[ALYSSIAN Misja 5] Gathering of the Paths | O.R.B. poradnik O.R.B.
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Początkowy cel: Zbadać Energy Portal (na zachodzie)
Poziom trudności: 9/10
Jednostki na starcie: te, które przetrwały poprzednią misję
Bazy na starcie: Statek-matka [Starbase]
Opis przejścia:
Teraz już chyba wiesz, dlaczego tak bardzo w poprzedniej misji nudziłem na temat pilnowania jednostek :-) Czym więcej będziesz ich miał tym prostszy będzie sam start. Jeśli pozostał Ci Recon Vessel to skieruj go do zeskanowania dwóch dużych asteroidów znajdujących się przy Starbase (6100 i 7000RU). Wybuduj dwa Resource Base i skieruj je do tych asteroidów. W międzyczasie wyślij któryś ze statków posiadających funkcję Cloak do zaznaczonego portalu. |
Nowe cele: Zniszczyć jednostki Malus, Alyssian Outpost nie może zostać zniszczony
Wróć jednostkami do bazy i rozpocznij mozolne budowanie głównej floty. Zanim jednak zaczniesz budować jakiekolwiek jednostki warto by się chyba było zainteresować nowymi wynalazkami. W końcu wróg w tej części misji jest wyjątkowo spokojny a na dodatek pod ręką mamy dwa cenne w surowce asteroidy. Ja osobiście polecałbym skupić się na dwóch rzeczach: V Auto Labs (więcej oficerów) oraz prototypie pierwszego statku Capital - Righteous. W tym drugim przypadku czeka Cię długa droga wynajdywania elementów, które się na niego składają, chociaż jeśli dwie misje wcześniej zainwestowałeś w kilka wynalazków to powinieneś mieć już wszystko poza V Ion Drive (600RU) oraz V Intermediate Chassis (600RU). Na koniec wybuduj prototyp oraz dwa sprawne egzemplarze, które dołącz do floty. Resztę limitu jednostek przeznacz na Starfightery lub kilka Invaderów (wtedy jednak musiałbyś się dodatkowo postarać o wynalezienie tego statku). Uwaga! Nie możesz zapomnieć o wschodnim asteroidzie (skolonizowanym), ma on wyjątkowo rzadką tendencję do poruszania się (na dodatek tam gdzie nie powinien :-)). Pilnuj go jeśli nie chcesz, aby był wystawiony na ataki wrogów.
Ruszaj na zachód. Po drodze natrafisz na Aldar Gate a kawałek dalej na Repair Base (B). Zanim ją jednak zaatakujesz zajmij się wrogim Carrierem, który tu przyleci. Po zniszczeniu kolonii leć na płn-zach. | |
Musisz jak najszybciej odnaleźć i zniszczyć Unarmed Carrier. To właśnie dzięki temu statkowi Malusowie mogą sobie pozwolić na konstruowanie jednostek. Jeśli go zniszczysz ich rola w tym sektorze spadnie praktycznie do zera. | |
Na północy znajdziesz kolonię, którą oczywiście zniszcz. Może się zdarzyć tak, że jest jeszcze na niej ponad 2000RU, wtedy warto ją ponownie zasiedlić. Na koniec będziesz musiał wyeliminować WSZYSTKIE jednostki Malus z tego sektora, także Recon Vessel i Light Freightery. Dopiero gdy to wykonasz ukaże się scenka. |
Nowy cel: Podprowadzić swoje jednostki do działającego portalu Aldar
Zaczekaj aż Twoje harvestery pozbierają surowce z asteroidów i ruszaj w to miejsce. Dość długa scenka i... pojawiasz się na zupełnie nowej planszy. |
Nowy cel: Zbadać artefakt Aldar
Musisz udać się na płn-wsch w celu zbadania kolejnego artefaktu Aldarów. Niestety, pozbawiony zostałeś wsparcia z bazy, ale za to masz do dyspozycji wszystkie jednostki, które skierowały się w stronę portalu. Już na samym początku zostaniesz zaatakowany przez kilka grup przeciwników. Początkowo będą to tylko słabe Pody, ale z czasem zaczną pojawiać się coraz lepsze jednostki. Musisz lecieć na północ. Tak się składa, że przelatujesz pomiędzy dwiema wrogimi bazami, z których to będą nadciągały kolejne ataki. Po dotarciu do Aldar Artifact pojawi się scenka.
Nowe cele: Zniszczyć oddział szturmowy Kyulek, Seethe nie może zostać zniszczony, aktywować statki Aldar poprzez podlatywanie do nich, zniszczyć nadciągające siły przeciwnika
Musisz się śpieszyć. Na początek musisz odeprzeć atak z południa. Zaatakują Cię spore grupki BiPodów a także jeden Ktu-Pod. To jednak na koniec. Za chwilę pojawi się scenka i nowe cele. Musisz chronić Seethe'a a przy okazji jak najszybciej uaktywnij pozostałe statki Aldar. Kilka jednostek pozostaw na miejscu, pozostałe roześlij w dwa kluczowe miejsca oznaczone błękitnym kolorem. Zadanie to wymaga błyskawicznej reakcji ponieważ w przeciwnym przypadku zostaną one zniszczone przez nadciągające siły wroga. Poza tym bez wsparcia krążowników Aldar raczej nie poradzisz sobie z nadciągającą inwazją. Przygotuj się na ostrą jatkę. | |
W Twoją stronę leci kilka potężnych gigantów wspomaganych przez hordy myśliwców. Giganty, o których wspominam to potężne Gatherery. Oprócz tego zaatakuje Cię kilka Ktu-Podów. Te eliminuj w pierwszej kolejności, korzystaj z potężnej siły ognia podległego Ci Seethe'a i pozostałych statków Capital (w szczególności tych od Aldarów ale i posiadanych Righteous). Musisz odeprzeć kilka potężnych ataków wroga. Tyle dobrze, że przynajmniej wiesz (dzięki zaznaczonym portalom), z których stron będą one nadciągały. Podczas tych walk wszystkie pozostałe jednostki (niemilitarne) trzymaj przy północnej krawędzi planszy. |
Nowy cel: Odeskortować Seethe'a do bramy
Ruszaj WSZYSTKIMI BOJOWYMI jednostkami na południe. Tuż przy samej bramie zaatakuje Cię kolejna potężna grupa. Będzie to 10 Spawnów, Ktu-Pod, Gatherer i 10 TriPodów. Musisz je wszystkie pokonać. Oczywiście zanim udasz się na południe możesz podreperować swoje jednostki a także na nowo potworzyć formacje. Przekrocz bramę a znajdziesz się w dobrze znanym sektorze. |
Nowy cel: Zniszczyć wszystkie pozostałe jednostki Malus
Spauzuj grę. Ogień skieruj na Destroyerze, który znajduje się najbliżej. Po jego usunięciu wyślij część swoich oddziałów do statku-matki, który atakowany jest przez wrogiego Destroyera. Najlepiej do tego celu nadadzą się statki Righteous, oczywiście jeśli je nadal posiadasz. Po wykończeniu wszystkich jednostek zgrupuj swoje oddziały przy statku-matce. |
Nowy cel: Podprowadzić Seethe'a do aktywnej bramy (zachód)
Zaznacz WSZYSTKIE jednostki i ruszajcie w kierunku zachodniego portalu. Po dotarciu na miejsce pokaże się krótka scenka. Uff! To już koniec tego arcydługiego etapu!