, a pozostali przeciwnicy stojący blisko eksplozji otrzymują pewną ilość obrażeń rykoszetem.
Talie kart oraz przedmioty
Talie
Talie kart każdy gracz dostosowuje do własnego stylu gry, ale można powiedzieć, że istnieją neutralne zestawienia, które mogą sprawdzić się u każdego. Poniżej znajdziesz dwie propozycje na które warto zwrócić uwagę w trakcie poszukiwań odpowiedniej talii dla Twojego Bohatera.
Wybór karty Legendarnej
PREPARATION Poniższe talie zostały dopasowane specjalnie do wybranej karty Legendarnej. Dzięki Death Hastens, Lex będzie w stanie wyrządzać o 30% więcej szkód przeciwnikom, których zdrowie znajduje się powyżej pułapu 65%. Dzięki temu możesz znacznie szybciej rozprawić się z przeciwnikiem w trakcie starcia 1 na 1 lub za pomocą jedynie 1 - 3 strzałów przygotować cel do użycia super umiejętności, The Law. |
Wariant pierwszy
Compel IV - 4 punkty
Karta, która obniży czas schłodzenia In Pursuit aż o 4 sekundy. Dzięki temu będziesz w stanie korzystać z samonaprowadzanych strzałów znacznie częściej.
Requip III - 2 punkty
Bronie Lexa posiadają jedynie 6 naboi więc warto zadbać o to, aby móc szybko je ładować. Za pomocą tej karty odzyskasz 3 naboje po każdym użyciu umiejętności Combat Slide.
Commencement I - 1 punkt
Combat Slide to jedyna umiejętność Lexa, która zapewnia nieco mobilności. Korzystając z tej karty wydłużysz dystans ślizgu o 20%.
Conditioned I - 1 punkt
Postać Flankująca powinna sprawnie przemieszczać się po mapie. Korzystając z tej karty będziesz w stanie korzystać z 5% bonusu do szybkości poruszania się.
Fortitude III - 3 punkty
Karta, która zapewni nieco przeżywalności Bohaterowi. Każdy strzał podczas trwania umiejętności In Pursuit uleczy Bohatera o 75 punktów.
Wariant drugi
Justice Served III - 3 punkty
Karta, która zwiększy szanse na przeżycie Twojego Bohatera. Zabicie przeciwnika zregeneruje 45% maksymalnych punktów zdrowia Lexa.
The Hunted IV - 4 punkty
Za sprawą tej karty zyskasz 40% bonus wyssania życia przy atakowaniu celów objętych działaniem umiejętnością Retribution.
Warrants Out II - 2 punkty
Po użyciu umiejętności Combat Slide zyskasz 20% bonus do szybkości poruszania się. Będzie to wielce pomocne w trakcie pogoni za przeciwnikiem lub przy próbie ucieczki.
Commencement I - 1 punkt
Combat Slide to jedyna umiejętność Lexa, która zapewnia nieco mobilności. Korzystając z tej karty wydłużysz dystans ślizgu o 20%.
Fortitude II - 2 punkty
Karta, która zapewni nieco przeżywalności Bohaterowi. Każdy strzał podczas trwania umiejętności In Pursuit uleczy Bohatera o 50 punktów.
Przedmioty
Przedmioty zakupione w sklepie w trakcie rozgrywki powinny być zawsze dostosowane do drużyny przeciwnej. Wiadomo, że jeśli np. przeciwnicy nie dysponują Bohaterami zadającymi obrażenia obszarowe to nie inwestujesz Kredytów w przedmiot, który takie obrażenia redukuje. Znajdą się jednak ustawienia neutralne, które mogą być pomocne w każdym starciu.
Wariant pierwszy
CAUTERIZE Strzały Twojego Bohatera będą obniżać zdolności lecznicze przeciwników. Z uwagi na to, że Lex dysponuje bronią zasięgową będzie w stanie bezustannie nakładać ten efekt na atakowany cel.
| |
MORALE BOOST Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoją super umiejętność, a to z kolei przełoży się na częstotliwość jej używania. Super umiejętność Lexa daje nie lada przewagę nad przeciwnikiem w trakcie starcia drużynowego lub w trakcie walki o punkt strategiczny więc warto zadbać o to, aby jak najczęściej móc z niej korzystać. Możliwość natychmiastowej eliminacji przeciwnika przyda się w każdym momencie rozgrywki.
| |
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Skrzydłowi wprost stworzeni się do eliminowania przeciwników dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
|
Wariant drugi
KILL TO HEAL Po zdobyciu zabójstwa lub eliminacji Bohater odzyskuje nieco zdrowia. Skrzydłowi wprost stworzeni się do eliminowania przeciwników dlatego też wybór tego przedmiotu jest jak najbardziej odpowiedni.
| |
CHRONOS Przedmiot ten sprawi, że Twój Bohater będzie szybciej ładował swoje umiejętności dodatkowe. Dzięki temu będziesz w stanie korzystać częściej z kluczowych umiejętności: Combat Slide i In Pursuit co wpłynie na skuteczność Bohatera.
| |
WRECKER Za sprawą tego przedmiotu broń Lexa będzie wyrządzać zwiększone szkody tarczom ochronnym. Przydaje się to gdy w przeciwnej drużynie znajdują się Bohaterowie dysponujący różnego rodzaju osłonami.
|
Porady ogólne oraz kontra
Porady ogólne
- Lex należy do grupy Skrzydłowych, a więc przeważnie działa na tyłach wroga lub atakuje z najmniej spodziewanej pozycji. Ataki powinno się przeprowadzać na przeciwników już zajętych walką z innymi członkami drużyny, aby zwiększyć swoje szanse na eliminacje celu.
- Pamiętaj, że w trakcie korzystania z In Pursuit nie musisz martwić się o celowanie więc jest to świetna umiejętność do dobijania uciekającego przeciwnika.
- Umiejętność In Pursuit nie wykorzystuje amunicji więc możesz najpierw opróżnić cały magazynek i dopiero aktywować In Pursuit, aby nie musieć przeładowywać broni w trakcie starcia.
- Kolejna przydatna kombinacja z umiejętnością In Pursuit: pozostaw chociaż 1 nabój w magazynku, skorzystaj z In Pursuit i wykonaj Combat Slide, aby na końcu ślizgu mieć 4 naboje w magazynku. W ten sposób będziesz zmuszony/a do przeładowania broni znacznie później.
- Przy wykorzystaniu karty Requip otrzymasz dodatkowe naboje dopiero po zakończeniu umiejętności Combat Slide. Warto o tym pamiętać ponieważ wyczyszczenie magazynku i użyciu Combat Slide skutkuje jedynie przeładowaniem broni, a nie szybkim odzyskaniem naboi.
- Lex nie należy do postaci wytrzymałych, a więc staraj się nie szturmować bazy wroga w pierwszym rzędzie. Pozwól sojusznikom zawiązać walkę i dopiero wkrocz do akcji.
- Staraj się wykorzystywać umiejętność In Pursuit gdy tylko jest to możliwe. W ten sposób znacznie szybciej wyeliminujesz cel.
- Pamiętaj, że broń Lexa najlepiej działa na krótkim i średnim dystansie. Z dalekiej odległości nie wyrządzisz zbyt wiele szkód.
- Pamiętaj, że zadajesz zwiększone obrażenia celom posiadającym ponad 65% punktów zdrowia.
- Pamiętaj, aby w trakcie korzystania z super umiejętności cały czas trzymać celownik na odpowiednim przeciwniku ponieważ umiejętność ta posiada czas opóźnienia wynoszący 1.2 sekundy.
- Staraj się nie wykorzystywać super umiejętności na celach schowanych za tarczą ochronną ponieważ nie wyrządzisz im żadnych szkód.
- Jeśli wkraczaj do walki zawsze staraj się zaplanować zawczasu możliwość potencjalnej ucieczki. Jeśli zajdzie taka potrzeba możesz wykorzystać umiejętność Combat Slide do ucieczki.
- Przed przystąpieniem do walki upewnij się, że Twoja broń jest naładowana.
- Pamiętaj, że Lex porusza się wolniej w trakcie korzystania z The Law.
- Strzelanie w trakcie skoku znacznie zmniejsza celność broni więc lepiej jest rozpocząć atak po wylądowaniu, aby nie tracić na marne amunicji.
- Nie możesz korzystać z umiejętności Combat Slide w powietrzu. Jeśli musisz, wykonaj ślizg po wylądowaniu na ziemię.
- Pamiętaj, że umiejętność In Pursuit namierza NAJBLIŻSZY cel, co nie zawsze oznacza odpowiedni cel. Staraj się znaleźć blisko wybranego celu zanim włączysz tę umiejętność.
- W pierwszej kolejności staraj się zlikwidować Bohaterów Wsparcia, aby nie leczyli swoich sojuszników.
- Umiejętność Retribution sprawia, że Lex jest w stanie widzieć cele ukryte w cieniu więc jeśli w drużynie przeciwnej znajduje się Skye lub Maeve postaraj się oznaczyć tą postać w trakcie starcia.
- Zanim kupisz przedmioty w trakcie rozgrywki przeanalizuj najpierw kto znajduje się w drużynie przeciwnej. Swoje zakupy dostosuj do aktualnej sytuacji na mapie.
Kontra
- Buck lub Androxus mogą być dobrymi kontrującymi wyborami ze względu na to, że mogą szybko znaleźć się tuż obok Lexa.
- Kolejnym poważnym zagrożeniem dla Lexa jest Kinnesa ze względu na broń snajperską, którą wykorzystuje.
- Umiejętności Lexa, jak i samo jego poruszanie się jest bardzo dobrze słyszalne na mapie. Dzięki temu możesz zorientować się z którego miejsca Lex atakuje.
- Pamiętaj, że Lex jest w stanie natychmiast zlikwidować cel, który posiada mniej niż 65% punktów zdrowia. Jeśli masz możliwość, schowaj się za Bohaterem dysponującym tarczą lub poproś sojusznika o wyleczenie brakujących punktów zdrowia.
- Gdy usłyszysz, że Lex przygotowuje się do użycia swojej super umiejętności, schowaj się za którąś z przeszkód naturalnych, a tak nie dojdzie do skutku.
- Jeśli w drużynie przeciwnej znajduje się Lex, zadbaj o to, aby w Twojej drużynie znalazła się postać dysponująca tarczą ochronną, jak np. Barik lub Fernando. Kolejnym świetnym Bohaterem może być Mal Damba, który jest w stanie ogłuszać przeciwników i leczyć sojuszników.