[MALUS] Przegląd jednostek i instalacji - część 3 | O.R.B. poradnik O.R.B.
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Repair Ship |
Koszt: 250RU Załoga: 2 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: naprawia jednostki a sam dość dużo wytrzymuje dzięki niezłemu pancerzowi Największa wada: brak uzbrojenia powoduje, iż wymaga stałej ochrony ze strony myśliwców Zastosowanie: przede wszystkim misje, w których startujesz z ograniczonymi zasobami, wtedy lepiej jest naprawić najlepsze statki niż je bezpowrotnie stracić, w multiplayerze raczej nieprzydatny z racji zawrotnego tempa takiej zabawy |
Jamming Vessel |
Koszt: 250RU Załoga: 2 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: najlepszy do szpiegowania... Największa wada: ...i nic ponadto! Zastosowanie: w założeniach miał to być idealny statek szpiegowski, moim zdaniem jest zdecydowanie za drogi i nieprzydatny, to już lepiej poświęcić 2-3 zwykłe Fencery niż pchać się w wynalezienie i konstruowanie tego dziwactwa |
Troop Transport |
Koszt: 1000RU Załoga: 13 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: możliwość przejmowania wrogich statków Największa wada: skomplikowana procedura przejęcia statku Zastosowanie: aby w ogóle móc skorzystać z usług Troop Transport należy go nie tylko wynaleźć ale i unieruchomić (wydając polecenie Attack to Disable) wybrany wrogi statek, korzysta się z tego raczej rzadko i przeważnie w kampanii, nie polecam |
Fusion Torpedo Probe |
Koszt: 1000RU Załoga: 0 (to nie kamikadze!) Uzbrojenie: rakieta :-) Największa zaleta: ogromna siła uderzenia Największa wada: wiadomo, to rakieta jednorazowego użytku... Zastosowanie: wbrew pozorom torpedy Fusion mogą odegrać znaczącą rolę w multiplayerze, przypuszczam, że wielu graczy jest zupełnie nieprzygotowanych na taką lecącą niespodziankę, nie mogę również pominąć faktu, iż jest to bardzo widowiskowy sposób na pozbywanie się wrogich instalacji :-) |
Recon Vessel |
Koszt: 125RU Załoga: 2 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: NIEOCENIONA pomoc w KAŻDEJ misji Największa wada: brak uzbrojenia Zastosowanie: skanowanie asteroidów jest, jak już zapewne wiecie, koniecznością |
Adv Recon Vessel |
Koszt: 300RU Załoga: 2 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: ulepszone wykrywanie wrogich statków Największa wada: brak uzbrojenia Zastosowanie: statek ten jest o wiele droższy od zwykłego Recon Vessela a tak naprawdę poza nieznacznie ulepszonym pancerzem różni się tym, iż potrafi wykrywać statki korzystające z umiejętności Cloaking, w singlu praktycznie w ogóle nieprzydatny, jeśli już to w multiplayerze ale tylko wtedy gdy grasz z osobnikiem lubującym się w maskowaniu swych statków... |
Resource Base |
Koszt: 1000RU Załoga: 5 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: konieczny do kolonizowania asteroidów Największa wada: cena! Zastosowanie: kolejny NIEZBĘDNY statek, bez niego możesz zapomnieć o jakichkolwiek przychodach, szkoda tylko, że jest taki drogi, powoduje to, iż zasiedlanie mniejszych asteroid przynosi znikome zyski |
Light Fighter |
Koszt: 400RU Załoga: 5 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: konieczny do przenoszenia surowców Największa wada: niewielka ładowność połączona z brakiem uzbrojenia Zastosowanie: trzeci ze statków, które NALEŻY mieć, co ciekawe, wraz ze skolonizowaniem każdej kolejnej asteroidy jednego Light Freightera dostajemy zupełnie za darmo, warto jest jednak mieć ich więcej dzięki czemu w o wiele szybszym tempie można zająć się budową głównej floty |
Heavy Fighter |
Koszt: 750RU Załoga: 5 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: większa ładowność Największa wada: brak uzbrojenia Zastosowanie: nareszcie znakomity statek po ulepszeniach, Heavy Freighter może pomieścić 1000 ton surowca, poza tym jest wyposażony w lepszego armora a także mocniejsze silniczki pozwalające na szybsze kursy pomiędzy bazą a kolonią, jedyna wada to brak uzbrojenia |
Sensor Sattelite |
Koszt: 150RU Załoga: 0 Uzbrojenie: brak Największa zaleta: nieznacznie zwiększone pole widzenia Największa wada: brak innych funkcji Zastosowanie: w mojej opinii znikome, to już bardziej opłaca się zainwestować te pieniądze w 3 Fencery lub jakiś mocniejszy statek i nimi patrolować okoliczne sektory (a w przypadku ataku wystawić je do walki) |
Gun Array |
Koszt: 250RU Załoga: 0 Uzbrojenie: cztery działka maszynowe DH-200 Największa zaleta: dobre do ochrony statku-matki... Największa wada: ...i tylko do tego Zastosowanie: jedno - ochrona statku-matki, co prawda w tej roli spisują się nieźle ale lepiej jest chyba zainwestować w jakieś dobre statki niż to cudo |
Beam Array |
Koszt: 500RU Załoga: 0 Uzbrojenie: cztery działka plazmowe BHA-2 Największa zaleta: o wiele większa siła ognia Największa wada: 500RU za głupie działko? Zastosowanie: wyłącznie jako ochrona statku-matki, muszę przyznać, iż spisuje się o wiele lepiej niż Gun Array, warto inwestować ale tylko wtedy gdy liczysz się z częstymi, namolnymi atakami wroga (nieważne czy jest on żywy czy martwy :-)) |
Orbital Shipyard |
Koszt: 1000RU Zastosowanie: niezbędny upgrade, aby móc zacząć budować statki z klasy Capital, inwestuj tylko wtedy gdy możesz sobie pozwolić na wybudowanie kilku Destroyerów lub jeszcze lepszych modeli |