[ALYSSIAN Misja 4] The Path of the Gods | O.R.B. poradnik O.R.B.
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Początkowe cele: Zbadać bazę Aldar, przeskanować Asteroid Pod
Poziom trudności: 6/10
Jednostki na starcie: Repair Ship x2, Starchaser C x3, Hybrid Interceptor x4, Hybrid Duelist x2, Light Freighter x2, Defender M x3, Justice II x4, Recon Vessel
Bazy na starcie: Brak
Opis przejścia:
Misja ta może sprawić co niektórym graczom sporo kłopotów ale jeśli tylko zastosujesz się do kilku sugestii zawartych w tej solucji powinieneś ją ukończyć bezproblemowo. Najważniejsza sprawa to różnorodność Twoich jednostek bojowych. Wykorzystuj ją! Najlepiej jest stworzyć trzy grupy: jedną złożoną ze Starchaserów C, drugą z pozostałych myśliwców i wreszcie trzecią, w skład której wejdą jednostki zaopatrzenia (Recon Vessel, Repair Ship, Light Freighter). Ruszajcie na wschód do zaznaczonego celu. Jest to baza pradawnej rasy Aldar. | |
Podleć bliżej. Pojawi się krótka scenka a Ty otrzymasz zupełnie nowy statek - Aldar Fighter. |
Nowe cele: Aldar Fighter nie może zostać zniszczony, dotrzeć do Aldar Gate
W tym momencie rozpocznie się pierwszy zmasowany atak wrogich jednostek. Będą to głównie Pody (około 3-4) aczkolwiek nie zabraknie również BiPodów (1-2). Mając jeszcze załączoną pauzę wybierz Aldar Fightera i funkcję Hyperspace, dzięki temu ucieknie atakującym jednostkom. Do ataku wyślij swoje najlepsze myśliwce. Po skończonej walce podleć oczywiście Repair Shipami i dokonaj niezbędnych napraw. Uwaga! Nie możesz zapominać o tej czynności, tym bardziej, iż wyjątkowo nie musisz się śpieszyć!
Utwórz na nowo formacje i ruszajcie na północ. Po doleceniu do pierwszych asteroidów zatrzymaj się na chwilę. Wyślij Recon Vessela i kilka myśliwców na płn-zach. Dolecisz do Asteroid Poda. Recon Vessel automatycznie go zeskanuje. Niestety, zostaniesz zaatakowany przez dość liczne siły wroga. Tym razem czeka Cię starcie z 5-6 Podami i 2-3 BiPodami. Po zaliczeniu celu misji wróć statkami do głównej grupy. |
Musicie ruszać na północ. Teren jest niestety dość obficie patrolowany i to nie tylko przez zwykłe Pody, ale i Ktu-Pody (statki klasy Capital). Najlepszą metodą wydaje się więc wysyłanie na zwiad Starchaserów z funkcją Cloak. Uważaj jednak żeby te za bardzo nie zbliżały się do wrogich Asteroid Podów (B) ponieważ wywoła to alarm. A co taki alarm może oznaczać? Jak to co, kłopoty :-) I to duże. Z każdej takiej bazy wyleci wtedy kilka TriPodów i statków Capital, a my będziemy się tylko mogli pożegnać z wykonaniem celów. Całe szczęście, że dzięki zdobytym informacjom widzisz przynajmniej dokładne lokalizacje Asteroid Podów.
Twój cel znajduje się przy północnej krawędzi planszy. Musisz tam dotrzeć staczając możliwie jak najmniej walk. WYKORZYSTUJ zdolności Cloak Twoich Starchaserów i Aldar Fightera. Na początek leć na północ. Na wschodzie znajdują się dwie bazy. Omiń je ale nie posuwaj się zbytnio na zachód. Nie zmieniaj kierunku. | |
Po dotarciu do trzech baz będziesz musiał skręcić w prawo i w ten sposób je wyminąć. Uwaga! Nie zbliżaj się za bardzo w stronę wschodniego krańca planszy, ponieważ teren patroluje Ktu-Pod. Po ominięciu asteroid ponownie wróć do środka i leć dalej na północ. | |
W końcu dolecisz do czterech ostatnich asteroid. Tym razem leć maksymalnie w lewo i dopiero po dotarciu do brzegu mapy ruszaj na północ. Na koniec skieruj się na płn-wsch do Aldar Gate. |
Nowy cel: Odciągnąć statki Elathen od Aldar Gate
Cel ten może być niezrozumiały, w szczególności wtedy gdy pomimo pozornego działania w ukryciu gra upiera się przy tym, iż powinniśmy odciągnąć jednostki wroga (od Aldar Gate). W takiej sytuacji nie pozostaje Ci nic innego jak tylko do skutku patrolować teren wokół umieszczonych na asteroidach Podów w poszukiwaniu wrogich jednostek. Pamiętaj o tym żeby nie stracić zbyt wielu jednostek. Po wykonaniu tego zadania (powinna pojawić się informacja Gate Clear of Erathen) skieruj wszystkie jednostki do portalu. |